مرجع آموزش مدیریت، بازارایی و کارآفرینی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزار یا مجموعه برنامهنویسیهایی اطلاق میشود که عملیات اصلی بازاریابی دیجیتالی شما را خودکار میکند. این فرآیند از لحظهای که شخصی در وبسایت شما وارد میشود تا لحظهای است که خرید میکند. همچنین بسیار عالی است که در کانالهای تجاری مانند لینکدین مشتریان خود را هدف قرار دهید. بازاریابی آنلاین یک فناوری در حال تحول با سرعت بالا بوده و فرصتهای شغلی بسیار زیادی را به وجود آورده است. با انجام یک تجزیه و تحلیل کامل از کلمات کلیدی در مورد تمام صفحات محتوا و خدمات، می توانید موقعیتی به مراتب بهتر داشته باشید تا بتوانید با چشم اندازهایی که قبلاً علاقه زیادی به شما نشان داده اند و بیشتر به شما احتیاج دارند، پیدا کنید. البته در کنار اینها بهتر است خودتان هم اصول این کار را یاد بگیرید زیرا اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، می توانید بر چگونگی کار این آژانس های تولید محتوا نظارت دقیق تری داشته باشید. کلید موفقیت کمپین بازاریابی در رسانههای اجتماعی، ایجاد محتوای قابل اشتراکگذاری (شاید حتی ویروسی) است. ابزارهای زمانبندی شبکههای اجتماعی، محتوای شما را به کانالهای رسانههای اجتماعی منتقل میکنند؛ بنابراین میتوانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر استراتژی محتوا کنید.

دیجیتال مارکتینگ تمام تلاشهای مربوط به بازاریابی است که با استفاده از دستگاههای الکترونیکی و اینترنت انجام میشود. با استفاده از Mailchimp شما میتوانید ۱۲۰۰۰ ایمیل به ۲۰۰۰ نفر در هر ماه به صورت رایگان ارسال کنید. 70 درصد بولت های بیشتر در هر فهرست و 25 درصد تعداد کلمه بیشتر. 23 درصد لینکهای داخلی بیشتر. همچنین کاربران گوشیهای هوشمند 90 درصد از زمانی را که درگوشیهای خود صرف میکنند به استفاده از برنامهها و بازیها میگذرانند که همین امر برنامههای تلفن همراه را به یک کانال بازاریابی سودآور تبدیل میکند. اما هنگامی که از برنامههای ورزشی، ورزشکاران، تیمها یا لیگها برای تبلیغ محصولات مختلف استفاده میشود، به این استراتژی بازاریابی از طریق ورزش گفته میشود. عالیتهای مدیریت بازاریابی باید در چارچوب برنامههای استراتژیک یک شرکت و با نگرش نظامگرا انجام گیرد.

دیجیتال مارکتینگ توانست عرصه را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در مقابل شرکتهای بزرگ در زمینه بازاریابی باز کند و به آنها امکان رقابت با این رقبای قدرتمند را بدهد. حضور فعال در شبکههای اجتماعی از پیشنیازهای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. از دهه ۱۹۹۰ تا به امروز، بازاریابی دیجیتال نیمی از وضعیت معیشت و روند فناوری را به خود اختصاص داده است. بازاریابان B2B که تبلیغات در لینکدین را خریداری می کنند، می توانند هدف خود را از میان داده های باکیفیت پروفایلهای کاربران برای یک هدف گذاری بسیار دقیق استفاده کنند. برای تبلیغات محصول و به دست آوردن فالوورهای بیشتر در شبکههای اجتماعی نیاز به هزینههای زیادی ندارید و این روند برای شما بسیار مقرونبهصرفه است. نوع دیگری از محتوای حمایت شده میتواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده است. اگر در ریز فعالیت های این دو نوع مدل بازاریابی دقت کنید حتما متوجه آن می شوید. به محض اینکه خریدار روی آن تبلیغ کلیک می کند، به وب سایت اصلی فروشنده محصول هدایت می شود و خرید از سایت اصلی انجام می گیرد.

به همین دلیل، ارائه محتوای تبلیغاتی صرفاً به کاربران تلفن همراه امری منطقی است. تلفن همراه میتواند دادههای مشتری را جمعآوری کند که سپس میتوانید از آنها برای ترسیم استراتژی بازاریابی تلفن همراه استفاده کنید که نتیجهای بهتر ایجاد میکند. آشنایی شما با اصول اولیه بازاریابی، شرایطی را برای شما ایجاد میکند که بتوانید کسب و کار خود را بهبود ببخشید؛ بنابراین در پاسخ به سوال مراحل بازاریابی چیست؟ شما با این دادهها میتوانید دقیقاً ببینید چه تعداد از کسبوکارها و مشتریان با استراتژیهای شما درگیر شدهاند و به چه روشهایی، میتوانید از هر کمپین یاد بگیرید و از آن اطلاعات برای بهبود هر کدام از کمپینها و استراتژیهای خود استفاده کنید. شما با همکاری در فروش با یک شرکت وابسته به مخاطبان هدف یا مصرفکنندگان جدید در جوامع خاص دسترسی پیدا میکنید، برای هزینه هر کلیک یا فروش به تواق میرسید و فقط برای تبدیلهای واقعی ملزم به پرداخت هزینه میشوید.

شما میتوانید از این فرصت استفاده کنید و با برگزاری کارگاههای مختلف و آموزش به درآمدی مناسب برسید. سپس میتوانید با تدوین یک استراتژی مناسب، بهترین کانال بازاریابی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود مشخص کرده و فعالیتتان را آغاز کنید. روابط عمومی آنلاین، عملی است برای پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال، وبلاگ ها و سایر وب سایتهای مبتنی بر محتوا. پس شاید هدفتان ایجاد لید برای تیم فروش است. در نتیجه افرادی که با شکاف مهارت استخدام میشوند، توانایی لازم را برای انجام کارها ندارند و به همین دلیل حضور نیروهای متخصص بسیار ضروری است. به زبان ساده، به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی که در جهت رشد و توسعه کسب و کارها انجام می شود بازاریابی یا مارکتینگ (Marketing) می گویند. دیجیتال مارکتینگ برای درک نیازهای مصرفکننده و ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای آنها میتواند بسیار مفید واقع شود. درنتیجه استفاده از استراتژیهای ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و گوگل ادز و همچنین بازاریابی محتوا میتواند برای بیزینسهای B2B بسیار مناسب باشد. بازاریابی دیجیتالی میتواند برای هر کسبوکاری کار کند؛ صرفنظر از اینکه بیزینس B2B (کسبوکار به کسبوکار) یا B2C (کسبوکار به مشتری) باشید. به طور کلی هر برند و یا شرکتی به منظور ارائه خدمات به مشتریان راهاندازی میشود.

بااینحال، این نشان نمیدهد که هر کسبوکاری باید استراتژیهای بازاریابی دیجیتال یکسان یا سایت marketingjobs مشابهی داشته باشد. اتوماسیون بازاریابی میتواند به شما کمک کند هر چیزی را که روی آن کار میکنید را بر اساس کمپین در حال اجرا مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفت همه این موارد در طول زمان، پیگیری کنید. خبرنامه های ایمیل: اتوماسیون ایمیل فقط به شما این امکان را نمیدهد که به طور خودکار برای مشترکین خود ایمیل ارسال کنید؛ بلکه به شما کمک میکند فهرست مخاطبین خود را به صورتی تنظیم کنید که خبرنامههای شما فقط به افرادی ارسال شود که میخواهند آنها را در صندوق ورودی خود ببینند. بسیاری از بخشهای بازاریابی میتوانند کارهای تکراری را که در غیر این صورت به صورت دستی انجام میدهید را خودکار کنند. به عنوان مثال، شرکت فیسبوک (facebook) باید اطلاعات مربوط به سن کاربران، مکان، نوع تنظیمات دلخواه و حتی موضوعات مورد علاقه مخاطبان و کاربران خود را پیدا کند و بفهمد آنها از چه عباراتی در پست ها یا مکالمات شخصی خود استفاده می کنند. این نوع بازاریابی هم ارتباط تنگاتنگی با اینفلوئنسر مارکتینگ دارد.

برای مثال بازاریابی دیجیتال در ایجاد ترافیک بالا برای سایت شما نقش اساسی دارد. بازاریابی B2B بیشتر بر منطق محصول و ویژگیهای آن تمرکز دارد. بنابراین اگر شرکت شما B2B است، استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باید بتواند از طریق وبسایت و پشتیبانی از کانالهای دیجیتال با کمک سئو، باارزشترین سرنخها را برای فروشندگان خود جذب و تبدیل کند. بازاریابی وابسته یکی از پردرآمدترین انواع بازاریابی دیجیتالی است که شامل مشارکت با یک خردهفروش آنلاین است که در آن از هر فروش یا سرنخهایی که وارد میکنید، کمیسیون دریافت میکنید. شما میتوانید در هر حوزهای که میخواهید کار کنید و با ارتقای مهارتهای قبلی، مهارتهای جدیدی هم یاد بگیرید. جذب: جذب افراد مناسب با انتشار محتوای کاربردی و ارائه راه حل و مکالمات ارزشمند که شما را به عنوان مشاور قابل اعتمادی معرفی میکند که میخواهند با افراد تعامل داشته باشید.

با این کار محصولات یا خدمات شما به شبکه گستردهای از مخاطبان از طریق وبسایتها، پلتفرمهای شبکههای اجتماعی، وبلاگها یا خبرنامهها ارجاع داده میشود. قسمت وبلاگ فعال داشته باشید و در حوزه محصولات خودتون مقالات و مطالب جدید پست کنین تا کم کم از طریق گوگل هم به بازدیدهای زیادی برسید و اینجوری هر روز مشتریهای زیادی شما رو پیدا میکنن بدون اینکه هزینه ای برای شما داشته باشه. فرایند مدیریت بازاریابی پیشرفته با توجه به هر برند متفاوت است و در مارکتینگ هر کسب و کاری تجربههای جدیدی وجود دارد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نیز شاخهای از بازاریابی در راستای همین پیداکردن مشتریان جدید و حفظ آنها است.

با گسترش و توسعه روز به روز فناوری، شاهد آگهیهای استخدام بیشتری در این حوزه هستیم. برای سفارش و دریافت خدمات دیجیتال مارکتینگ میتوانید همین حالا با همکاران ما تماس بگیرید. در ادامه بررسی خواهیم کرد که برای هر کدام از کسبوکارها دیجیتال مارکتینگ چگونه میتواند مؤثر باشد. چهارمین و آخرین ایده در بخش Retention یا حفظ این است که اگر کسی در وبسایت شما یا هر جای دیگر سفارش ناموفقی داشت این سفارشات ناموفق را پیگیری کنیم و آنها را رها نکنیم. همچنین برای کسانی که در این راستا تازه کارند، به دلیل وجود اصطلاحات و مهارت هایی که نیازمند یادگیری و آموزش آنها هستند در برخی از موارد ممکن است به تلاش های بیشتری برای غلبه بر مشکلات احتمالی نیاز داشته باشند. بازارهای دیجیتال به دلیل رو به رشد بودن، دارای فرصتهای شغلی بسیاری هستند و به همین دلیل تقاضای زیادی برای افرادی که مهارت دیجیتالی دارند، وجود دارد. امروزه برخلاف قدیم با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امکان استفاده از تلفن همراه برای هر شخصی وجود دارد. بازاریابی درونگرا روشی برای رشد سازمان شما از طریق ایجاد روابط معنادار و پایدار با مصرف کنندگان، مشتریان بالقوه و مشتریان احتمالی است.

بلکه باید به کمک این روش مخاطبان بسیاری را به برند خود جذب کنید. این روش به ارزشگذاری و توانمندسازی مشتریان مربوط میشود که در نهایت شما را به اهداف بازاریابیتان برسانند. در بازاریابی شبکههای اجتماعی برند و محتوای شما از طریق شبکههای اجتماعی تبلیغ میشود. پرداخت به ازای کلیک یا PPC یک مدل تبلیغاتی خاص است که در آن شما فقط به ازای تعداد کلیکهایی که روی تبلیغ خود دریافت میکنید هزینه میپردازید. مثلا دیجیکالا که یکی از شرکتهای بازاریابی وابسته است را در نظر بگیرید. 2. یکی دیگر از تکنیک های بازاریابی حضوری نقل کردن داستان های فروش موفق است. فراموش نکنید که وقتی مشتریان شما موفق به اقدامی مثل خرید میشوند، در واقع شما موفق میشوید. یکی از شبکه های اجتماعی که در سال های اخیر توانست بسیار موفق شود ، شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد. مثلاً X هفته، X ماه، X سال. طبقه بندی 4p ، برای اولین بار در سال 1960 توسط E. Jerome McCarthy، جهت توسعه یک استراتژی بازاریابی موثر مطرح شد. تحقیقات بازاریابی، که به منظور توسعه محصول جدید یا بهبود محصول انجام می شود، اغلب مربوط به شناسایی نیازهای برآورده نشده مصرف کننده است.

و همچنین از ابزارهای قدرتمند خارجی دیگری همانند Mailerlite، Emma، Marketo، GetReponse و… مشخص شده است که مشتریان در برخوردهای انسانی پاسخهای بهتری ارائه میکنند، تا در فرمهای دیگری مثل بازاریابی دیجیتالی. تعداد کاربران تلفن همراه روزبهروز در حال افزایش است و انتظار میرود این روند در سالهای آینده نیز ادامه یابد. 14- رودوزیهای سنتی: تسمه دوزی، نقده دوزی، بخارا دوزی، دهیک دوزی (برجسته دوزی)، پیله دوزی، قیطان دوزی (فتیله دوزی – مغزی دوزی – یراق دوزی)، ستاره دوزی، چشم دوزی، مرواریددوزی، خوس دوزی، خامه دوزی، چهل تکه دوزی، سکه دوزی ( اشرفی دوزی)، گلدوزی، گلابتوندوزی، پته دوزی، آیینه دوزی، بلیش دوزی، تفرشی دوزی، پریواردوزی، قلاب دوزی، کتیبهدوزی، کردی دوزی، کم دوزی (کمان دوزی – کمه دوزی)، مرصع دوزی (سنگ دوزی)، سوزندوی (بلوچی – اصفهان- ترکمن)، صدف دوزی، مخمل دوزی، شمسه دوزی، سرافی دوزی، شرابهدوزی، نوار دوزی، نقش دوزی، ممقان دوزی، منجوق دوزی، پولک دوزی بیشتر جزو مشاغلخانگی زنان به شمار میرود. پس از تسلط بر مهارتهای برتر برای نقش بازاریاب دیجیتال، با مهارتهای دیگری هم آشنا خواهید شد.

درواقع بازاریابی B2B بیشتر در مورد نحوه استفاده کسبوکار از یک محصول است. در این دوره نحوه بررسی و آنالیز دقیق ورودی گوگل سایت را به شما توضیح خواهیم داد. ازآنجاییکه در این نوع بازاریابی احساسات در تصمیم خرید نقشی ندارند، درک خریداران و نحوه تصمیمگیری سازمانی آنها در تصمیم خرید ضروری است. بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM)، همانطور که از نام آن پیداست، همهچیز در مورداستفاده از قدرت محتوا در این شبکهها برای بازاریابی کسبوکار شما است. یک نکته جالب در مورد بازاریابی B2C این است که مصرفکنندگان انتظار دارند که برند به مزایای محصول اشاره کند تا همهچیز را برای آنها روشن کند. حالا تصور کنید که دارید آن را مستقیماً به مصرفکنندگان میفروشید.