آبادگران معرفی انواع چسب بتن

این نوع چسب از دو قسمت بر پایه اپوکسی آکریلات و یک بخش سخت کننده بر پایه پلی آمین ساخته شده است که یک اتصال بسیار مستحکم بین میلگرد و سازه بتنی ایجاد می‌کند. قابلیت نفوذپذیری و حضور گروه‌های قطبی این امکان را به چسب بتن می‌دهد تا با سطوح سیمانی تماس نزدیک برقرار شود. انواع چسب بتن با هم متفاوت هستند و هر کدام از آن‌ها از لحاظ فیزیکی و شیمیایی با هم فرق دارند. مواد مخصوص چسب بتن می‌بایست به دور از اشعه مستقیم خورشید نگهداری شود.

  • تمام شیرابه ها، روغن، گریس، روغن قالب و ماده عمل آوری را برداشته و بایستی سطحی با منافذ باز ایجاد نمود.
  • میزان مصرف ایده آل بر طبق فرمول‌های مهندسی شده و با توجه به استانداردها و حتی تجربیات پروزه‌های مختلف به دست می‌آید.
  • نوع اپوکسی این چسب از پلیمریزاسیون زرین و سخت‌کننده اینجاد می‌شود.
  • میزان و درصد چسب بتن اضافه شده به مواد هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • به طور کلی چسب ‌های را می ‌توان به دو تیپ چسب بتن اپوکسی و لاتکس یا پلیمری تقسیم کرد.

بسیار مشاهده است به مرور زمان سنگ و یا سرامیک نمای ساختمان پس از مدتی بعد از نصب دچار لقی و جداشدگی و افتادن سنگ نما در اثر سیکل سرما و گرمای محیط می‌شود. چسب بتن آرتاسیل هیچ گونه خورندگی بر روی میلگرد به جای نمی‌گذارد. به خصوص اگر نصب کاشی در معرض رطوبت دائمی قرار دارد، یا جهت نصب وسایل سنگین تزیینی توصیه می‌شود که از ملات سفت استفاده کنید و با فشار بر روی کاشی از جایگزینی کامل آن در ملات مطمئن شوید. کاشی‌های خشک را روی ملات قرار داده و با کمی حرکت چرخشی از تماس کامل آن‌ها با ملات مطمئن شوید. بیشترین استفاده چسب بتن مایع مربوط به عملیات تعمیراتی است.

ویژگی ها و مزایای چسب بتن:

این نوع چسب که بر پایه ژل میکروسیلیس طراحی شده است، یک مایع شیری رنگ است که با بتن ترکیب شده و پس از جذب آب، به یک سازه شفاف و بدون رنگ تبدیل می‌شود که در آب نامحلول است. تقریباً تمامی چسب‌های بتن می‌توانند فضای خالی بین ماسه سنگ‌ها و سیمان را پوشش دهند و از نفوذ و یا خروج رطوبت از یک قسمت جلوگیری کنند. این چسب مقاومت کششی، خمشی و نیز دوام بتن را افزایش می‌دهند.

در نظر داشته باشید که میزان ترکیب مواد با همدیگر بسیار مهم است. با توجه به میزان چسبندگی، نوع دانه بندی و طرح اختلاط بتن یا ملات به مقدار 10 تا 40 درصد جايگزين آب شده و به قسمت های خشک بتن افزوده می شود. در صورت ریزدانه بودن طرح اختلاط، مقدار چسب بتن کمتر و در صورت درشت دانه بودن طرح اختلاط، مقدار چسب بتن بیشتری استفاده کنید. این محصولات بر پایه پلیمرهای بازسازی شده مانند مایع غلیظی هستند که برای تهیه ملات آب بند، ساخت ملات های چسبنده بر روی بتن و غیره استفاده می شوند. تمام تکه های جدا شده ، شیرآبه سیمان ، گرد و خاک ، ماده عمل آوری ،سخت کننده های کف ، روغن ، گریس ، چربی ، قیر و یا رنگ بایستی زبر شوند .

سیوان لند | بازار آنلاین صنعت ساختمان

بدین ترتیب ارتباط درونی و پیوستگی متناسب بین اجزای سازنده بتن برقرار نخواهد شد. البته تأخیر در ساخت، حمل و جادهی بتن در کنار مقاطعی که پیشتر بتن‌ریزی شده‌ باشند از دیگر دلایل بروز درز سرد هستند. بنابراین استفاده از لفظ چسب در مورد آن‌ها چندان اشتباه نیست و تقریباً تعریف نهایی این ماده‌ها را نشان می‌دهد. دارای ویژگی ربایشی خاصی بین اتصالات اجزا داخلی بتن می‌شود. در صد مناسب اخلاط 5 تا 20 درصد وزن سیمان مورد استفاده این سایت را مرور کنید باید باشد. سلام جناب یوسف پور عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت.

توضیح فنی چسب بتن

آبادگران معرفی انواع چسب بتن