بازاریابی عملکردی (Performance Marketing) چیست و چه کاربردی دارد؟

چت باکس آنلاین یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بهشمار میآید که امروزه در بسیاری از سایتها مشاهده میشود. ایمیل مارکتینگ یک کانال ارتباطی منعطف، موثر و کارآمد برای بازاریابی در فضای آنلاین است. دنیای مجازی بهقدری به دنیای حقیقی پیوند خورده که اگر در فضای آنلاین از شما نام و نشانی به چشم نخورد، فرصتهای زیادی را از دست دادهاید. دیجیتال مارکتینگ گردشگری به شما کمک میکند تا با پشتسرگذاشتن روشهای سنتی، به تعداد مخاطبان بیشتری نسبت به قبل دست پیدا کنید و مشتریان بالقوهای را که احتمال دارد محصول و خدمات شما را بخرند، هدف قرار دهید. «تبلیغات گوگل» (Google Ads) و «تبلیغات بینگ» (Bing Ads) دو سرویس محبوب SEM در دیجیتال مارکتینگ گردشگری هستند که با نمایش وبسایت در صفحه اول موتورهای جستجو، تعداد بازدیدکنندگان شما را افزایش میدهد. بازاریابی دیجیتال یک فناوری در حال توسعه با سرعت تحول بسیار بالا بهشمار میآید که فرصتهای شغلی بیشماری را بهوجود آورده است و ابزارها و روشهای مختلف آن توانستهاند به رشد و پیشرفت برندها کمک شایانی کنند.

جمع بندی؛ شما در بازاریابی برای کسب یک جایگاه میجنگید! کسب و کارها برای موفقیت در این فضا باید استراتژیهای درستی داشته باشند. این مانند یک نقشه راه است که صاحبان کسب و کارها را برای دستیابی به اهداف خود و توسعه کسب و کارشان راهنمایی میکند. در آرتیاش، ما همچنین سعی کرده ایم با استفاده از نیروهای کارآمد و استفاده از تمامی منابع تبلیغاتی خود، خود را با اهداف صاحبان مشاغل مرتبط کنیم و برای موفقیت و رشد کسب و کارشان تلاش کنیم. ، میتوانند به انتشار محتوای جذاب و مناسب در رسانهها تحت عنوان رپورتاژ آگهی اقدام کرده تا توجه کاربران را به خود جلب کنند. این امر به ویژه در مارک هایی که مخاطبان مسن را هدف قرار می دهند یا محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که برای خریدهای فوری مناسب نیستند، رایج است .

یک برند معمولاً برای ارائه یک کمپین بازاریابی در فصول تعطیلات یا برای رویدادهای خاص مورد سایت marketingjobs نیاز است. سپس شما این نظرات و نوشتهها را در صفحه خود منتشر کنید و به این صورت بازخوردهای مثبتی را که گرفتهاید، نشان دهید. برای مثال برای همه کسانی که قبلاً از شما خرید کردهاند ایمیل ارسال میکنید و میگویید که محصولات جدید در فروشگاه موجود است و برای بازدید مراجعه کنید. در این نوع بازاریابی شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وبسایت خود کمیسیون دریافت میکنید. با تولید محتوای رایگان و ارزشمند، اعتماد دیگران به کسب و کار خود را جلب خواهید کرد و این افراد را نسبت به فعالیتهای خود، مطلع میکنید. را در اختیار افراد قرار میدهد. مزیت این نوع از تبلیغات این است که هدفمند بوده و آمار دقیقی از وضعیت کلیکها و کلیک کنندگان را در اختیار تبلیغکننده قرار میدهند. پس سعی کنید در ابتدای کار، سنتی بودن یا اینترنتی بودن بازاریابی خود را مشخص کنید و حتی اگر قرار است به هر ۲ شکل سنتی و اینترنتی، بازاریابی خود را انجام دهید بهتر است مشخص کنید که هر کدام قرار است چند درصد از کل بودجهی شما را به خود اختصاص دهند. یکی از مهم ترین قدم ها و یکی از نقاط عطف بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی مرحله Development است.

بطور مثال در کمپینهای کلاسیک برای هدف گذاری از مدلی به نام مدل آیدا استفاده میشد که چهار مرحله را برای مشتری تعریف میکرد (Attention, Interest, Desire, Action) و از لحظه آشنایی مشتری با برند تا خرید این مراحل طی میشد. بازاریابی دیجیتال این امکان را به شما می دهد که پیام ارزشی خود را به صورت شخصی سازی شده برای مخاطب بازار هدف خود ارسال کنید و دقیقاً چیزی را به او بگویید که همان لحظه خواسته است. یعنی لحظه صفر سرنوشت خرید. یعنی بتوانید ارتباط خود را با مخاطب در لحظاتی که به شما نیاز دارند ایجاد کنید و در ادبیات دیجیتال به آن لحظات سرنوشت ساز می گویند. یکی از پیچیده ترین کارهایی است که ما در بازاریابی دیجیتال باید از آن استفاده کنیم.کانتنت مارکتینگ باید بتواند از تمامی ابزارهای بصری، به شیواترین روش ممکن در ادبیات بازاریابی دیجیتال استفاده کند.

بازاريابی اینترنتی با کاهش زنجیره عرضه محصولات و خدمات مزایای همچون کاهش هزینه های حمل و نقل ، انبارداری ،تقلیل تعداد واسطه ها را در پی داشته است که نه تنها برای مشتری رضایت بخش است بلکه افزایش راندمان کارکنان و سود کسب و کارهای مختلف را تامین کرده است. به عنوان مثال اگر شما محصول کاهش وزن به فروش میرسانید، باید بر بهبود سلامت، افزایش انرژی و ظاهر زیباتر تمرکز کنید و نه بر خود محصول. بسیاری از مشتریان با خواندن کاتالوگ، صبحت کردن با فروشنده، دیدن ظاهر محصول، صحبت با پشتیبان از محصول ما شناخت پیدا می کردند. پیدا کردن محتوایی که توسط دیگران تولید شده است و به اشتراک گذاری یا نظر دادن در مورد آن یک راه عالی برای نشان دادن تخصص و افزایش اثرگذاری شما است. چت باکس ها ابزارهایی هستند که شما می توانید با دادن یکسری اطلاعات به آن ها مردم می توانند با راحت ترین شیوه ممکن با این چت باکس ها ارتباط برقرار کنند. چت باکس ها یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال به شمار می رود و این امکان را می دهند در ساعت هایی که بعد از ساعت های کاری به شمار میروند مخاطبان همچنان با شما در ارتباط باشند.

بدانیم که کدام یک از این روش ها می تواند برای مخاطبان ما خوب و بهینه باشد و یا حتی می توانیم بدانیم کدام یک از این روش ها با تغییر عکس، تغییر زاویه، تغییر رنگ، تغییر پیام برندینگ و بازاریابی، تغییر شعاری که برای آن کمپین در نظر داریم تغییر دهد و این نقطه عطف بازاریابی دیجیتال به شمار می رود و می توانیم از این مراحل استفاده کنیم.در بازاریابی دیجیتال از آن استفاده کنیم. یکی از تحقیقات نشان داد مخاطبان زمانی که گوینده از حرکات بدنی نمادین استفاده کرده ۳۴ درصد از پیام را به خاطر داشتند در حالی که این میزان در زمان عدم استفاده از حرکات بدنی ۵ درصد بوده است. اما بسیاری از موسسات و کسب و کارها نحوه و روش استفاده درست از این واژه را فراموش کرده اند.

هویت یعنی آن چیزی که من در تقابل با دیگران در مورد خودم به دست می آورم یا خودم را به گونه ای نشان میدهم که جایگاه اجتماعی من کجا است ولی ممکن است در اصل مطلب و در خلوت خود هیچ اعتقادی به آن کارهایی که انجام می دهم نداشته باشم. توسعه دادن در راه بازاریابی سنتی بسیار سخت است چون دسترسی به رقبا و اطلاعات نهان بازار بسیار سخت است در بازاریابی دیجیتال ابزارهایی وجود دارد که شما می توانید رقبای خود را آنالیز کنید و بدانید نقاط قوت و نقاط ضعف آن ها چیست و شما می توانید جایگاه رقبای خود را در تقابل و تعامل با مردم به دست آورید.

به افراد در تحلیل کمپین و تولید محتوای بهینه و جذاب کمک شایانی میکنند. بازاریابی اینترنتی و ابزار و تکنیکهایش در عرصه دیجیتال که در آن تجارت در حال رونق گرفتن است، برای صاحبان کسبوکارها بهترین شانسها را برای رقابت، بقا و حتی رشد کسبوکار فراهم میکنند. شبکههای اجتماعی قابلیت انتشار تبلیغ را دارند و به صاحبان مشاغل در رشد کسب و کار کمک شایانی میکنند. کیفیت باعث میشود که مشتریهایتان به طور رایگان برای شما تبلیغ کنند و آوازۀ برندِ شما را به گوش بقیه برسانند. صاحبان کسب و کار با بازاریابی دیجیتال قدرتمند، میتوانند حس ایدهآلی از یک نام خاص را در ذهن مخاطبان القا کنند و به راحتی با ذهن آنها ارتباط برقرار کرده و مشتریان وفادار ایجاد کنند؛ بنابراین برندسازی معتبر سبب خواهد شد تا کاربران دائما در صف استفادهکنندگان از محصولات و خدمات قرار بگیرند. بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال انتشار آدرس سایت در شبکههای اجتماعی محبوب هستند اما بسیاری از لینکها، تعداد کاراکتر زیادی دارند و از نظر ظاهری جذابیت نداشته و فضای زیادی را اشغال میکنند؛ از اینرو کوتاهکنندههای لینک، میتوانند آدرس مورد نظر را کوتاه و زیبا کرده تا کاربران به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

Influence marketing یا انسان هایی که می توانند به عنوان یک لیدر برای شما عمل کنند و یا نقطه اتصالی برای معرفی کردن محصولات شما باشند.از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می توان به موبایل مارکتینگ، ویدئو مارکتینگ، برنامه های پیام رسان اجتماعی اشاره کرد. در این روش نرخ رشد و تکثیر پیام و اطلاعات همانند ویروس بسیار زیاد و سریع است، به همین دلیل هم به آن بازاریابی ویروسی یا وایرالی می گویند؛ به خاطر همین ویژگی، از این روش بازاریابی بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای بزرگ و قابل توجه استفاده از شبکه های اجتماعی این است که شما با در معرض نمایش گذاشتن کسب و کار خود برای طیف های مختلف مردم با سلایق مختلف این فرصت را بدست می آورید تا بیزنس شما از طریق آنها به طور گسترده تبلیغ شود. بازاریابی و استراتژیهای تبلیغاتی آنلاین با استفاده از روشها و ابزارهای موثر زمینه ایجاد انگیزه و جذب مخاطب به برند را برای صاحبان مشاغل فراهم کردهاند. حال در بازاریابی دیجیتال آنلاین که همان بازاریابی آنلاین است، افراد با استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال چون موبایل و تبلت، سریعتر و دقیقتر با مشتریان ارتباط برقرار میکنند.

از پلتفرمهای ارسال پوش نوتیفیکیشن، میتوان به نجوا اشاره کرد که استفاده از آن برای نوتیفکیشن تبلیغاتی سبب افزایش نرخ بازگشت کاربران، افزایش میزان فروش، افزایش بازدید و ترافیک سایت میشود. یکی از قدیمیترین و بهترین انواع بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارتینگ است که نرخ بازگشت سرمایه بسیار خوبی دارد و هر سال نسبت به سال قبل با رشد حدود 4 درصدی مواجه میشود. دیجیتال مارکتینگ چه مزیتهایی دارد؟ یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال هوش مصنوعی است. در گذشته بسیاری از برندها مبالغ زیادی را صرف اجاره این بیلبوردها می کردند. امروزه در دنیای دیجیتال با گسترش تکنولوژی، برندها و شرکتها در تلاش هستند تا نسبت به رقبا متفاوتتر عمل کنند و تاثیرگذاری بهتری بر مشتریان برند خود داشته باشند. کمپانی نایک محصولات تولید شده خود را به توزیع کنندگان یا نمایندگان فروش خود در سطح جهان ارائه کرده و آن ها نیز این محصولات را به خرده فروشان و فروشگاه های نایک در سطح کشورهای مختلف ارائه می کنند. در این روش افراد میتوانند برای هر بخش از مشتریان، کمپین متفاوت از بخش دیگر طراحی کرده تا بسنجند که کدام کمپین موفقتر بوده و دیگری را متوقف کنند؛ در اینصورت هزینهها کاهش یافته و بازدهی به شدت افزایش مییابد.

اما دریافت یک صفحه برای رتبه بندی معمولا به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. جایگاه برند شما در ذهن خریدار، یعنی ارتباطی که خریدار با محصول شما دارد و رتبه ای که شما در ذهن آن در مورد ارگونومی کسب و کار با آن برقرار کرده اید. اغلب افرادی که کمپین تبلیغاتی آنلاین برای کسب و کار خود ایجاد میکنند، باید با استفاده از پلتفرمهای داخلی و خارجی به آنالیز و تحلیل داده کمپین اقدام کرده تا بتوانند بازدهی کمپین را افزایش دهند. برای همین است که حضور شبکه های اجتماعی و ترندهای متعدد از ابزارهای دیجیتال بسیار گسترش یافته و نحوه استفاده آن ها و ورود آن ها در مرحله کسب و کار به گونه ای شده است که گاهی اوقات عدم استفاده و یا درایت استفاده از ابزارها موجب می شود که ما منابع، منافع و سودآوری بازار را از دست بدهیم.

قدم بعدی تستینگ است. قدم بعدی پرسیدن این سوال است که اگر مشتریان بالقوه به شما نیاز دارند، چرا تا به حال با شما تماس نگرفته اند؟ قدم دوم مرحله کانتنت است. با یادگیری مهارتهای بازاریابی دیجیتال، میتوانید پاره وقت کار کنید و یا در کنار کار کارمندی، شغل دوم نیز داشته باشید. ما می توانیم بیشترین محصول و محصولات همنشین با ما، محصولات همنشینی که خرید و فروش می شوند، کدام پرفروش و کدام کم فروش هستند، چگونه می توانیم محصولات را در کنار هم پرزنت کنیم و به یک نقطه بهینه برسیم را به دست بیاریم. بسیار تاسف بار است زمانی که متوجه می شوید بخش زیادی از متقاضیان ثبت نام خود را، تنها به دلیل عدم امکان مراجعه حضوری آن ها در کلاس، از دست می دهید. اگر دیجیتال مارکتینگ را به انسانی تشبیه نماییم که از دو بخش سر و بدن تشکیل شده است، قسمت سر، بخشی را برعهده دارد که برنامه ریزیها و تنظیم استراتژیها در آن صورت میگیرد و قسمت بدن، ابزارهای دیجیتال (SEO Marketing ،Content Marketing ،Social Media) را شامل میشود.