پینچ ولو Pinch Valve سناماین | kasrasaran

پینچ ولو Pinch Valve سناماین | kasrasaran در مجموع می توان آن ها را به 21 نوع ولو مطابق جدول تقسیم بندی کرد که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم. در این حالت شیر از موقعیت بسته به موقعیت باز شدن در حال تغییر وضعیت است. در انتخاب این شیرها باید دقت داشت که رنج فشار قابل تحمل در این شیر کمتر است. در طراحی این شیر عموما یک پورت ورودی و یک پورت خروجی داریم؛ اما مدل هایی با بیشتر از دو پورت نیز در بازار موجود است.

شیر کروی یا گلوب ولو چیست و چگونه کار می کند؟

در مجموع، مهمترین نوع پینچ ولو عبارتند از پینچ ولو های باز و بسته. پینچ ولو باز برای جریان باز و پینچ ولو بسته برای جریان بسته استفاده می شود. همچنین پینچ ولوها با توجه به جریان مورد استفاده به دو نوع متفاوت، پینچ ولو برای جریان خواصی نظیر آب و حرکت دادن یا پینچ ولو سری برای جریان غلظت بسیار بالایی نظیر مواد شوینده استفاده می شود. همان طور که اشاره کردیم، ساختار گلوب ولو، شباهت زیادی به شیرهای کشویی دارد.

پینچ ولو بدنه بسته

این حرکت، امکان توقف، راه‌اندازی یا تنظیم جریان سیال را فراهم می‌کند. با توجه به نحوه جابجایی دیسک می‌توان انواع ولو را به دو گروه کلی ولو با حرکت خطی و ولو با حرکت دورانی تقسیم‌بندی کرد. شیر پینچ، سوپاپی با یک بدنه و یک لوله انعطاف پذیر است که می تواند به طور مکانیکی از طریق یک مکانیسم یا از طریق فشار سیالات به هم فشار داده شود تا مسیر جریان به طور کامل بسته شود. مسیر عبور جریان در این شیرها، مستقیم و بدون شکاف و قطعات متحرک است. بدنه نرم شیرهای پینچ، قابلیت درزبندیِ اطرافِ جامداتِ محبوس را دارد.

این ویژگی باعث می شود که شیرهای پینچ برای انتقالِ دوغاب، مواد غذایی و داروها ایده آل این صفحه باشند. برای قطع و وصل جریان آب در لوله هایی که زیر زمین کار گذاشته اند دسته بلند کارایی دارد. شیر پروانه ای یا Buttrfly Valve اگرچه ساختار ساده ای دارد، اما به دلیل طراحی و عملکرد ساده یکی از پرکاربردترین شیرهای صنعتی است. این مدل شیر در زیر گروه شیرهای ربع گرد قرار می گیرد و برای کاربردهای متعددی در صنایع قابل نصب است.

  • به عبارت بهتر این ولوها، خودشان، خودشان را کنترل می کنند و نیازی به هیچ نیروی بیرونی یا خارجی نیست.
  • شکل داخلی پینچ ولو مانند یک سیلندر کامل است که به دو روش دستی یا اتوماتیک به وسیله یک گوی لاستیکی بسته می شود .
  • شیر کنترل، «کنترل ولو» (Control Valve) یا «تراتل ولو» (Throttle Valve)، یکی از انواع valve برای تنظیم پارامترهای عملیاتی در سیستم‌های پایپینگ است.
  • همچنین مخازن ذخیره سازی در صنایع نفت و گاز و همچنین صنایع خوراکی را در نظر بگیرید،
    این مخازن اگر فشارشان به یک حدی برسد، هر لحظه ممکن است که دچار ترکیدگی و انفجار شوند.

تله بخار چیست ؟ در این مقاله یک دید کلی از تله بخار، کاربرد و مفاهیم مربوط به آن پیدا می‌کنید. به طور معمول، کندانس ۲۵ درصد انرژی که از بخار به دست می آید را استفاده می کند. بنابراین تله بخار که موجب بازگشت آن به تانک بخار میشود و باعث صرفه جویی میلیاردی سالیانه در هزینه ها می شود.