مفتول مسی شرکت صنعتی تولیدی پایش | foulka

در جامعه امروزی که مصرف انرژی الکتریکی یکی از عوامل مؤثر پیشرفت هر کشور می باشد ، عوامل توزیع و کنترل انرژی الکتریکی نیز دارای اهمیت می باشند . علت این امر به رسانایی الکتریکی بالای فلز مس در عین برخورداری از قیمت مناسب آن بر می گردد. در ضمن فلز مس و از این جهت سیم مسی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است که کاربرد آن در صنایع الکتریکی را بسیار گسترده کرده است.

مفتول مسی در چه سایز هایی تولید می شود؟

به منظور ساخت این محصول از آلیاژ مسوار که از دو فلز قلع و مس تشکیل می‌شود استفاده می‌کنند. مس موجود در این آلیاژ سبب بهبود ویژگی سخت‌کنندگی را دارد. در بیان ویژگی و مشخصات ظاهری این محصول باید بگوییم رنگی بین زرد و قرمز دارد و دقیقا هم‌رنگ مس است. از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به خاصیت چکش‌خواری و انعطاف‌پذیری اشاره کرد. در مواد تشکیل‌دهنده این محصول، 85 درصد قلع، 5 تا 10 درصد آنتیموآن، 2 درصد مس و نقره استفاده می‌شود.

فروش سیم مسی خالص

در این خصوص مفتول‌های تولید شده به بخشی انتقال داده می‌شود تا با توجه به سایز شاخه شاخه شرکت فولکا شود. به طور کلی این محصول در اندازه 10 تا 100 سانتی‌متر قیچی و بسته‌بندی می‌شود. چربی‌زدایی یعنی فرآیندی که در آن مفتول از هر گونه چربی، آلودگی، رسوبات و ناخالصی پاک‌سازی می‌شود. بنابراین لازم است با دقت در شوینده‌ها قرار گرفته و پاک‌سازی شود تا در روند تولید سیاه نشود. همه ی ما مس را میشناسیم و از نزدیک دیده ایم، مس را میتوان جزو ارزشمندترین فلزات روی کره زمین دانست که ارزش آن هم به دلیل کاربردی است که در زندگی روزمره و صنعت و هم قیمت بالایی که دارد. قیمت مفتول مس با تغیر قیمت روزانه هر کیلوگرم فلز مس تغییر می یابد.

  • رسانای الکتریکی مفتول مس بدون اکسیژن به نسبت مس اکسیژن دار کمتر است و از این رو جهت جوشکاری و لحیم کاری مناسب است.
  • به طور کلی این محصول در اندازه 10 تا 100 سانتی‌متر قیچی و بسته‌بندی می‌شود.
  • دقت کنید، همواره وزن سیم و کابل معیاری بر بالا بودن کیفیت آن نخواهد بود.
  • دقت کنید به طور مستقیم این نوع سیم نباید زیر دیوار به کار برده شود.
کاربردهای آن نسبت به نیاز شما می‌تواند متغییر باشد ولی تنها در محل‌های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مفتول های مسی حاوی اکسیژن رسانای الکتریکی و هدایت حرارتی خوبی هستند و از این جهت برای جوشکاری و لحیم کاری مورد استفاده قرار نمی گیرند. بسیاری از مجسمه سازان یا معماران در حوزه ساختمانی از این نوع محصولی برای محافظت و محکم کاری نماهای خارجی استفاده می کنند و بعد از آن عملیات سفت کاری را انجام می دهند. خاصیت انعطاف پذیر این نوع سیم ها بسیار پایین است و همین موضوع باعث می شود که به خوبی شکل بگیرند و در جای خود محکم شوند. این نوع کابل به دلیل داشتن روکش های مناسب، همچنین در برابر فشار و ضربه نیز مقاوم هستند و هرچه بیشتر ضربه بخورند به دلیل کم بودن خاصیت چکش پذیری، شکل سخت تری را به خود میگیرند.

کارشناسان ما در تیم تجهیزات مهندسی برق شکوه صنعت آماده هستند تا علاوه بر آگاه کردن شما از قیمت‌های بروز شده محصولات، به شما در یافتن ارزان‌ترین و مرغوب‌ترین سیم مفتول مسی کمک کنند. اگر علاقه مند به ساخت محصولات رزین، جواهرات و مجسمه دارید، یکی از محصولاتی که حتما باید آن را تهیه کنید، سیم مفتول مسی است. از آن جایی که این مفتول با مس تولید می‌شود، با این نام شناخته می‌شود.

مفتول مسی شرکت صنعتی تولیدی پایش | foulka