سئو چیست؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آکادمی سئو جذب مارکتینگ رایگان | گلدلینک

یا مثلا اگر شخصی یکبار صبح و یکبار عصر از یک سایت بازدید کند، یک بازدید کننده دو بازدید ثبت کرده است. اما به شرطی که بین دو بازدید توسط یک IP یکسان، فاصله زمانی معینی (بین یک روز تا یک هفته) وجود داشته باشد، دو بازدید کننده حساب خواهند شد. محتوای Seo Friendly محتوایی است که به گونه‌ای ایجاد شده باشد که موتور‌های جستجو به آن رتبه‌های بالایی دهند. پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد. شما بابت هر کلیکی که کاربر روی تبلیغ شما می‌کند هزینه پرداخت می‌‌کنید. نمونه‌‌‌های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می‌‌‌کنید و قوی‌‌‌ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار می‌کند.

تمامی کمپانی‌های بزرگ باید روی سئو سایتشان کار کنند، تبلیغات انجام دهند و در شبکه های اجتماعی نیز فعال باشند. سئو به معنای قرار گرفتن وب‌سایت‌ها در دیدرس هر چه بیشتر کاربران در موتورهای جستجو است. بعد از تمرین‌های زیاد، آزمون و خطا و سعی و کوشش مستمر، تلاش هایتان به ثمر خواهد نشست. الزاما نباید از تمام روش‌های سئو استفاده کنیم بلکه باید با توجه به اطلاعات، تجربه، شرایط و نیاز کسب‌و‌کار روش‌های موردنیاز را انتخاب کنیم و از همه مهم‌تر آنها را بدرستی و با کیفیت بالا پیاده‌سازی کنیم.

پس از طراحی وب سایت بهینه سازی و سئو سایت شما اولین مطلبی است که باید مورد توجه قرار دهید؛ چرا که با طراحی سایت، شما تنها نیمی از مسیر را طی سئو کرده اید. هم گوگل و هم بینگ از سرعت بارگذاری صفحه به‌عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی استفاده می‌کنند. ربات های موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند سرعت سایت شما را بر اساس کدهای صفحه و حجم فایل‌ها تخمین بزنند. LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می‌کند معنی کلماتی که بیش از یک معنی دارند را بتواند استخراج کند. انتخاب انکرتکست صحیح اساس سئو داخلی سایت است و اگر این کلمات به درستی انتخاب نشوند میتوانند روند سئو آن پیج و کسب رتبه برتر در صفحات اول گوگل را بسیار کند کنند. وجود چک لیست سئو داخلی و ارزیابی و بهبود استراتژی پیوند داخلی به طور منظم برای سئوی آن پیج سایت شما بسیار مهم است و یکی از راه های بهبود سئو وب سایت تان با برنامه ریزی و ساختارمند است.

  • برای بهینه‌سازی سایت از نظر core web vitals باید نکات زیر را در صفحه رعایت کنید.
  • مجموع کلیک هایی که سایت شما در نتایج گوگل گرفته است را به شما نمایش میدهد.
  • به‌عنوان متخصص، کار ما این است که ابتدا نگاهی جامع و کلی به محتوا و وب‌سایت‌ها بی‌اندازیم تا بتوانیم ابتدا محتوا را از لحاظ رعایت کردن موارد اولیه‌ای که برای گوگل مهم است، بررسی کنیم.
  • سئو در رابطه با استانداردهایی سخن می‌گویید که قرار است به شما کمک ‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید.
  • از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند.
  • چون هر گونه اشتباه در این زمینه ممکن است به جای هدایت سایت به صفحات اول موتورهای جستجو، منجر به افت آن و در نتیجه اثرات منفی شود.
Seo سایت منجر به ورود کاربران به صورت ارگانیک به سایت شما می شود. با ما همراه باشید تا بدانید سئو چیست و با مزایای سئو و کاربرد های مهم آن آشنا شوید. شاید این ضرب‌المثل را شنیده باشید که می‌ گوید همیشه حق با مشتری است!

بردکرامب یکی از روش‌های مناسب لینک‌سازی داخلی است که اگر صحیح استفاده شود؛ ساختار سایت را برای گوگل و کاربران به صورت کامل مشخص می‌کند. تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن، توسعه و هدف‌گذاری کلمات کلیدی روی صفحات سایت است. داشتن جایگاه در نتایج گوگل بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر این است در کدام جایگاه گوگل قرار می‌گیرید.

این نوع سئو را نیز می‌توانم بعد از سئو داخلی یا هم‌زمان با آن انجام داد. لینک های داخلی مهم هستند زیرا می توانند به گوگل کمک کنند تا وب سایت شما را بهتر خزش کرده و رتبه بندی کند. با ایجاد لینک های داخلی با انکر تکست های مناسب، می توانید به گوگل نشان دهید که کدام صفحات سایت شما مهم هستند و سایت شما در مورد چه چیزی است. پیوندهای داخلی نیز برای تعامل کاربران مفید هستند و در صورتی که به صورت اصولی انجام شود میتواند کاربران هدایت شده به سایت تان را به مشتری تبدیل کند. یک کارشناس حرفه­ای با توانایی اولویت­بندی و توسعه محتوای مرتبط و جذاب باید حل­کننده مشکل و تصمیم­گیرنده باشد.

۶. افزایش سرعت سایت وردپرس

سئو چیست؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آکادمی سئو جذب مارکتینگ رایگان | گلدلینک

سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو است و هاست تاثیر مستقیمی بر سرعت سایت دارد. تجربه نشان داده است که سایت‌هایی با پسوند com.، جایگاه بهتری در رتبه‌بندی گوگل دارند. در گذشته استفاده از کلیدواژه در نام دامنه باعث می‌شد تا شما بدون زحمت در صفحه اول گوگل ظاهر شوید. به عنوان مثال اگر سایت شما در حوزه فروش لوازم خانگی فعالیت می‌کرد، با استفاده از نام دامنه foroshlavazemkhanegi.com می‌توانستید براحتی و در کم‌ترین زمان به صفحه اول گوگل برسید. البته مزایای سئو بسیار بیشتر از این سه مورد گفته شده است اما به نظرم این سه مورد یعنی ایجاد ترافیک، اعتماد و چرخه خرید، مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز یک تجارت آنلاین است و بدون آنها هیچ تجارتی موفق نخواهد شد.

می‌توانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آن‌ها دسترسی بدهید. هر نویسنده با دسترسی خود می‌تواند وارد ابزار شود و صفحاتی که باید منتشر کند را مشاهده کند. کافی است وارد بخش خوشه شوید و خوشه‌هایی که به صورت اتوماتیک ساخته شده‌اند را مشاهده نمایید.

گام دوم ما در ساختارسازی سایت استفاده صحیح از لینک‌های ساختاری است. اما در ادامه من یک سیستم استاندارد URL به شما می‌گویم که روی ۹۰٪ از سایت‌ها می‌توان پیاده‌سازی کرد تا سایت از لحاض پیکربندی آدرس‌ صفحات مشکلی نداشته باشد. پیکربندی URLها یا آدرس‌های سایت کاملا بستگی به نوع سایت شما دارد. اگر یک سایت فروشگاهی دارید پیکربندی متفاوتی باید داشته باشید نسبت به یک سایت مجله‌ای یا یک سایت شرکتی. برای ساختارسازی حرفه ای سایت از نظر سئو؛ مراحل زیر را انجام دهید.

پلن سئو ماهانه :

اگر از همین ابتدای کار مشکل اساسی در یک وب سایت وجود داشته باشد، اکثر اقدامات بعدی شما که به جهت بهبود رتبه سایتتان است بی ثمر خواهد بود. اما امروزه دیگر چنین اقداماتی از سوی وبمسترها امکان پذیر نیست؛ زیرا گوگل بروز رسانی های زیادی در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد کرده است تا از بروز و به ثمر رسیدن تکنیک های کلاه سیاه، جلوگیری کند. اما هنوز هم روش هایی وجود دارد که برخی از وبمسترها از آن ها استفاده می کنند تا الگوریتم های گوگل را دور زده و در بین رتبه های برتر قرار بگیرند. چند روش وجود دارد که فعالیت در رسانه های اجتماعی بر اساس آن ها می توانند بر روی سئو و رتبه بندی سایت تاثیر داشته باشند. به صورت کلی، محتوای رسانه های اجتماعی شما باعث می شود که ترافیک بیشتری به وبسایت شما جذب شود. هر چه سایت های با کیفیت بیشتری از لینک شما استفاده کرده باشند، یعنی لینک صفحات وب سایت شما را برای مشاهده کاربران خود، در صفحات وب سایتشان قرار داده باشند، اعتبار شما نیز بیشتر خواهد بود.