آموزش طراحی کاتالوگ-دی ال کاتالوگ

این چسب‌ها با گرما کار می‌کنند و می‌توانند برگه‌ها را در هر تعدادی که باشند، به یکدیگر بچسبانند. چسب‌های حرارتی مقاومت بیشتر و کیفیت بالاتری نسبت به منگنه دارند و قیمتشان هم بیشتر است. به همین دلیل احتمال دارد برای یک محصول به چند ابزار تبلیغ و اطلاع‌رسانی نیاز داشته باشید. BMW هم برای محصولات خود کاتالوگ ارائه می‌دهند تا مشتریان بدانند در حال استفاده از چه ماشینی هستند و چه قابلیت‌‌هایی در اختیارشان قرار داده شده است. قالب طراحی کاتالوگ باید به گونه‌ای باشد که در آن متن و تصویر به توازن رسیده باشند و بتوان برای توضیحات تکمیلی یک متن تصویری از آن نیز در قالب طراحی کاتالوگ داشته باشیم که اثرگذاری بیشتری نیز خواهد داشت.

طراحی مناسب کاتالوگ

داشتن یک کاتالوگ حرفه‌ای از محصولات و خدمات تاثیر مثبتی در روند برندسازی و اعتبار کسب و کار شما دارد، استفاده صحیح از رنگ، عکس، متنها و جداول اطلاعات و طراحی یک کاتالوگ کامل شما را از سایر رقبای کاریتان متمایز می‌سازد. در صورتی که قصد داشته باشید محصولات خود را با جزئیات و مشخصات کامل به مشتریان معرفی کنید. کاتالوگ های چاپی و آنلاین امکانات و ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند.

مشتریان با کلیک روی محصولات شما در گردونه‌های «کاتالوگ محصول» و «از پست‌های محصول» می‌توانند درباره محصولاتی که ارائه می‌کنید بیشتر بدانند. «ویرایشگر محصول» به تاجران امکان می‌دهد حضورشان را در دستگاه همراه و رایانه تثبیت کنند تا بتوانند محصولاتشان را به‌نمایش بگذارند و انگیزه تعامل در مشتریان ایجاد کنند. مشتریان ویترین گزینشی‌تری از محصولات فروشگاه را در برگه «محصولات» نمایه کسب‌وکار در دستگاه همراه، یا در مدول «نمای کلی محصولات» در رایانه مشاهده خواهند کرد.

  • به عنوان مثال اگر شما صاحب یک کسب و کار دیجیتال مانند یک فروشگاه اینترنتی هستید به کاتالوگ اینترنتی و دیجیتال نیاز دارید و اگر صاحب یک مبل فروشی هستید به کاتالوگ چاپی نیاز خواهید داشت.
  • بصورت چاپی و الکترونیک می‌باشد که از ابتدا و با هدف‌گذاری بلندمدت، به دنبال تبدیل شدن به برندی برتر در حوزه تخصصی خود و بالابردن استانداردهای روز طراحی در میهن عزیزمان ایران بوده و هست.
  • به همین دلیل نحوه طراحی کاتالوگ و تعداد صفحات آن و همچنین چند زبانه بودن آن می‌‎تواند به طور مستقیم بر قیمت نهایی تاثیر‌ بگذارد.
  • در چاپ عمومی، کاتالوگ مورد نظر شما به همراه کاتالوگ‌های دیگر در یک فرم قرار می‌گیرد و چاپ می‌شود.
یک فهرست چاپی همیشه در دسترس است و برای مشاوره توسط افراد در هر سنی آسان است. باید توجه داشته باشید که قرار گرفتن همه این موارد در کنار هم می‌تواند تضمین کننده کیفیت بالای یک کاتالوگ باشد. نکاتی وجود دارد که قبل از طراحی، در زمان طراحی و بعد از آن باید به آنها توجه کنید. همین موضوع سبب می‌شود که برای معرفی محصولی که دارای جزئیات فنی بیشتری است؛ استفاده از بروشور توصیه گردد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، بروشورها درهر سایزی چاپ می شوند اما کاتالوگ ها با آنکه استاندارد مشخصی در این زمینه وجود ندارد، معمولا در کاغذهای A4 و A5 چاپ می شوند.

کاتالوگ تولید کنندگان می تواند آن ها را در خرید کالای مورد نظر خود راهنمایی کند. هر چه کاتالوگ بهتر طراحی و چاپ شده باشد مصرف کنندگان تصمیم راحت تری برای انتخاب کالای مورد نظر خود خواهند داشت پس طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ نقش بسزایی در انتخاب مشتریان خواهد داشت. در دو صفحه ای که در زیر لینک آن را برای شما گذاشتم بصورت کامل در مورد روند طراحی کاتالوگ و چاپ آن توضیح داده ایم.

کاتالوگ و بروشور دو ابزار مهم طراحی هستند که ارائه اطلاعات برند و محصول و خدماتی که یک کسب و کار عرضه می‌کند را به عهده دارند. کاتالوگ و بروشور اهدافی بسیار نزدیک و همسو با هم دارند اما در محتوا و استراتژی دارای تفاوت‌هایی هستند که خیلی اوقات صاحبان کسب و کار را در اینکه واقعا به کدام احتیاج دارند به دردسر می‌اندازد. در این مطلب سعی کردیم تفاوت بین کاتالوگ و بروشور را از زوایای گوناگون بررسی کنیم تا برای معرفی و تبلیغ محصولات و خدمات خود به درستی کاتالوگ، بروشور یا هر دو را انتخاب کنید. کاتالوگ چه دیجیتال باشد و چه چاپی، باید طرح خلاقانه‌ای داشته باشد تا توجه مشتریان به سمت آن جلب شود. طرح‌های کلیشه‌ای کاتالوگ‌ها مانند تصویر محصول و توضیحات ساده در کنار آن، به اندازه سابق توجه مخاطبان را جلب نمی‌کنند.

در سال 2005 فیس بوک به میان آمد و ما کم کم عضوی کوچک از این بدنه بزرگ شدیم، در 16 جولای 2010 وقتی مایک کریگر اولین عکس را در اینستاگرام منتشر کرد همه چیز دست خوش تغییر شده بود. شرکت های بزرگ و برندهای پیشگام برای ارائه بهتر کسب و کار خود احساس نیاز کردند. پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات گسترده، در کنار ذهن های خلاق باعث بوجود آمدن اولین کاتالوگ دفترچه راهنما دیجیتال شد. کاتالوگ های دیجیتال همان فایل های کامپیوتری هستند که در وب سایت ها و کانال های مجازی برای ارائه مثال ها و اطلاعاتی در خصوص کسب و کار اشخاص یا برند به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع، به این ترتیب پیام های مرتبط با محصولات یک کسب و کار در فرمت دیجیتال به مخاطبان و مشتریان ارائه خواهد شد. کاتالوگ و بروشور دو ابزار ماندگار تبلیغاتی نزد شما و مشتریان هستند که تا مدت‌ها استفاده خواهند شد و میزان بالای بازخورد و نتیجه مثبت آن‌ها رابطه مستقیمی با کیفیت طراحی و تخصص و خلاقیت طراحان دارد.

کارشناسان آژانس تبلیغاتی کروشه به صورت‌ آنلاین و تلفنی آماده ارائه هرگونه مشاوره و کمک به شما در این زمینه می‌باشند. با چاپ کاتالوگ می‌توان جزئی‌ترین اطلاعات و لیستی از تمام محصولات و خدمات یک کسب و کار را به مخاطبان آن ارائه داد. برخی از بیزینس‌ها حتی برای واسطه‌هایی که بین آن‌ها و خریداران نهایی قرار دارند، کاتالوگ چاپ می‌کنند و در آن‌ها اطلاعات تخصصی درباره محصولات ارائه می‌دهند. شاید این اطلاعات برای مصرف‌کنندگان نهایی کاربردی نباشند و مفهومی نداشته باشند، اما فروشندگان یک منبع جامع از اطلاعات درباره محصولات و خدمات دارند و می‌توانند با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی تولیدکننده، مشتریان نهایی را راهنمایی کنند.

ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا محصولاتی که اضافه یا ویرایش کرده‌اید نمایش داده شود. توصیه می‌کنیم چند دقیقه صبر کنید و صفحه را پس‌از ایجاد تغییرات بازخوانی کنید. برای اطمینان از اینکه همه مشتریانی که در رایانه یا دستگاه همراه از جستجو استفاده می‌کنند محصولات شما را ببینند، محصولاتتان را ازطریق برگه «محصولات» درمدیر نمایه کسب‌وکار اضافه کنید. کسب‌وکارهای مربوط به حرفه غذاخوری می‌توانند برای نمایش محصولاتشان آن‌ها را به‌عنوان غذاهای پرطرفدار اضافه کنند یا از ویرایشگر منو استفاده کنند. و در نهایت نرم‌افزار مبتنی بر نشر ابری، نرم‌افزاری است که می‌توانید به صورت آنلاین از آن استفاده کنید.

آموزش طراحی کاتالوگ-دی ال کاتالوگ

متداول‌ترین کاغذی که برای چاپ این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاغذ گلاسه است. این کاغذ با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود؛ هرچه ضخامت یک کاغذ بیشتر باشد، مقاوم بیشتر و هزینه بالاتری دارد. متداول‌ترین روش برای چاپ کاتالوگ این است که از کاغذ گلاسه ضخیم برای جلد و از کاغذ گلاسه نازک برای محتوای داخلی استفاده شود.

ساخت کاتالوگ دیجیتال اندروید