آشنایی کامل با انواع سیستم گرمایشی ساختمان و کارکردهای هر یک ویترین نت-اخگرتابش

علاوه بر این می توان از این نوع سیستم گرمایشی ساختمان در آسمان خراش ها و کارخانجات و ساختمان های بزرگ نیز استفاده کرد. یکی دیگر از راه‌های گرم کردن فضا، سیستم حرارتی گرمایش از کف است که با انتقال حرارت به صورت تابشی سهم زیادی در فرایند گرمایشی دارد. این سیستم در مقایسه با سایر سیستم‌های حرارتی نه تنها باعث صرفه جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌شود، بلکه در ایجاد رفاه و آسایش ساکنان نیز بسیار مؤثر است.

سیستم گرمایشی بدون گاز هیتر تابشی

سیستم گرمایشی قرنیزی دارای ویژگی‌هایی است که در ادامه به اختصار از آن نام می‌بریم. این سیستم که یکی از روش‌های گرمایشی لوکس به حساب می‌آید؛ جایگزین مناسبی برای سیستم‌های گرمایشی شوفاژ و گرمایش از کف است. در طراحی اتاق‌های تجهیزات تهویه‌ای، سرمایش و گرمایش در ساختمان باید برای نصب قطعات، معیارهایی نظیر اندازه و وزن تجهیزات، نصب و نگهداری و مقررات مربوط به اشتعال‌پذیری و معیارهای تهویه هوا در نظر گرفته شود. در صورتی که به نصب، تعمیر و سرویس سیستم گرمایشی خود مسلط نیستید می‌توانید از زرین سرویس نمایندگی تخصصی نصب، تعمیر و سرویس سیستم گرمایشی کمک بگیرید.

سیستم های گرمایشی برای محل زندگی یا کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. منظور از مرکزی این است که تجهیزات مولد گرما و سرما در مکانی بیرون از فضای تهویه شونده (مانند موتورخانه یا بر روی بام) نصب می شوند. هدف از کاربرد آنها ایجاد شرایط محیطی مناسب برای افزایش سطح تمرکز ، آسایش ، افزایش کارایی افراد موجود در ساختمان و ایجاد محیطی بهداشتی است. سیستم های تهویه مطبوع مسکونی ، اداری ، فروشگاهی ، رستوران ، تئاتر ، بیمارستان ، مدرسه و مسجد و غیره جزو این دسته اند. در مقایسه با گرمایش از کف یا دیوار، گرمایش سقف می تواند گرما را بدون مانع منتشر کند و توسط فرش های ضخیم، کف پوش ها و یا وسایل بزرگ مسدود نمی شود.

آشنایی کامل با انواع سیستم گرمایشی ساختمان و کارکردهای هر یک ویترین نت-اخگرتابش درروش گرمایش از کف، گرما از طریق تشعشع به محیط خانه منتقل می‌شود. در این سیستم، آب گرم از طریق یک سیستم گرمایشی نظیر پکیج، آبگرمکن، یا موتورخانه به داخل لوله‌های چندلایه‌ای که در کف منزل کشیده ‌شده‌اند وارد می‌شود. این آب گرم، درون لوله‌ها به چرخش در آمده و حرارت را به کف و محیط خانه منتقل می‌کند. سیستم گرمایش از سقف خانگی در میان انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان و سیستم‌های گرمایشی خانگی به سرعت و به صورت یکنواخت محیط را گرم می‌کند که در صرفه‌جویی در انرژی نیز بسیار موثر است. این سیستم و وسیله گرمایشی لوکس برای اداره‌ها، سالن‌ها و انبارها نیز فوق العاده مناسب و کارآمد است. یکی دیگر از جدیدترین سیستم گرمایشی ساختمان، سیستم گرمایش از سقف خانگی است که به آن گرم کننده تابشی یا سیستم گرمایش تابشی نیز می‌‌گویند.

این سیستم هیچ داکت یا هزینه بالایی برای نصب نیاز ندارد ، همچنین این مدل برق زیادی akhgartabesh.com مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند . هیترهای دیواری و هیتر های چندنوع دارای فن‌های داخلی دارند که هوای گرم شده را می چرخاند. گرما به‌ وسیله بخار یا آب گرم در حال چرخش در لوله‌های فلزی به رادیاتور منتقل می شود. ‌در زمان قدیم خانه ها سیستم‌ گرمایشی رادیاتور و دیگ بخار استفاده میشد. این سیستم‌ها توسط جریان آب گرم درون لوله‌های پلاستیکی توزیع می گردد و سیستم‌ تابشی حتی گرما را تأمین می کنند.

  • به طور متداول به این نوع سیستم ها سیستم های “تهویه مطبوع” یا “تجهیزات تهویه مطبوع” که بر اساس عملکرد “گرمایش-خنک کنندگی و تهویه” عمل می کنند، گفته می شود.
  • علاوه بر این می توان از این نوع سیستم گرمایشی ساختمان در آسمان خراش ها و کارخانجات و ساختمان های بزرگ نیز استفاده کرد.
  • هر منطقه دارای یک جعبه اختلاط است که توسط ترموستات، کنترل می‌شود تا دمای هوا را با استفاده از هوای سرد و گرم، تنظیم کند.
  • منظور از مرکزی این است که تجهیزات مولد گرما و سرما در مکانی بیرون از فضای تهویه شونده (مانند موتورخانه یا بر روی بام) نصب می شوند.
  • یکی از مهمترین مزیت های گرمایش از کف در برابر دیگر تجهیزات گرمایشی همچون رادیاتور، بخاری و شومینه این است که باعث سیاه شدن در و دیوار و دوده گرفتن فضای داخلی نمی شود.
اجرای گرمایش از کف نیازمند طراحی اصولی و حساب شده است و حتماً باید توسط افراد متخصص انجام شود. از آنجا که کل لوله ها و یا المنت های برقی در زیر کف پوش ساختمان مخفی هستند، هیچ فضایی در داخل ساختمان اشغال نمی شود. همچنین می توانید در کلیپ زیر خلاصه ای از مراحل اجرای گرمایش از کف آبی را به صورت تصویری مشاهده کنید.

سیستم های گرمایشی ساختمان یکی از حوزه‌های پرطرفدار در ساختمان سازی است که به عنوان تامین سیستم های تهویه مطبوع، مورد توجه پیمانکاران و مهندسان ساختمانی قرار دارد. از مهم ترین مزایای این سیستم گرمایشی ساختمان این است که نصب کردن آن به هیچ وجه سخت نیست. همچنین در مقایسه با ابعاد کوچکی که دارد کارایی بسیار بالایی دارد.

مانیتورینگ شبکه | مانیتورینگ سیستم های هوشمند و کنترل از راه دور

در صورت انتخاب هر کدام از این وسیله‌های گرمایشی و سیستم‌های تاسیساتی، شما می‌توانید با کمک متخصصان “خدمت از ما” انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان را در خانه خود نصب کنید و از هوای مطبوع در زمستان لذت ببرید. در واقع از این دستگاه ها برای تولید و استفاده از انرژی گرمایی و همچنین حفظ و کنترل حرارت در منازل و ادارات و سایر مکان ها استفاده می شود. امروزه انواع سیستم های گرمایش ساختمان معمولا یا مرکزی هستند و یا توزیعی. به طور کلی تجهیزات گرمایشی ساختمانی که امروزه مورد استفاده عموم است شامل بخاری، فن کویل ها، موتورخانه و رادیاتورها، پکیج و شوفاژ دیواری، گرمایش از سقف خانه و گرمایش از کف و داکت اسپلیت ها می باشد.