۱۸ استراتژی بازاریابی برای رشد سریع کسب و کار

منتشر میکنید باید بتوانید یک میلیون تومان فروش ایجاد کنید به این دلیل که ما معیار را درآمد به ازای هر نفر گذاشتهایم که این معیار 1000 تومان است و 1000 عضو داریم که اگر بتوانیم به ازای هر عضو 1000 تومان درآمد ایجاد کنیم باید بتوانیم یک میلیون فروش ایجاد کنیم. منظور از پولسازی در دیجیتال مارکتینگ آن است که ما یک تعداد مخاطبان و اعضایی داریم که اطلاعات تماس خود را در اختیار ما قرار دادهاند و ما باید بتوانیم که از این افراد درآمد ایجاد کنیم یعنی در این قدم است که سعی میکنیم پیشنهادهای فروش محصولات و خدماتمان را به این افراد خاص ارائه دهیم. هر زمانی که قصد نوشتن محتوا داشتید، در هر زمینه ای که باشد، باید به خوبی در مورد آن تحقیق کنید و اطلاعات خود را بالا ببرید و بعد می توانید نوشتن محتوا را آغاز کنید و دید همه جانبه نسبت به آن خدمت و محصول داشته باشید؛ حتی اگر نکاتی منفی نیز در مورد خدمت مورد نظر وجود داشت آن را هم ذکر کنید تا کاربر صداقت شما را حس کند و به شما اعتماد نماید. اما حجم وسیعی از اطلاعات موجود در مورد عملکرد بازاریابی دیجیتال می تواند مانند نوشیدن آب از یک شلنگ آتش نشانی باشد، از این رو بازاریابان باید بتوانند واقعاً معنی داده ها و نحوه ارائه استراتژی درک کنند.

۴۶. یادبگیرید که قصه گوی خوبی باشد، انسان ها را به خوبی درک کنید و محتوای با کیفیتی برای آنها تولید نمایید. مارکتینگ برای شرکت ارزش سازی می کند و این ارزش ها را با دیگران به اشتراک می گذارد. گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ کاربرد های مختلفی دارد و به کمک آن می توان به اهداف مختلفی از جمله فروش بیشتر، افزایش بازدید کننده و توقف بیشتر کاربران در سایت دست پیدا کرد. درواقع این ترفند بسیار ظریف و ساده است و احتمالا شما برای صفحه فرود خود PDF ساختهاید، کافی است محتوای PDF را در صفحه فرود خود کپی کنید و بازدیدکننده قبل از اینکه وادار شود ایمیل یا اطلاعات تماسی وارد کند بتواند محتوای آن را کامل ببیند و اگر خوشش آمد و احساس کرد که ارزشمند است سپس خودش با تمایل خود ایمیلش را بدهد که نسخه PDF آن اطلاعات را دریافت کند. هنگامی که مشتریان وب سایت شما را پیدا می کنند، احتمالا نسبت به برند شما و خرید محصول احساس اعتماد دارند،کیفیت سایت شما اعتماد و اشتیاق آنها را دو صد چندان خواهد کرد.. در ایمیلی که برای این افراد ارسال میشود، میگوییم چون شما قبلا E-Book استودیوی جیبی را دانلود کردهاید احتمالا به تولید محتوا علاقه دارید و اگر میخواهید یک قدم بیشتر پیش بروید یا قدمهای جدیتری بردارید پیشنهاد ما این است که کتاب مدرس مرجع را خریداری کنید.

چون هر مشتری راضی میتواند تبلیغ کننده شما یا آژانس املاک شما باشد. PPC متدی است که به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغات شما در سایتهای دیگر و هدایت کاربر به وبسایتتان هزینه مشخصی از اعتبارتان که پیش از این به وبسایت تبلیغ کننده پرداخت کردهاید، کسر میگردد. خواسته بر اساس توانمندی تامین کننده یا تولید کننده ها در نحوه برطرف کردن نیاز تعریف می شود. همه و همه این اطلاعات میتواند برای یک برند لوازم آرایشی بسیار مفید باشد و اگر این داده ها با علوم روانشناسی، جامعه شناسی و اقتصاد رفتاری ترکیب شود، میتواند از بطن این داده ها، بهترین راه را پیش روی کسب و کارهای مختلف بگذارد. مثلا تبلیغنویسی را تا حد قابلقبولی مسلط میشدند و خودشان در سایتشان محتوا و مقاله میگذاشتند و طوری بود که یک مدیر کسبوکار در کنار تمام فعالیتهای کسبوکاری که انجام میداد، میتوانست با صرف زمانی مثلا روزی یک یا دو ساعت کل کارهای سایت و دیجیتال مارکتینگ را هم به خوبی انجام دهد ولی اکنون شرایط کمی تغییر پیدا کرده است و درواقع شرایط سختتر شده است. بنابراین بخش دوم که Activation است میتواند با ارائه آماری به بخش جذب کمک کند که بخش جذب بداند جاهایی که تبلیغ میکند درست است و آیا افرادی که میآیند یک درصد قابلقبولی از آنها تبدیل میشوند و اطلاعات تماس خود را میدهند؟

برای مثال موعد های تحویلی خودرو را با توجه به بازار دیرتر ارائه می دهند. بنابراین برای اینکه ما بتوانیم در بخش Activation یا فعالسازی قوی کار کنیم و مانند قبل بتوانیم ایمیلهای زیادی را دریافت کنیم یک پیشنهاد بسیار عالی آن است که اگر بر روی همین یک نکته کار کنید میتوانید نرخ تبدیل خودتان را به 50 درصد برسانید البته روشهای زیادی وجود دارد ولی یک روشی که من تایید میکنم این است که اگر قرار است یک PDF 10 صفحهای را به عنوان جایزه صفحه فرود قرار دهید به جای صفحه فرود یک مگاپست بسازید. شاید در اغلب تبلیغات کلیکی که ما انجام میدهیم عددی بین 20 تا 50 درصد برای دادن اطلاعات تماس خیلی خوب باشد یعنی از هر 100 نفری که وارد وبسایت ما میشوند اگر بتوانیم کاری کنیم که 20 تا 50 نفرشان اطلاعات تماس دهند این موضوع فوقالعاده است؛ ولی این کار بخش جذب نیست؛ بلکه بخش جذب فقط ترافیک را میفرستد و آمار را از بخش Activation یا فعالسازی دریافت میکند و اگر آمار خوب نبود تغییراتی در جاهایی که تبلیغ میدهد انجام داده یا فکر میکند چگونه میتواند با همین بودجهای که دارد ترافیک با کیفیتتر و بهتری را ایجاد کند.

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین سیستم عامل هایی است که می توانید مشتریان خود را درگیر کنید. مشاوره دیجیتال مارکتینگ شما را در جذب نیروی متخصص و ایجاد ساختار درست و منطقی برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال راهنمایی می کند. دیجیتال مارکتینگ هر نوع بازاریابی است که با کمک رسانهها و ابزارهای دیجیتال انجام میشود. یعنی یک مقاله خیلی جامع درست کنید که وقتی بازدیدکننده وارد آن صفحه میشود احساس کند یک منبع یا مرجع خوبی را پیدا کرده که میتواند بعدها هم به این صفحه مراجعه کند.مسلما وقتی بازدیدکننده وارد صفحه یک مقاله خیلی کامل و جامع میشود بلافاصله به این نتیجه میرسد که من الان فرصت ندارم که یک ساعت از وقت خود را بگذارم و کل مطالب این صفحه طولانی را بخوانم و اولین چیزی که به ذهن بازدیدکننده میرسد این است که چگونه این اطلاعات را ذخیره کنم تا بعدا و سر فرصت و هر زمان که آن را لازم داشتم به این اطلاعات برگردم و بیشتر یاد بگیرم. وقتی در راستای نیاز و مشکلات مخاطبانتان شروع به تولید محتوا کنید و از تکنیک های بازاریابی محتوا استفاده کنید تا نیاز مخاطبان تان حل شود باعث می شود افرادی که وارد سایت تان می شوند یک حس وفاداری نسبت به شما پیدا کنند و به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند و در نهایت محصولتان را تهیه کنند.

تبلیغات اینترنتی ارزان نیست و اگر در انجام تبلیغات آنلاین حرفهای نشوید، پول زیادی را از دست خواهید داد. در بسیاری از متون وقتی از دیجیتال مارکتینگ صحبت میشود منظور همان بازاریابی اینترنتی و بازاریابی آنلاین است. بنابراین وقتی ما میخواهیم برای این افراد ایمیل ارسال کنیم میدانیم که این فرد به تولید محتوا با موبایل علاقه دارد یا احتمالا میدانیم که شاید فرد مدرس باشد و… شاید شما سیستمهای پیشرفته و اتوماتیکی برای این کار نداشته باشید ولی حتی اگر سیستمی ندارید، به صورت دستی میتوانید این کار را انجام دهید؛ یعنی یکی از کارمندان یا خودتان تکتک سفارشات قبلی را چک کنید یا حداقل کاری که میتوانید انجام دهید، Landing Pageهایتان را طبقهبندی کنید و کسی که در یک Landing Page خاص اطلاعات تماسش را داده است احتمالا میدانید که به چه موضوعی علاقه داشته و همین موضوع را در پیام یا ایمیلتان مینویسید.ایده دیگر استفاده از Commentها است. همانطور که قبلا به آن اشاره شد منظور از حفظ آن است که بتوانیم کسانی که حداقل یک خرید از شما انجام دادهاند را در سطح رضایت بالایی نگه داریم، بتوانیم به آنها در استفاده از محصول کمک کنیم و در نهایت پیشنهادهای دیگری بدهیم که خریدهای دیگری از ما انجام دهند.

بنابراین کار این کارمند لزوما و صرفا این است که بتواند افراد کافی را که مدنظر شما است به وبسایتتان هدایت کند. اکنون دیگر آن دوران تمام شده که شما در رسانههای اجتماعی صرفا بگویید مقاله خوبی نوشتهام به سایت بیایید و آن را بخوانید. در سالهای قبل کافی بود که وقتی مقالهای مینوشتیم صرفا کلمات کلیدی اصلی را برجسته کنیم و در این حد کارهای سادهای انجام دهیم که شاید با همین فعالیتها در اولین صفحات گوگل قرار میگرفتیم ولی اکنون موضوع خیلی پیچیدهتر شده است و گوگل دهها پارامتر را لحاظ میکند تا ببیند سایت شما در اولین نتایج جستجو باشد یا خیر؟ معنای SEO این است که ما در سایتمان کاری کنیم که وقتی کسی کلیدواژههای مورد نظر ما را در گوگل جستجو کرد ما در اولین نتایج جستجو ظاهر شویم.میتوان گفت که موضوع SEO نیز خیلی پیچیدهتر شده است. » پاسخ مثبت داد و حتی بر ضرورت استفاده از آن تاکید کرد. این همان چیزی است که در دنیای دیجیتال شما باید بتوانید در حوزه کسب و کار خویش به اِلمان های هویت برند خود نگاه ویژه ای داشته باشید تا برای مخاطبان بازار هدف قابل درک باشد و بتوانند با مقایسه ارزش های موجود با ارزش های تعریف شده خویش، شما را انتخاب نمایند و علاوه بر این برای پیدا کردن شما کمترین فاصله و زمان را داشته باشند که این همان مفهوم سئو و یا از طرف موتورهای جستجو، بهینه سازی است که شما برای مخاطبان تان ایجاد کرده اید و آن ها با الگوریتم های خویش به بررسی میزان ورودی و ترافیک سایت، زمان حضور در وب سایت و بازگشت مجدد به وب سایت شما از طرف مخاطبان به شما امتیاز خواهند داد و اجازه می دهند که شما در صفحه های اول حضور داشته باشید و رتبه های بالاتری را کسب نمایید.

قسمت سوم مدل دیجیتال مارکتینگ «پولسازی» است؛ یعنی افرادی که اطلاعات تماسشان را به شما دادهاند چگونه به این افراد پیشنهادهایی دهیم که هر هفته فروش مشخصی ایجاد شود و سودی کسب کنیم. برای این که بتوانید از این پتانسیل به خوبی بهره مند شوید نیاز است که ابزارهای بازارهای دیجیتال مارکتینگ را به خوبی بشناسید تا بتوانید به کمک آنها محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید. ما کانالهای بازاریابی جدیدی را به شما معرفی میکنیم و کمکتان میکنیم تا رقبای خود را حذف کنید. برندهای معتبر منابع بسیاری برای بخش مارکتینگ اختصاص میدهند و تنها از افراد حرفهای استفاده میکنند که میتوانند پلنهای منسجم و استراتژیهای کاربردی برای پروسه مارکتینگ بچینند و به درستی میدانند مدیریت بازاریابی چیست. پس از اجرای هر کمپین توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ یا فرد متخصص، باید تمام نتایج آن بهشکل درست و واقعی تحلیل شود تا میزان اثرگذاری فعالیتها معین شده و احتمال موفقیت افزایش پیدا کند. پیش از هر چیز بهعنوان فردی که میخواهد در این حوزه فعالیت کند، باید بدانیم که فضای مجازی اصطلاحی غلط است و باید بگوییم فضای دیجیتال. بنابراین نکته کلیدی آن است که اگر شما کارمندی آوردید یا فردی را مسئول بخش پولسازی وبسایتتان گذاشتید باید معیاری به این فرد بدهید مثلا بگویید که من میخواهم به ازای هر عضوی که در سایت دارم در این ماه n مبلغ فروش ایجاد کنم.برای خواندن مطالب بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله 3 ایده برای افزایش ارزش محصولات را بخوانید.

همانطور که در بالا تعریف کردهایم منظور از جذب آن است که افرادی را قانع کنیم تا بیایند و وارد وبسایت ما بشوند. همانطور که گفته شد هر بخش فرآیند دیجیتال مارکتینگ که 4 بخش بود نیاز به یک معیار قابل سنجش دارد شاید بهترین معیار قابل سنجش برای پولسازی «درآمد به ازای هر نفر» است؛ یعنی اگر وبسایت شما هزار عضو دارد و درآمد به ازای هر نفر را 1000 تومان تعریف میکنید بنابراین با هر عملیات بازاریابی که انجام میدهید مثلا ایمیلی که میفرستید، پیامی که در تلگرام و… بنابراین در بخش پولسازی دیجیتال مارکتینگ مهمترین تغییری که ایجاد شده است آن است که مخاطبهای ما به ایمیلها و پیامهای خیلی عمومی واکنش نشان نمیدهند و لازم است پیامهای خاصی را به آنها ارسال کنیم که شخص بداند این پیام یا پیشنهاد خرید دقیقا متناسب با شرایط خود فرد ارسال شده است. افزایش ترافیک سایت یکی از مهمترین بخشهای این موضوع، طراحی و سادهسازی فرایند خرید است تا افراد بیشتری بهراحتی از ما خرید کنند. مثلا در سئو یکی از مهمترین موارد سرعت سایت است و اگر سرعت سایت شما در حد قابلقبولی نباشد خیلی سخت میتوانید جزو اولین نتایج گوگل قرار بگیرید. آموزش بازاریابی اینترنتی یکی از مهمترین و شیرین ترین بخش راه اندازی کسب و کار اینترنتی است.

این موضوع نیز یک بخش مهم و کلیدی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است که ما خیلی آن را جدی نمیگیریم و تا این مرحله پیش میرویم که شخص خریدی انجام میدهد و دیگر این فرد را رها میکنیم و به این امید هستیم که مجدد برگردد و از ما خرید کند که این یک اشتباه بسیار بزرگ سایت marketingjobs است. دیجیتال مارکتینگ یک حوزه کاملاً تخصصی است؛ زیرا انتخاب روشها و استراتژیهای مناسب برای تبلیغات مؤثر و تعیین میزان بودجه تبلیغات، نیازمند برنامهریزی، تجربه و تخصص میباشد. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با بهرهمندی از یک تیم کاملاً حرفهای و با تجربه میتواند خدمات ویژهای را در زمینه دیجیتال مارکتینگ و مشاوره مدیریت به شما عزیزان ارائه دهد.

تغییر خیلی مهم آن است که اغلب برندهای قوی در هر حوزهای که فکر کنید به سمت Content Marketing رفتهاند؛ یعنی تیمی درست کردهاند و از افرادی استفاده میکنند که مرتب محتواهای خوب و باکیفیت تولید میکنند و شاید شما نتوانید به تنهایی در کنار اداره کسبوکار خود کل کارهای وبسایت، رسانههای اجتماعی و… کارمند چهارم: کارش حفظ است یعنی بیشتر سروکارش با افرادی است که قبلا از شما حداقل خرید کوچکی را انجام دادهاند و اطلاعات این افراد به کارمند حفظ واگذار میشود و او تلاش میکند روی این افراد کار کند که رضایت بالاتری داشته باشند و همچنین فروشهای بیشتری ایجاد شود؛ درواقع کسی که یکبار خرید کرده است قانع شود که خریدهای بعدی را انجام دهد حتی اگر خریدی انجام نداد حداقل افراد دیگری را توصیه کند که بیایند و از وبسایت شما استفاده کنند. درواقع تغییرات حداقل یک هفته قبل اطلاع رسانی خواهند شد و شما می توانید نسبت به آنها آگاه شده و آمادگی لازم را داشته باشید. خیلی هم مهم هست که همه این کار ها رو به روش اصولی انجام بدیم که بهترین نتیجه رو از این قدم ها بگیریم . به عبارتی دیگر طراحی محتوا و سبک تبلیغاتی مُسری از جمله پارامترهایی است که در نظر داشتن آن می تواند نتیجه بخش ترین تکنیک موفقیت به شمار آید.

تجربه لذتبخش میتواند شامل بستهبندی محصولی که میفرستید یا پیامهای خلاقانهای که بعد از خرید برای افراد میفرستید و… اگر به چند سال قبل (3 تا 5 سال پیش) نگاه کنیم، خواهیم دید که بسیاری از مدیران شرکتها خودشان تا حدی ایمیل مارکتینگ یاد میگرفتند. البته امروزه وقتی درباره دیجیتال مارکتینگ صحبت میشود منظور بیشتر بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال است؛ یعنی استفاده از وبسایت، رسانههای اجتماعی و رسانههایی مانند ایمیل برای معرفی و فروش محصولات و خدمات. به طور کلی، بازاریابی آنلاین، روشی است که در آن با استفاده از کانالهای موجود در فضای اینترنت میتوان به برندسازی نام کسب و کار، معرفی خدمات یا فروش محصولات به مخاطبان و مشتریان پرداخت.