پلنیوم باکس کانال باکس تهویه سان

پلنیوم باکس فشار آن را تنظیم می‌کند و جریان هوا را به ‌صورت یکسان در ساختمان پخش می‌کند. دریچه هایی هم که در برروی این محصول نصب می شوند، از داخل به وسیله تعدادی بست خرچنگی به پلنیوم فیکس شده و دیگر برروی ظاهر آن اثری از سوراخ کاری مشاهده نمی شود. از کانل های خرطومی برای متصل کردن خط اصلی کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس استفاده می شود که به وسیله چسب و بست هوابندی از هردوطرف هوابندی می شود.

پلنیوم باکس باتوجه به کاربردی که دارد، از ورق های گالوانیزه با ضخامت وطول و عرض متفاوت ساخته می شود. شرایط سقف کاذب، طول و عرض دریچه های خطی و اسلوت در ابعاد و اندازه های پلنیوم باکس تاثیرگذار است. از آنجاییکه دریچه های خطی اسلوت بصورت دکوراتیو و در طول های بالا کار می شوند و امکان هوادهی یکنواخت در طول بالای دریچه وجود ندارد.

  • ☆ لازم به ذکر است دریچه هایی که بر روی پلنیوم باکس نصب می شوند از داخل بوسیله تعدادی بست خرچنگی به پلنیوم فیکس شده دیگر نیازی به سوراخ کاری بر روی قاب دریچه ها و خراب شدن نمای کار نمی باشد.
  • خیس شدن و بخار گرفتن کانال باعث می‌شود به کاربردن پلنیوم هنگام استفاده در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی امری کاملاً عادی باشد.
  • درچه های اسلوت همراه با پلنیوم باکس بر روی سقف کاذب نصب می شوند بدون اینکه هیچ پیپی مشاهده شود، از جعبه های پلنیوم برای تجمع هوا در پشت دریچه استفاده می شود که هوا را آرام و به صورت یکنواخت منتشر می کند.
اما سوال مهم مطرح شده در این بخش، چگونگی تنظیم دما، شدت و قدرت پخش هوا در محیط داخلی ساختمان است. سیستم تهویه دریچه خطی و اسلوت جهت ایجاد هوای مطبوع نیازمند جعبه تنظیم هوا یا پلنیوم باکس هستند. همچنین به‌کارگیری از پلنیوم باکس در شبکه توزیع هوای سرد و گرم نیز امری ضروری خواهد بود.

از ویژگی مهم این محصول هوارسانی یکنواخت از تمام نقاط طول دریچه ها می باشد. از آنجاییکه دریچه اسلوت بصورت دکوراتیو و در طول های بالا کار می شوند و امکان هوادهی یکنواخت در طول بالای دریچه وجود ندارد. استفاده از پلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا به صورت طولی، امری لازم و ضروری است. پلنیوم باکس ها معمولا در طول بالا با ورودی های گرد به فواصل حداکثر 72 متر پشت دریچه های خطی نصب می شوند. در واقع پلنیوم باکس ها جهت استفاده بهینه از هوا و هدایت هوا به سمت خروجی ها و یا ورودی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

اجرای سیستم کانال کشی تهویه مطبوع ساختمانی

به طوری که اجرا و نصب کانال فلکسیبل بر خلاف کانال های سنتی ، در فضاهایی مثل سقف کاذب و فضاهای محصور به دلیل انعطاف پذیری در مسیر اجرا ، به راحتی صورت می پذیرد. مجموعه تنظیم تهویه یسنا یکی از کاملترین مجموعه های تولیدی در زمینه تهویه می باشد که پاسخگوی تمام نیاز های کارفرمایان و مشتریان عزیز می باشد. مجموعه تنظیم تهویه یسنا با هدف جلب حداکثری اعتماد و رضایت مشتریان از طریق بهبود مستمر خدمات و محصولات با در نظر داشتن استانداردهای مورد نیاز روز دنیا بر آن است تا سطح کیفی و ایمنی محصولات خود را توسعه و بهبود بخشد.

چرا باید از جعبه تنظیم هوا استفاده شود؟

استفاده از انواع عایق جهت جلوگیری از ورود آلودگی به هوا در مسیر شبکه هوارسانی امری مهم بوده و با به‌کارگیری از عایق الاستومری در کانال باکس نیز از بروز اتلاف انرژی جلوگیری خواهد شد. علاوه بر افزایش راندمان سیستم تهویه هوا شاهد کاهش آلایندگی ذرات معلق در هوا به‌همراه آلودگی صوتی و هدر رفت حرارتی پلنیوم باکس نیز خواهید بود. عدم‌وجود عایق الاستومری مرغوب در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی موجب کاهش تاثیر تجهیزات در تنظیم دما شده؛ همچنین عایق‌بندی نامناسب در مناطق با رطوبت بالا سبب خیسی و چکه کردن آب از دریچه هوا متصل به کانال باکس خواهد شد.

پلنیوم باکس کانال باکس تهویه سان اتاقهای رایانه معمولاً از سیستم کف بالا برای قفسه های سرور استفاده می کنند. اما به طور کلی قیمت بسیار مناسب (در مقایسه با ورق های سنتی و قدیمی گالوانیزه)، ضدحریق و نسوز بودن، وزن بسیار سبک، نصب و اجرای آسان، اشغال فضای کم و امکان عبور از فضاهای سخت و دشوار از بارزترین ویژگی کانال فلكسيبل به شمار می آید. های قدیمی ، و گالوانیزه ، فلکسیبل های عایق دار ، فن کویل ها ، دریچه ها رابط به…

© هرگونه کُپی برداری از مطالب اختصاصی سایت جهت استفاده تجاری ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد. شرکت جهان ابنیه آژند با داشتن سال ها دانش و تجربه و تخصص بالا در زمینه طراحی، نصب، اجرا و راه اندازی اتاق تمیز توانسته جایگاه خود را در صنعت کلین روم نمایان سازد.