۷ روش بازاریابی اینترنتی – موثرترین راهکارهای جذب مخاطب در ۱۴۰۱

اینفلوئنسر ها کسانی هستند که به واسطه اعتماد سازی و محبوبیتی که برای مخاطبان خود دارند میتوانند آنها را تحت تأثیر قرار دهند و مردم را مجاب کنند تا از محصولات شما خریداری و آنها را تبدیل به مشتری دایمی شما کنند. نامه، وب سایت، تلفن، بروشور، خبرنامه، محصولاتی که خودتان برای معرفی شرکتتان چاپ کردهاید همه میتوانند در این چارچوب نقش داشته باشند. مطمئنا شما با وجودی که خدمات بسیاری را ارائه می کنید باز هم نخواهید توانست همه جنبه های رضایت مشتری خود را فراهم نمایید. تحلیل و شناسایی مشتریان: ارائه راهکارهای عملی برای رفع نیازها و مشکلات مشتریان، از شناخت مشتری حاصل می شود و معمولا رضایت آنان را در پی خواهد داشت. در این کتاب که به زبان انگلیسی نشر یافته سعی شده ضمن پوشش سیر تا پیاز شاخه های دیجیتال مارکتینگ راهکارهایی عملی را برای مخاطبان که بیشتر هدف کسب و کارهای کوچک هست ارایه داده شود.

آژانس های بازاریابی دیجیتال متشکل از چندین نفر متخصص در زمینه های مختلف سایت marketingjobs دیجیتال مارکتینگ هستند. کانال های بازاریابی دیجیتال کدامند؟ حتما بارها تبلیغاتی را مشاهده کرده اید که از کانال های مختلف دیجیتال ظرف مدت چند روز، گوش و چشم بخش اعظمی از کل جامعه را نوازش داده اند و برندی خاص را یادآوری نموده اند! ممکن است به هر دلیلی شما تعریف استراتژی دیجیتال مارکتینگ را با کمپین بازاریابی دیجیتال اشتباه بگیرید. با توجه به تنوع روش های مختلف تبلیغات و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و اهمیت بسیار بالایی که نحوه اجرای صحیح کمپین ها و راهکارهای مختلف بازاریابی دیجیتال دارد، تهیه و تدوین یک برنامه اختصاصی، جامع و راهبردی برای توسعه بازاریابی براساس نوع و اهداف کسب و کار، مهمترین اصل و خدمتی است که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب می تواند در اختیار کارفرمای خود قرار دهد که در موفقیت و اهداف ایشان سهم به سزایی خواهد داشت. از آنجاییکه دیجیتال مارکتینگ دارای گزینهها و استراتژیهای بسیار زیادی است میتوانید خلاقانه عمل کنید و با توجه به بودجهتان از تاکتیکهای بازاریابی گوناگونی استفاده کنید. اکثر آژانس های دیجیتال مارکتینگ مشاوره رایگان نیز ارائه می دهند. مشاوره دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین اینترنتی سئو SEO و برندینگ مشاور بازاریابی اینترنتی و آنلاین مشاوره سئو از طریق ابزارهای سئو از جمله گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول، moz و سایر ابزارها میتواند وضعیت وبسایت و صفحات مختلف آن را از جنبههای مختلف بررسی و تحلیل کند.

با توجه به نفوذ روزافزون شبکه های اجتماعی در زندگی جوانان، میانسالان و حتی افراد مسن، ایجاد صفحات اختصاصی ویژه محصول یا بیزینس در این شبکه ها می تواند به تبلیغ و جذب مخاطب از این طریق که به بخش جدایی ناپذیر از دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است، پرداخت. انواع تبلیغات نمایشی در ابعاد مختلف، حاوی ویدئو، تصویر و متن که در صفحات وب قرار می گیرند و با جلب توجه و ترغیب کاربر برای کلیک کردن در جهت اهداف تبلیغات بنری یعنی بازدید یا تبدیل کاربر به مشتری بالقوه انجام می شود. سایر پلتفرمهای تبلیغاتی همگی مربوط به تبلیغات نمایشی هستند: مثل بسیاری از شبکههای اجتماعی یا پلتفرمهایی که تبلیغات نمایشی را در سایتهای پربازدید قرار میدهند. او در خصوص عدم نظارت کافی روی سایتهای قمار بیان کرد: یا باید پذیریم مجرمانه است و امکان هرگونه فعالیت سایتهای قمار و داشتن درگاههای بانکی را مسدود کنیم، یا اینکه میدانیم این صنعت مخاطب دارد و برخی در این سایتها بازی میکنند و پول بسیار زیادی در آن وجود دارد، بنابراین مقرراتی برای آن وضع کنیم. این روش به این گونه عمل میکند که شما با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر در گوگل ادوردز که امکان جست و جو زیادی در گوگل دارند وب سایت خود را برای کسانی که این کلمات را جست و جو میکنند نمایش بدهید و بازدید سایت را افزایش دهید.

برای هر یک از کانال های بازاریابی دیجیتال ابزارهای گوناگونی وجود دارد که در بالای این مطلب آورده شده اند. سایر پلتفرم ها: می توان گفت ابزار اصلی دیجیتال مارکتینگ سایت است و مشتریان بالقوه از طریق سایر کانال های بازاریابی دیجیتال به سایت ارجاع می شوند. امروزه کسب و کار ها برای ماندن در چرخه رقابت و برتری داشتن نسبت به سایر رقبا باید از دنیای دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ، با یک برنامه و استراتژی مناسب استفاده کنند. چه به هنگام خرید کردن مشتری ها و چه پیش از انجام فرایند خرید توسط آن ها باید برای ارسال ایمیل به آن ها اقداماتی را در نظر داشت. علی رغم دیدگاه منفی جامعه و آذرده خاطر بودن اغلب مردم از دریافت انبوهی از پیامک های تبلیغاتی ناخواسته، در صورتی که بانک تلفن از طریق آن کسب و کاری که قصد تبلیغ برای محصولاتشان را داریم و به صورت مستقیم تهیه شده باشد و اجازه انجام این کار از مخاطب گرفته شده باشد، بسته به موضوع پیامک، زمان ارسال و نوع روایت ما، بازاریابی پیامکی می تواند تاثیر بسیار خوبی برای یادآوری نام برند یا موفقیت در رویدادی خاص را داشته باشد.

همانطور که در گوگل جست و جو کردهاید تعریف دقیقی از بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد اما اگر تعریف سادهای را میخواهید باید بگوییم که؛ هر نوع بازاریابی که برای افزایش فروش محصولات و همچنین معرفی خدمات که به وسیله دستگاههای الکترونیکی انجام شود را بازاریابی دیجیتال می گویند. بازاریابی دیجیتال در اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ به نوعی فعالیت گفته میشود که در اینستاگرام انجام و روشهای مختلفی برای اجرا کردن آن وجود دارد. هنگامی که قصد دارید برای کسب و کار خود استراتژی بازاریابی ایمیلی و پیامکی را بچینید، در ابتدا باید با ماهیت این ابزارها آشنایی داشته باشید. بازاریابی ایمیلی: برخی بازاریابی ایمیلی را قدیمی میدانند اما این روش همچنان یکی از موثرترین کانالهای بازاریابی اینترنتی به شمار میرود. این اصطلاح ممکن است بسیار گیج کننده به نظر برسد اما یکی موثر ترین و قدرتمند ترین جنبه های تجارت الکترونیک به شمار میرود.

از آنجا که اکثر کسب و کار ها در تلاش اند برای فروش بیشتر محصولات خود و اخذ سهم بیشتر در بازار از تکنولوژی های روز استفاده کنند، استفاده از تکنیک های بازاریابی دیجیتال و ابزار های آن میتواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه در راستای رشد فزاینده ی کسب و کار ها باشد. این نوع بازاریابی با وارد شدن دستگاههای الکترونیکی به بازار و ورود آنها به زندگی مردم به وجود آمد. به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است وسوسه شوید که همه این مسائل را خودتان حل کنید! یکی از بزرگترین تبلغات در بستر دیجیتال، پیدا کردن ایده و روشی برای وایرال و همه گیر شدن تبلیغ شما در پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی گوناگون است. حمیدرضا عظیمی کارشناس بازاریابی اینترنتی در گفتگو با بازار بازاریابی دیجیتال را زیر شاخهای از بازاریابی دانست که از ابزارهای دیجیتال در جهت دستیابی به اهداف مد نظر نظیر پیدا کردن مشتریان، جلب نظر آنها و در نهایت فروش استفاده میکند. مدیریت بازاریابی (marketing management) فرایندی است که در آن تمام کارهای مرتبط با توزیع محصول در بازار برنامهریزی میشود. به طور متوسط حدود 50 درصد از بازدیدکنندگان یک سایت با استفاده از موبایل و تبلت آنرا مشاهده می کنند، در نتیجه امکان نمایش صحیح یک سایت در این وسایل (ریسپانسیو بودن و استفاده از صفحات اختصاصی موبایل با نام AMP) از اهمیت بالایی در طراحی سایت برخوردار است.

پس یک دیجیتال مارکتر باید نسب به طراحی وب سایت با استفاده از روش های مختلف بینش کافی داشته، مشکلات موجود یک سایت در سئو را بشناسد و بتواند آن ها را اصلاح و روند بازاریابی را بهبود بخشد. بازاریابی دیجیتال بسیار وسیع است و به بازاریابی محتوا و تبلیغات در شبکههای اجتماعی محدود نمیشود و شامل شاخههای بیشتری نیز میباشد که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. یکی از مفیدترین راههای تبلیغ و معرفی محصولات استفاده از تبلیغات گوگل است که در تبلیغات اینترنتی در ایران نیز بسیار کارآمد است. با توجه به آمار نفوذ و افزایش استفاده کاربران از اینترنت و موتور جستجوی گوگل، می توان از سئو سایت به عنوان هدفمندترین نوع بازاریابی دیجیتال در حیطه مشاغلی که در بستر اینترنت می توان به تبلیغ آنها پرداخت، نام برد. 2- بعد مبادلاتی (فعالیتهای مربوط به فروش محصولات): اینترنت دسترسی کسب و کارها به دامنة وسیعتری از مشتریان بالقوه در سراسر جهان را فراهم و ادارة فرایند مبادله بهخصوص درزمینة پردازش سفارشهای پیچیده را نیز راحتتر ساخته است که این امر موجب کاهش کارهای دفتری، افزایش کارایی و کاهش هزینههای مبادله می شود. کسب و کارها میتوانند به سرعت به بازخوردهای مثبت و منفی پاسخ دهند، به مشکلات مشتری رسیدگی کنند و اعتماد مشتری را حفظ یا بازسازی کنند.

تنها پس از آگاهی از میزان تاثیرگذاری هر یک از فعالیت هایی که در یک استراتژی بازاریابی در بستر دیجیتال به دست می آید می توانیم به اصلاح آن استراتژی برای کسب نتایج بهتر و پیشبرد اهداف آن دست یافت. به عنوان مدیر بازاریابی فروش اینترنتی و حسابداری باید به ترویج محصولات یا خدمات خود و افزایش آگاهی مشتریانتان بپردازید . همانطور که در بالا ذکر شد، بازاریابی داخلی با آگاهی و آموزش کارکنان در شرکت ارتباط دارد. تا زمانی که قرار است در این زمینه فعالیت کنید، باید برای بالا بردن دانش خود زمان بگذارید و مدام سراغ منابع مختلف برای یادگیری بیشتر بروید. مطمئن شوید که محصولات و خدمات با کیفیت بالا را برای تکمیل تلاشهای بازاریابی خود ارائه می دهید. در دنیای امروز یکی از بهترین روشهایی که میتوانید برای وب سایت خود استفاده کنید این روش (سئو) است که بسیار هزینه پایینی نسبت به تبلیغات اینترنتی دیگر دارد.

بسته به صنعت و نوع محصول یا حتی برند شخصی، نوع شبکه اجتماعی موثر می تواند متفاوت باشد. بنابراین مخاطب میتواند در ازای ارسال اطلاعات شخصی، کتاب را دریافت کنند. بازاریابی به عنوان یک کار ساده برای ارسال یک آگهی در روزنامه یا خرید آگهی در طول یک برنامه تلویزیونی محبوب شروع شد. عظیمی موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ارسال ایمیل، استفاده از بنرها در وبسایتهای پر ترافیک، استفاده از اعلانها و بازاریابی ویدیویی را از ابزارهای گوناگون بازاریابی دیجیتال دانست. برای آموزش دیجیتال مارکتینگ چه چیزهایی را باید یاد بگیرم؟ تحقیقات گسترده در زمینه ی کلیدواژه ها و تولید محتوای متمرکز در راستای آن کلیدواژه ها از جمله کارهایی است که باید در این زمینه انجام دهید.

همین طور روابط عمومی ، ایمیل مستقیم،بسته بندی، کپی رایتینگ، و نمایش های تبلیغاتی نیز از فعالیت های دیگر بازاریابی محسوب می شوند. خودتان را در شبکههای اجتماعی معرفی کنید و به این ترتیب، دیگران با شروع کسب و کار، به طور کامل با شما آشنایی دارند. درمان های ماساژ و اسپای خانگی ارائه کنید یا مهارتتان را جاهای دیگری به کار بگیرید و در کنفرانسها، خوراوبار فروشیها، و مراکز خرید ماساژ روی صندلی ارائه دهید. روش دوم: در روش دوم به موتورهای جستجو هزینهای پرداخت میشود تا این موتورها فعالیت و رسانهی شما را جزو گزینههای ابتدایی در جستجوها نمایش دهد؛ و یکی از نمونههای paid traffic یا ترافیک خریداری شده شناخته شده است.

سرعت: سرعت یک سایت اهمیت بسیاری در میزان بازدید آن دارد به گونهای که طبق آمارهای ارائه شده، در صورتی که سایت شما بعد از ۳ ثانیه بارگذاری نشود، ۵۳ درصد کاربران موبایل از دکمه بازگشت استفاده میکنند و هیچگاه از سایت شما بازدید نخواهند کرد. راههای بسیاری به منظور بهینه سازی دیجیتال مارکتینگ برای کاربرانی که از تلفن همراه استفاده میکنند وجود دارد. با توجه به پیچیدگی و حجم کاری بالای بازاریابی دیجیتال این کار تقریبا غیر ممکن است. آیا طرف، فقط می خواهد content را بخواند یا به تبلیغات هم توجه دارد. تبلیغات در گوگل باعث میشود ورودی سایت شما بیشتر شود و همین بالا رفتن بازدید منجر به افزایش فروش و همچنین معرفی محصولات و خدمات شما میشود که میتواند به پیشرفت شما کمک کند. اگر سئو سایت شما خوب باشد باعث میشود به صورت طبیعی سایت شما در جست و جوی گوگل بالا بیاید و به مرور زمان رتبه شما در این جست و جو افزایش یابد. نکتهای که باید به آن اشاره کرد دائمی بودن سئو است زیرا اگر شما همیشه وب سایت شرکت و یا فروشگاه خود را بروز نگهدارید شما در نتایج جست و جو گوگل مشاهده میشوید که این بسیار با اهمیت است.

با توجه به رشد روز افزون امکانات تلفن های هوشمند، اینترنت پرسرعت و برنامه های کاربردی متنوع در پلتفرم موبایل، امروزه تبلیغات در این کانال بازاریابی دیجیتال به شدت افزایش یافته و رو به گسترش است. آنها در کنار هم قادر به ارائه خدمات جامعی هستند که باعث افزایش درآمد و نرخ تبدیل برای مشتریان خود می شود. و شاید یک دیجیتال مارکتر با ساخت یک کمپین ایمیل با ارسال کتاب الکترونیکی به مشتریان باعث افزایش دانلود کتاب الکترونیکی و منتشر شدن آن شود. تعداد کاربران فعال اینترنت در 20 سال گذشته هر سال افزایش یافته است. با بررسی های انجام شده در کسب و کارهای مختلف و آشنایی بسیاری از کسب و کارها با خدمات دیجیتال مارکتینگ و مزیت های آن برای رشد و توسعه کسب و کار آنلاین ، گرایش به حضور در دنیای دیجیتال افزایش یافته است . آنها برای توسعه برند و افزایش فروش شما کار می کنند. برخی از سازمان ها از فیلم های کوتاه و سایر ترفندهای پر از شوخ طبعی برای جذب مشتری خود استفاده می کنند.