۱۱ مهارت کلیدی که هر مدیر دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشد

مقاله وبسیما با عنوان تبلیغات محیطی با بیلبورد رایگان را نیز میتوان نمونه ای از بازاریابی چریکی با رویکرد بومی و ایرانی دانست، پیشنهاد میکنیم در صورت علاقه این مقاله را نیز مطالعه کرده و دیدگاه خود را بیان سایت marketingjobs کنید. این اتفاقات باعث شد تا بازاریابی اینترنتی نیز به وجود بیاید و وسعت پیدا کند .بازاریابی با شبکه های اجتماعی این روزها مرسوم شده است و می توان گفت کمتر کسب و کاری وجود دارد که در شبکه های اجتماعی صفحه ای نداشته باشد . دیجیتال مارکتینگ باعث رشد چشمگیری در تبلیغات کسب و کارها میشود و می توان با روش های متفاوت محصولات و خدمات را بهترنمایش داد. 1. آیا با اشتغال در متاورس می توانیم سرمایه دار شویم؟ سطح مشارکت آنها با دیدن تاثیر این مشارکت فعال در مورد برند شما افزایش می یابد.

خوشبختانه قبل از اینکه این سؤال یا کلمه کلیدی برای این صفحه بیاد من خودم در دوره دیجیتال مارکتینگ که گوگل ارائه می کنه و البته مدرک از خود گوگل هم داره شرکت کردم، خوب جزئیات زیادی داره ولی روش استفاده ازش آسون من برای ثبتنام و روش استفاده از این مدرک یک صفحه جداگانه زدم که اونجا کامل توضیح میدم از مراحل ثبتنام و روش کارکردن باهاش مطالب واقعاً جذاب و کاربردی داره که من خودم برای سایت ازش استفاده میکنم، تصویر زیر هم خلاصهای از جزئیات دوره است که میتونید ببینید. البته این امر میتواند مزایا و معایبی داشته باشد. با این استراتژی بازاریابی اینترنتی مشتریان می دانند که شما به سوالات و نیازهای آنها اهمیت داده و به آنها پاسخ می دهید.

این کلمه هم دوباره یکی از کلماتی بود که برای این صفحه اومده بود خوب شاید در نگاه اول، یک موضوع کاملاً ساده و پیشپاافتادهای باشه ولی بیاید با این دیگه نگاه کنیم، فردی که این کلمه سرچ کرده بهاحتمال زیاد فردی هست که دنبال اطلاعات گرفتن اطلاعات هست! آنها ممکن است بلافاصله خرید نکنند ،اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی میدهند تا با آنها بیشتر ارتباط برقرار کنید. بازاریابی دیجیتال به مشتریان این اجازه را میدهد تا با شما ارتباط برقرار کنند. با تبلیغات سنتی ،فوری ترین نتیجه ای که میتوانید به آن امیدوار باشید ،تماس تلفنی مدت کوتاهی پس از مشاهده تبلیغ شما توسط شخصی است.

در مورد دلایل و مزایای بازاریابی نیز چیزهایی یاد گرفتید. خوب این سریال آموزش دیجیتال مارکتینگ چهارتا فصل داره فعلاً در حال حاضر که این چهارتا مراحلی بودن که ابتدای صفحه با هم بررسی کردیم. سلام به شما دوست عزیز که در این قسمت با من همراه هستی همانطور که می دونید آخرین عنوان که برای این صفحه نوشتم 25 بهمن 1400 بوده و که گفتم ویدئو معرفی رو آپلود کردم و همان ویدئو رو به متن تبدیل کردم که پیشنهاد نی کنم از این تکنیک برای تولید محتوای خاص و یونیک استفاده کنید، فرقی نمی کنه در چه حوزهای هستی، شما هر ویدئویی که داری رو تبدیل کن به متن و بهمرور در صفحات سایتتان آپلود کنید این دقیقاً کاری هست که من برای صفحات و مقالات سایت استفاده میکنم، همانطور که در داستان هر صفحه مادر توضیح دادم وقتی این متن ویدئو تمام میشه اولین کاری که میکنم وضعیت این صفحه رو در سرچ کنسول بررسی میکنم!

امروز 25 بهمن 1400 است و سریال آموزشی این صفحه رو آپلود کردم! اینجا خیلی مهم است که بین استراتژیهای پولی و رایگان تعادل خوبی ایجاد کنید. این بدان معناست که سر و صدا بیشتر پیرامون محصول یا خدمات شما ایجاد میشود و همچنین هر زمان که شخصی به مکالمه میپیوندد، گسترش بیشتری را نشان میدهد. 🔰واقعا خسته نشدی از بس دنبال سر مشتری راه افتادی و همهٔ زووورتو زدی تا بهش یه چیزی بفروشی؟ از انجایی که تبلیغات محیطی هزینه بردار است و مخاطبان محدودی را پوشش میدهد و حتی ممکن است بازار هدف شما انقدر گسترده باشد که اگر کل بیلبوردهای شهرها را هم بگیرید همچنان از نگاه مخاطبانتان دور بمانید، باید در نظر داشت که در این ایام که حتی رانندگان و سرنشین ها همه سر در گوشی های خود فرو برده اند، بهترین راه حل استفاده از تبلیغات با هزینه های کمتر و با دسترسی بالا این است که تا افراد در گوشی های خود تبلیغات شما را مشاهده کنند.

تصور کنین که شما یک بروشور محصول درست کردین و از طریق نامه برای مردم ارسال کردین ،این بروشور شکلی از محتوا هست،شما بعد از ارسال هیچ اطلاعاتی ندارین که چه تعداد بروشور شما را بازکرده اند و چه تعداد آن را مستقیم به سطل آشغال انداخته اند ، حالا تصور کنید این بروشور را در وبسایت خود داشته باشین ،شما میتوانید ببینید که دقیقا چگونه صفحات ارسال شده را مشاهده کرده اند . برای مثال استیو جابز، مدیرعامل قبلی شرکت اپل، پس از هر محصول جدیدی، کنفرانس خبری ترتیب میداد تا از آن طریق این محصول به همگان معرفی شود، این سنتی که اسیتو جابز در اپل بنا کرد، همچنان ادامه دارد. بازاریابی دیجیتال میتواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار کند .صرف نظر از آنکه شرکت شما چه محصولی ارایه میکند. البته من تک، تک این مواردی که الان دارم میگم در ادامه این قسمت خیلی کاملتر برای شما توضیح میدم که دقیقاً مثلاً شما چطور بستر مناسبی رو انتخاب کنید، پیادهسازی کنید و محتوای خوبی رو به کاربران ارائه کنید که بهتر و بیشتر دیده بشید یا اینکه چهکارهایی رو لازم انجام بدیم که کاربران از بازدیدکنندههای عادی تبدیل بشن به مشتریان احتمالی و همینطور توضیح میدم که شما چطور با استفاده از تکنیکها و روشهای ایمیل مارکتینگ که توی مرحله سوم هست اولین فروش تون رو باید انجام بدید.

و اما فصل دوم این سریال دررابطهبا تبدیل کردن کاربر بود که توضیح دادم منظور از تبدیل کردن اینکه الان بازدیدکنندگان اومدن صفحه سایت ما یا صفحه شکبه اجتماعی ما رو دیدن الان به یک نحوی ما باید این اطلاعات تماس شون رو از شون بگیریم که توی فصل دوم این سریال کامل صحبت میکنم که شما چه صفحه سایتی باید ایجاد کنید، چه صفحه شکبه اجتماعی باید داشته باشید که کاربرها حاظر بشن اطلاعات تماس شون رو در اختیار ما قرار بدن، چطور پیشنهادهای رد نشدنی طراحی کنیم که برای کاربرها جذاب باشه همون لحظه، بهمحض اینکه صفحه هدف ما رو دیدن اطلاعات شون رو در اختیار ما قرار بدن، کلاً توی فصل دوم همون طور هم که گفتم کل موضوع صحبت مون دررابطهبا مباحث ایمیل مارکتینگ هست. اما درعرض یک ماه گذشته روی سئو سایت کار کرده اید و حالا اوضاع بهتری دارید.

اولین مورد همانطور که گفتم مرحله دیدهشدن هست برای بهتر دیدهشدن ما از روشها و تکنیکهای سئو استفاده میکنیم که کامل و مفصل در موردش صحبت میکنیم. یا، ممکن است آنها بتوانند بینش هایی را در مورد مکان های مناسب برای فروش محصول شما چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی ارائه دهند. سرعت رشد بالا و بهبود لحظهای هر اقدامی در طول این مسیر، این پیش نیاز را که باید به تمامی این مسیرها مسلط بود را دو چندان میکند. این کلمه اولین کلمهای بود که در سرچ کنسول اومده و خیلی هم مرتبط به این صفحه است، خوب همانطورم که در ویدئو معرفی گفتم دیجیتال مارکتینگ شاخههای زیادی داره اصطلاحات و کلمات تخصصی زیادی داره و کلاً یه حوزه بزرگ و وسیعی و من مدتها بررسی کردم و مطالعه کردم که اون شاخههای اصلی دیجیتال مارکتینگ پیدا کنم و به زبان خیلیخیلی ساده این حوزه رو معرفی کنم و برای درک بهتر این موضوع که دقیقاً آشنایی با شاخههای دیجیتال مارکتینگ چه سودی برا شما داره، با یک سیستم قدرتمند و پولساز معرفی کردم چون دقیقاً همین اتفاق میفته که اگر شما به این موارد اصلی و پایهای مسلط شوید میتوانید این سیستم رو روی سایتتون به بهترین شکل ممکن پیاده کنید.

اگر بخوام خیلی ساده و مفید و مختصر بهتون بگم، به هر نوع بازاریابی که توسط ابزارهای دیجیتال انجام میشه میگیم دیجیتال مارکتینگ، یعنی کل بازاریابی و تبلیغاتی که قرار انجام بدیم توی ابزارهای دیجیتال هست، حالا ابزارهای دیجیتال مثل: موبایل، کامپیوتر، لپتاپ، تلویزیون شهری و ازایندست ابزارها هست که ما تبلیغات و بازاریابی مون رو انجام میدیم. خوب یک جمعبندی کلی بکنم ببینید ما هدفمون توی صفحه دیجیتال مارکتینگ این بود که بیاییم این سیستم پولسازی رو به شما آموزش بدیم که توی چهارتا مرحله ساده و بسیار کاربردی شما میتونید این سیستم رو روی سایتتون اجرا کنید. جالبه بدونید که دیجیتال مارکتینگ جز 10 مهارت پولساز دنیاست که به همین منظور در ادامه همین صفحه من این مهارت پولساز و قدرتمند رو توی 4 مرحله ساده ولی بسیار کاربردی و مهم براتون توضیح دادم که همینالان پایان این مطلب، بتونید این سیستم رو روی وب سایتتون پیادهسازی کنید، پس اگر دوست دارید بدونید که مراحل انجام کار رو باید به چه صورت انجام بدیم همینالان کاغذ خودکار رو بردارید و در ادامه این قسمت با من همراه باشید. توی این قسمت میخواهیم بررسی کنیم، ببینیم دقیقاً دیجیتال مارکتینگ چیه و چطور میتونیم با استفاده از دیجیتال مارکتینگ یک سیستم قدرتمند و پولساز رو برای وبسایت مون ایجاد کنیم.

دیجیتال مارکتینگ هر نوع بازاریابی است که توسط ابزارهای دیجیتال انجام میشود، این روش بازاریابی چهار بخش کلیدی و مهمی دارد: 1- دیدهشدن 2- تبدیل کردن 3- فروش 4- حفظ و نگهداری که با استفاده از این چهار بخش مهم میتوانیم یک سیستم پولساز و قدرتمند برای وبسایتمان ایجاد کنیم! نمایش تبلیغات در سایتهای دیگر یا سایر شبکههای اجتماعی نوع دیگری از تبلیغات است و از آنجایی بهصورت تصویری و یا ویدئویی میباشند برای کاربران قابلفهمتر هستند و تأثیرگذاری بیشتری نیز دارند. دیجیتال مارکتینگ فضایی ایجاد می کند که کسب و کارهای نوپا و کوچک که بودجه محدود تری نسبت به کسب و کارهای بزرگ دارند با هم به رقابت بپردازند. خوب اگر دنبالکننده آموزشهای سایت من باشید ما همه محتواهایی که توی سایت منتشر میکنیم محتوای آموزشی در قالب یک سریال و در قالب یک داستان آموزشی جذاب و تأثیرگذار ارائه میکنیم که توی همین صفحه هم برای آموزش تک، تک این مراحل سریال آموزش دیجیتال مارکتینگ رو براتون طراحی کردیم که قسمتهای مختلف رو بهصورت کامل با جزئیات براتون توضیح میدم که دقیقاً توی هر مرحله باید چهکارهایی رو انجام بدیم و یک نکته دیگه ای هست که این سریال رو با بررسی بیش از ۷۰ تا سایت فارسی و حدود 40 الی 50 تا سایت انگلیسی دقیقاً همه این موارد رو بررسی کردم که نقاط ضعفی که الان وجود داره توی دیجیتال مارکتینگ این دقیقاً چه چیز هایی هستند و اون موارد کاربردی و بسیار مهم رو توی این سریال بهتون آموزش دادم که حالا در ادامه قسمتهای مختلف این سریال رو با هم بررسی میکنیم.

با دیجیتال مارکتینگ، همه این اطلاعات از قبل در اختیار شماست. در کنار بازاریابی آنلاین، برندینگ اینترنتی هم باید مورد توجه مدیران آینده قرار بگیرد. این امر به ویژه برای خوانندگانی که می خواهند حرفه خود را در بازاریابی آنلاین و تبلیغات پیشرفت دهند ، مورد هدف قرار گرفته است. انعطافپذیری؛ شما میتوانید برای یوتیوب ویدئو بسازید و همان را در بلاگ خود قرار دهید (embed) و در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. خوب کاغذ خودکار بردارید و الان نکاتی که میگم رو یادداشت کنید، اولین نکته مفهوم دیجیتال مارکتینگ یا همون بازاریابی دیجیتال، همون طور که گفتم به هر نوع بازاریابی که توسط ابزارهای دیجیتال انجام میشه، خوب این ابزارهای دیجیتال همانطور که گفتم موبایل، کامپیوتر، لپ تاب، تلویزیون شهری و غیره ما توی این قسمت و کلاً تو این صفحه فقط هدف مون روی موبایل و کامپیوتر هست یعنی بستری که انتخاب میکنیم توی موبایل و کامپیوتر، حالا این بستر که انتخاب کردیم چطور ازش استفاده کنیم، بستر مناسب برای این تبلیغات و بازاریابی مون یا شبکههای اجتماعی یا وبسایت که حالا میخوام مراحل انجام کار رو با هم بررسی کنیم. علاوه بر همه این مسائل، مشتریانی که هیچ راهی برای مراجعه حضوری به شما ندارند میتوانند از طریق این نوع از کسب و کار با شما در ارتباط باشند و از طریق انواع وبسایت یا صفحات اجتماعی از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما استفاده کنند.

همون طور که گفتم دیجیتال مارکتینگ یکی از ده مهارت پولساز دنیاست که ما میتونیم بهواسطه این مهارت یک سیستم قدرتمند و پولساز رو روی وبسایت مون ایجاد کنیم، توی این قسمت همهٔ نکاتی که میگم، عملی از همین ابتدا کاغذ خودکار را بردارید و تمام نکات رو یادداشت کنید که پایان این قسمت بتونیم به یک نتیجه خیلی خوبی برسیم. یکی دیگر روش های کاربردی و قدرتمند دیجیتال مارکتینگ، که برای کسب و کار های کوچک و بزرگ به منظور دستیابی به اهداف و افزایش مشتری، بازاریابی رسانه های اجتماعی یا همان Social Media Marketing است. و مرحله آخر هم که بحث نگهداری بود تو این قسمت ما به سؤالات، نگرانیها و دغدغهها در قالب مشاوره و از همه مهمتر یک سری سؤالاتی که کاربران باید میپرسیدن و نپرسیدم رو ما توی این قسمت خیلی کامل مفصل اجرا میکنیم که بتونم یک سیستم قدرتمند داشته باشیم. مرحله چهارم: و مرحله آخر اینکه الان به اون مشتریهایی که اولین فروش رو انجام دادیم، ده نفر، صد نفر، هرچند نفری هستند الان اینها رو باید حفظ و نگهداری کنیم یعنی تبدیل شون کنیم به مشتریان دائمی، پس توی مرحله چهارم ما مشتریانی که یکبار از ما خریدن کردن رو با استفاده از تکنیکهای مشاوره، برطرفکردن سؤالات شون، دغدغهها و نگرانیهایی که دارند اینا رو حفظ و نگهداری میکنیم که تبدیل بشن به مشتریان دائمی که چند بار از ما خرید کنند.