چطور در 5 قدم، بازاریابی اینترنتی را قورت دهیم؟

باید توجه داشت که در بازاریابی محدود، به دلیل اینکه نرخ پاسخگویی مخاطبین به پیام های ارسالی نسبت به دیگر روش ها، کمتر و محدود تر است، ما با چالش های مختلفی مواجه خواهیم بود که باید به درستی مدیریت شوند. خوب طبق روال همیشگی برای اینکه بتونیم یک محتوای سریالی جذاب و تأثیرگذار رو داشته باشیم نیازمند اینکه با همدیگه در تعامل باشیم، من توی ادامه همین صفحه هر قسمتی از این سریال که منتشر میشه توی هر صفحه قسمت آخر یک بخش نظرات و کامنتها هست که شما کاری که انجام میدید نتیجهای که میگیرید رو با بقیه به اشتراک بگذارید اگر سؤالی هست من میام بهصورت کامل حتی بهصورت ویدئویی توضیح میدم که شما بتونید این سیستم قدرتمند و پولساز رو خیلی خوب و کامل روی سایتتون پیادهسازی کنید تا بتونیم از این طریق یک محتوای سریالی جامع و کامل رو توی حوزه دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم موفق و پیروز باشید. وقتی بدانید یکی از چهار قسمت کلیدی دیجیتال مارکتینگ جذب است؛ بنابراین از هر فرصت آفلاینی نیز به خوبی استفاده میکنید؛ مثلا اگر در نمایشگاهی شرکت میکنید حتما هدف میگذارید که ایمیل و اطلاعات تماس مخاطبان را جمعآوری کنید، اگر به یک همایش بروید حتما از این فرصت استفاده خواهید کرد، اگر افرادی به فروشگاه شما و محل کار شما یا شرکتتان مراجعه میکنند به هیچوجه این فرصت را از دست نخواهید داد و از آنها اطلاعات تماسی مانند ایمیل یا هر چیز دیگری دریافت میکنید تا بعدا بتوانید با این افراد در تماس باشید.

به همین دلیل وردپرس یک ابزار مفید و کاملا مناسب برای سرعت بخشیدن به تولید محتوا محسوب میشه. کافی است یک ابزار بازاریابی باشد که از آن به صورت آنلاین استفاده میکنید. ایمیل به یک ابزار تبلیغات برونمرزی موثر تبدیل شد. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) اصطلاحی گسترده است و شامل هر نوع بازاریابی دیجیتال میشود که در آن شما برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک میکند، هزینه پرداخت میکنید. من هر موقع بخوام صفحه جدید یا موضوع جدیدی رو به سایت اضافه کنم قبلش خیلی عمیق و با جزئیات سرچ میکنم که الان در حال حاضر در زمینه دیجیتال مارکتینگ چه محتواهایی تو گوگل منتشر شده! در عین حال، بازاریابان باهوش همواره به دنبال روشهای جدیدی هستند تا به صورت آنلاین به مشتریهای بالقوه دسترسی پیدا کنند. در digital marketing کسبو کارها می توانند با هزینه ای کمتر تبلیغات خود را اجرا و محصول خود را معرفی کنند، در هر مرحله کمپین تبلیغاتی خود را زیر نظر داشته باشند، آنالیز کنند و در هر مرحله که مایل بوند آن را تغیر دهند تا به نتیجه مطلوب و مورد نظر خود برسند. تقریبا هر چیزی می تواند جزو داراییهای بازاریابی دیجیتال باشد.

بازاریابی همکاری در فروش (پورسانتی): یکی از پردرآمدترین روشهای بازاریابی دیجیتال، بازاریابی پورسانتی (Affiliate Marketing) است. اگر بخواهیم ساده تر عنوان کنیم برند پیج یک مینی سایت است . یک پاسخ ساده این است که دیجیتال مارکتینگ به ابزارهای الکترونیکی (کامپیوتر، تبلت، تلفن و …) برای ارائه تجربهای خاص به مخاطبان کمک میکند. این موارد ذکر شده در بالا موارد ساده ای هستند تا شما را در فکر کردن به مسیرهای مشخص برای مشاور دیجیتال مارکتینگ خود شروع کنید. مشاور بازاریابی دیجیتال وضعیت رقبا را برای شما تحلیل میکند. علاوهبر توسعهی روزافزون ابزارها و امکانات جدید دیجیتال مارکتینگ، کافی است یک روز از روندهای روز عقب بمانید تا شرکتهای رقیب بخش زیادی از سهم بازار شما را تصاحب کنند. برای رسیدن به این جایگاه، کسب و کارها باید تلاش کنند تا اطلاعات درست و کاملی را برای جذب مشتری در اختیار کاربران قرار دهند. به نوعی گزارش معتبر یا راهنمایی گفته میشود که برای درک بهتر و حل مسله و برای مخاطب قرار میدهند. در ادامه ابداع تکنیکهای SEO توسط بازاریابها، درک اهمیت کلاندادهها، تولد شبکههای اجتماعی و گسترش تلفنهای هوشمند اتفاقات کلیدی در تاریخچهی بازاریابی دیجیتال بودهاند.

هر نوع بازاریابی دیجیتال با استفاده از داراییهای محتوایی (پستهای وبلاگ، اینفوگرافیک، کتابهای الکترونیکی، ویدئوها و…) را بازاریابی محتوا میگویند که برای ایجاد آگاهی از برند یا ایجاد کلیک، هدایت یا فروش استفاده میشود. پس از آنکه ایمیل کاربران را دریافت کردید می توانید به صورت اتوماتیک هدیه را برای آنها ارسال کرده و همچنین به صورت دوره ای در زمان های مختلفی از جمله هر ماه یا هر هفته محتوایی برای جلب اعتماد و توجه مخاطب به ایمیل آنها ارسال کنید. ۱.پرسونای مشتریان خود را طراحی کنید: برای انجام هر نوعی از بازاریابی (چه دیجیتال باشد یا نه)، اول باید مخاطب خود را بشناسید. وی اظهار کرد: دکتر نطقی معتقد است روابط عمومی لازمه توسعه پایدار، مدعیالعموم جامعه و مدافع سازمان است، همچنین معتقد است روابط عمومی در متن است نه در حاشیه این در حالی است که اکنون جایگاه روابط عمومی را اشتباه گرفتند.

همچنین به شما اجازه می دهند تا بتوانید در قبال این نوع آموزش ها، اطلاعات تماس بازدیدکنندگان سایت را دریافت نمایید و از این طریق آنها را به مشتریان خود تبدیل نمایید. درواقع مساله ای که سرمایه گذاران و مدیران دنبال آن هستند این می باشد که آیا بازاریابان اینترنتی استراتژی تعیین کرده اند که مشتری مجدد به وب سایت برگشته واز آنها خریداری نماید که باعث افزایش گردش مالی وب سایت و کسب وکار آنها گردد یا خیر. استراتژی مارکتینگ، همان برنامهی متمرکز و مشخصی است که برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود درنظر میگیرید تا بتوانید با تمرکز بر امکانات و محدودیتهای کسبوکار خود به موفقیت برسید. شاید شما متوجه یک پوستر یا بیلبورد برای یک جفت کفش جدید شوید و سپس یک تبلیغ را برای همان کفش های موجود در رادیو بشنوید. شما میتوانید یک فریلنسر شوید یا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ راهاندازی کنید و تجارت آنلاین خود را اداره کنید. استفاده از دیجیتال مارکتینگ مزایای مهمی برای کسبوکار شما خواهد داشت. درست مانند تبلیغات سنتی، نمایش مداوم و طولانیمدت آگهیها نام کسبوکار شما را در خاطر مخاطب حفظ میکند. ابزارهای پولی و رایگان زیادی وجود دارند که میتوانند در زمینههای بسیار متنوعی ازجمله مدیریت فروشگاه اینترنتی، ایمیل مارکتینگ، سئو (SEO)، مدیریت شبکههای اجتماعی، تحلیل بازدیدکنندگان سایت، تبلیغات کلیکی و گزارشدهی به کسبوکار شما کمک کنند.

تیم های بازاریابی، محتوا، فیلم ها و سایر خدمات را برای پاسخ به سوالات یا ارائه راهکار به کاربران تولید می کنند. چه حاصلی دارد اگر شما تمام مسائل فنی لجستیک بازرگانی را بدانید و برنامه ریزی عملیات را نیز بدرستی انجام دهید، اما نتوانید برای کالای خود در بازار هدف موفق عمل کنید؟ همچنین با تقلید از استراتژی های موفق در زمینه های مختلف می توانید الگو برداری های خوبی در خصوص طراحی استراتژی بازاریابی اینترنتی بردارید. «کمپین بازاریابی دیجیتال» همان مجموعه اقدامات و روشهایی است که در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود برای رسیدن به اهداف مشخص بهکار میبرید. اضافه کردن لوکیشن به استوری همان کارایی لوکیشن در پست را بهمراه دارد. هیت همان بازدید تعداد مختلفی از افراد از سایت است. بازاریابی محتوا معمولا به منظور افزایش آگاهی مشتری از برند و کسب و کار شما و همچنین افزایش ترافیک سایت صورت میگیرد. بازاریابی محتوایی گونهای از بازاریابی اینترنتی است که به صورت مستقیم با طراحی سایت در ارتباط است.

۱.میتوانید «فقط» مشتریان بالقوهی خود را هدف بگیرید: اگر آگهیهای خود را در تلویزیون، نشریات و بیلبوردهای سطح شهر منتشر کنید، افراد زیادی در معرض تبلیغات شما قرار میگیرند اما کنترل چندانی بر جامعهی هدف خود نخواهید داشت. تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین روشها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوهای است که فعالانه در جستجوی محصول یا خدماتی مانند شما هستند. این همان تبلیغات بومی است. تاکتیکهای مارکتینگ، همان اقدامات مشخصی هستند که برای رسیدن به اهداف استراتژی انجام میگیرند. با آگاهی نسبت به شبکه های اجتماعی مختلف استراتژی مناسب با آن شبکه را تعیین کرده اقدامات و راهکارهای متفاوتی را پیشنهاد می دهد. بازاریابی یک فرآیند اجتماعی است که به وسیله آن افراد و گروهها، چیزی که میخواهند و نیاز دارند را با تولید و مبادله محصولات و ارزش با دیگران، بدست میآورند. به چه چیزی میخواهید دست پیدا کنید؟ با کمی تحقیق میتوانید بهترین گزینه برای تبلیغات برای جامعهی هدف خود را پیدا کنید. به دلیل حضور و فعالیت گسترده مخاطبان در اینستاگرام می توان انتظار بازدهی بالایی از تبلیغات اینترنتی اینستاگرام داشت. به همین دلیل است که شرکت های موفق در برقراری این ارتباط نیز سرمایه گذاری می کنند.

بعد از آن، دو گروه می آیند روی این موضوع کار می کنند ۱-Copy Writer ها که می آیند زبان جذاب را به صورت جمله و کلمات در می آورد ۲-Art Director ها، کسانی هستند که وظیفه Visualize کردن دارند. حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از خداحافظی سوالی به ذهنتان رسیده و الو الو الو… و فصل چهارم هم حفظ و نگهداری این مشتریهای ما هست که گفتم مباحث برطرفکردن سؤالات و مشاوره و سؤالاتی که باید می پرسیدن و نپرسیدن رو توی این سریال کامل توضیح میدیم. فصل اول این سریال دررابطهبا بحث دیدهشدن بود که تکنیکهای سئو رو آموزش میدیم فصل دوم دررابطهبا تبدیل کردن مشتری که مباحث ایمیل مارکتینگ رو آموزش میدیم فصل سوم دررابطهبا اولین فروش و اولین خرید کاربر هست که روشهای تبلیغنویسی و تکنیکهای تبلیغنویسی حرفهای و پیش رفته رو توضیح میدم.

بهطور مثال اگر فروشندهی ابزارآلات پزشکی باشید، جامعهی هدف محدود و مشخصی مشتریان بالقوهی شما خواهند بود. ۷.کمپین بازاریابی دیجیتال خود را راهاندازی کنید: اگر در مراحل قبل تحقیقات و برنامهریزیهای لازم را بهخوبی انجام داده باشید، دید خوبی از عناصر تشکیلدهندهی استراتژی مارکتینگ خود خواهید داشت و میتوانید بهطور متمرکز و هدفمند آن را اجرا کنید. حال می توانید تجسم نمایید که موضوع اصلی بحث ما در دنیای دیجیتال چیست؟ البته درآمد این علم، درآمد مناسبی است اما در هر حال بهتر است تا آن را در حد متوسط بیاموزید و به طی کردن ادامه راه خود بپردازید. بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ، بازاریابی در شبکههای اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی همه از نمونههای برجسته ی بازاریابی دیجیتال هستند. تبلیغات پولی در شبکههای اجتماعی برای ایجاد آگاهی در میان مخاطبانی که ممکن است از وجود کسب و کار، محصول یا خدمات شما مطلع نباشند بسیار مناسب است. بازاریابی در فروش نمونهی دیگری از تبلیغات اینترنتی است که در آن برای افزایش فروش محصولات یا ارائه خدمات خود در فروشگاه آنلاین کمیسیون دریافت میکنید. بعد از حل خطاهای پیج اسپید گوگل، شاهد افزایش سرعت سایت، افزایش رتبه پیج اسپید و همچنین رفع خطاها در بخش Core Web Vitals پنل سرچ کنسول گوگل خواهیم بود.

۲.نسبت به روشهای سنتی بازاریابی مقرونبهصرفه است: با دیجیتال مارکتینگ میتوانید بیستوچهارساعته و هفت روز هفته، کمپینهای بازاریابی خود را رهگیری و هزینههای کانالهای ناکارامد خود را کاهش دهید. بازاریابی دیجیتال در مقایسه با روشهای سنتی بازاریابی میتواند با صرف زمان و هزینهی کمتر، بخش بسیار بزرگتری از جامعهی هدف محصول و خدمات شما را هدف بگیرد. مهمترین برتری دیجیتال مارکتینگ نسبت به روشهای سنتی بازاریابی، ابزارهای مختلفی هستند که به شما کمک میکنند چندین کار را همزمان انجام دهید و آنها را مدیریت کنید. دیجیتال مارکتینگ دقیقا چیست؟ سپس برای رسیدن به این اهداف و اندازهگیری میزان پیشرفت در این مسیر، به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ احتیاج خواهید داشت. با بهرهگیری از ابزارهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل و وبسایتهای گوناگون میتوان با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه در ارتباط بود.

بازاریابی با پیامرسانها: استفاده از اپهای پیامرسان مانند واتساپ، تلگرام و حتی قسمت چت خصوصی شبکههای اجتماعی روشی مناسب برای انجام تبلیغات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان محسوب میشود. منظور از ارتقا مجموعهای از فعالیتهای ترفیعی و تشویقی است؛ مهمترین روشهای ترفیع شامل تبلیغات، فروش حضوری، پیشبرد فروش و روابط عمومی است که تلاشهای مراحل قبلی را به ثمر مینشاند. دسترسی بالای افراد در سراسر جهان به فضای اینترنت و وبستگی بیش از پیش ما برای استفاده روزانه از فضای اینترنت باعث ایجاد یک فضای بسیار ایدهآل برای انجام فعالیتهای آنلاین در زمینه بازاریابی شده است. ۴.بازاریابی دیجیتال قابل اندازهگیری است: با بازاریابی دیجیتال میتوانید به ریز اطلاعات تمام مشخصههای موردنظرتان (ازجمله آمار تعداد بازدید، اشتراک، کلیکها و زمانهای صرف شده در صفحات) دسترسی داشته باشید. آنچه که در ادامه میخواهیم مطرح کنیم، موضوعاتی تکمیلی در دیجیتال مارکتینگ و استراتژیهای مربوط به آن است. در راستای یافتن پاسخ دیجیتال مارکتینگ چیست، باید با مفهومی مانند دارایی آن هم آشنا شویم. ۳.داراییها و بسترهای دیجیتالی که در دسترس دارید را ارزیابی کنید: برای انجام بازاریابی دیجیتال ابزارها و بسترهای بسیاری وجود دارد که ممکن است شما را سردرگم کنند. این نوع بازاریابی باعث معرفی شما به افراد شده و آنها را متقاعد میکند که از شما خرید کنند.

این نوع بازاریابی به بازاریابی برای شرکت (account) یا برخی اوقات به فرد مشخصی (در واقع، معمولا به مهارت بازاریاب بستگی دارد) مربوط میشود که محتوا یا پیام شخصیسازیشدهای برای سایت marketingjobs آن وجود دارد. شما اینطور در نظر بگیرین که بازاریابی محتوا یه نوع بازاریابی اینترنتی هست که با بازاریابی سنتی در تقابله و نسل امروز از این نوع بازاریابی خیلی بیشتر استقبال میکنه. خوب همانطور که می دونید فعالیت اصلی ما در سایت من آموزش و راهاندازی کسبوکار اینترنتی هست که در ورژنهای قبلی سایت فقط روی همین موضوع محتوا و محصولات آموزشی تولید میکردیم و در ورژن جدید سایت یکسری تغییرات کلی ایجاد کردیم که یکی از این تغییرات همین صفحه دیجیتال مارکتینگ هست داستان اینه که قبلاً مباحث دیجیتال مارکتینگ رو هم در صفحات کسبوکار اینترنتی توضیح میدادم ولی چون این حوزه وسیعی هست تصمیم گرفتم که این مبحث رو جدا کنم تا شما بهتر بتونید از خدماتمان استفاده کنید و این تصمیم حدود 2 ماه پیش گرفته شد و چون تغییرات کلی بودن فرصت نمیشد که این صفحه رو طراحی کنم تا اینکه دیروز 22 بهمن 1400 این صفحه رو ایجاد کردم و همون دیروز یه درخواستی به گوگل دادم که بیاد این صفحه رو ببینه و امروز که بررسی کردم دیدم خوب این صفحه بهخوبی دیده شده و الان نیاز هست که محتوا جدید رو روی این صفحه بارگذاری کنم و بهترین محتوا به نظرم همین محتوای داستانی که بگم برا طراحیش چهکارهایی کردم.