پیگمنت تراپی مو چیست و چه کاربردی دارد؟

رنگ های آلی مورد استفاده عمدتا از مواد معدنی آهنی و سنگ های معدنی رنگارنگ تهیه می شود ولی به این معنا نیست که این پیگمنت ها از جنس معدنی پیگمنت چیست هستند. خب این اتفاق بدین خاطر است که تولید کنندگان از ترکیبی جادویی برای این امر استفاده می کنند که از خاک اره گرفته می شود. ورزش هرروز: داشتن گردش خون و جریان خون مفید از طریق ورزش، برای پیشگیري از سفید شدن زودهنگام موها لازم هست و باعث میشود مواد مغذی لازم راحتتر به موها و کف سرتان برسد. شرکت های تولید پیگمنت هندی با بهره گیری از منابع اولیه برتر ، دانش و فرمولاسیون پیشرفته علمی ، امکانات و ابزار پیشرفته کارخانه ای و نیروی انسانی پر سابقه در این صنعت به تولید رنگدانه هایی می پردازند که هر کدام شهرت و عنوان برجسته ای دارند؛ مثلا خواص ضد خوردگی در پیگمنت های هندی خصوصیتی شناخته شده است که شاید بتوان در بسیاری از پیگمنت های هندی آنرا مشاهده کرد.

رنگدانه مصنوعی

مقاومت در برابر حرارت: رنگدانه های آلی در دماهای بالا پایدار هستند اما در دماهای پایین یا تجزیه شده و یا ذوب می شوند. شاید تعجب کنید اما این ادویه شگفتانگیز نهتنها در آشپزی بهکار میرود، بلکه بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی نیز در محصولاتشان از آن استفاده میکنند. کاملا بهداشتی بوده و به سلامت انسان ضرری نمی رساند و با طبیعت کاملا سازگار است. این مواد با مبارزه با عوامل خارجی و محلطی متهاجم نقش مهمی در حفظ زیبایی و سلامت مو بر عهده دارند. ویتامین E به عنوان ویتامنی غنی از آنتی اکسیدان علاوه بر رطوبت رسانی مو و کمک به رشد مو با ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو باعث جلوگیری از پیری و سفیدی زودرس آن می شود. البته برخی از این رنگدانه ها ، در ساختارشان عناصر معدنی فلزی دارند که باعث پایداری ساختار آلی آنها میشود.

یکی از مزایا این نوع عایق کاری عمر طولانی آن پس از اجرا است. شاید رنگ قرمز هندی هم برایتان آشنا باشد؛ این رنگ تنها نماد تزئینی ندارد و در صنعت رنگ به عنوان یکی از شناخته ترین رنگ های قرمز شناخته می شود و در میان هندیان بیشترین ارزش را میان رنگدانه ها دارد. پیگمنت های زرد کرومی به خوبی در محمل ها پخش میشوند و در برابر دماهای پخت پوشش ها از مقاومت مناسبی برخوردار هستند. حساسیت رنگدانه زرد پرتقالی و رنگدانه زرد لیمویی در برابر pHهای بالا یک نقص دیگر برای این پیگمنت ها به شمار میرود.

از دیگر تولیدات شرکت میتوان به خمیر هایی همچون خمیر کاه گل، خمیر تکسچر، خمیر اسفنجی، خمیر سرامیک اشاره کرد. از بین رنگ های طبیعی می توان به رنگ نارنجی کاروتن در هویج ، رنگ بنفش کلم قرمز ، رنگ سبز اسفناج ، رنگ قرمز لبو ، رنگ زرد زردچوبه و سایر رنگ های طبیعی اشاره کرد. برحسب گرید تولیدی و یا شرکت تولیدی میتوان انتظار داشت که این رنگدانه ها بتوانند دمایی ما بین 220 الی 250 درجه سانتیگراد را تحمل نمایند. رنگدانه ها مواد جامد نامحلول هستند، که ظاهر یک محیط را بهبود می بخشند یا به آن رنگ می دهند. پیگمنت یا رنگدانه یک ماده رنگی نامحلول در آب است که برای رنگآمیزی محصولات، ایجاد خاصیت محافظتی و یا حتی ایجاد خاصیت مغناطیسی مورداستفاده قرار میگیرد. یک نکته قابل توجهی که وجود دارد آن است که اگر بخواهیم قیمت پیگمنت های رنگی بر اساس ساختار آن ها دسته بندی کنیم، پیگمنت های معدنی جزو رده ارزان این رنگدانه ها قرار می گیرند.

در تولید رژلب جامد و مایع گیاهی از روغن آووکادو، روغن هسته انگور و روغن آلبالو بهره می برند به همین خاطر به آنها رژلب ویتامینه نیز می گویند چون حاوی ویتامین E و عصاره گیاهی است و بافت لب را از سلولهای مرده پاک می کند. نوع اول, ماده رنگی شفاف است که بنابر ماهیت شیمیایی خود هر گروه با پلاستیک های خاصی سازگار است و در حقیقت پلیمر های بخصوصی را می تواند رنگ کند. با این وجود شاهد آن هستیم که در تولید پلاستیکهای رنگی نظیر: پلی استایرن ، پلیپروپیلن، پلیاتیلن سبک، پلیاتیلن سنگین و PVC نرم و سخت از این پیگمنت ها استفاده میشود و خرید و فروش پیگمنت زرد پرتقالی و لیمویی در این صنایع پلاستیکی همچنان در جریان است. مواد رنگدانه ای هندی در فرم های پودر ، ورقه ای و قالب مانند در فرم عمده به عرضه می رسند که به نسبت میزان مصرف در هر صنعت از فرم مناسب آن استفاده می شود.

مهمترین محدودیت این پیگمنت ها که خرید و فروش پیگمنت زرد لیمویی و پرتقالی را تحت تأثیر قرار میدهد بحث ایمنی و زیستمحیطی آنها است. همین امر خریدو فروش پیگمنت زرد لیمویی و primerose را در برخی صنایع با محدودیت روبرو کرده است. درمان خاصی که روی بیمارانی که برنزه کرده بودند هم جواب دهد. این محصول روی کلیه سطوح عمودی و افقی قابل اجرا می باشد و کاملا چسبنده و بدون شره می باشد. در تصویر زیر طیف این فام ها در حالت شید کامل و همچنین حالت تینت شده با تیتان قابل مشاهده است.

اما به طور مرسوم در ایران خرید و فروش پیگمنت رنگی آبی معدنی تحت عنوان پیگمنت آبی لاجورد ، پیگمنت آبی اولترامارین ( ultramarine ) و یا همان پیگمنت آبی 29 انجام میشود ( جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیگمنت آبی اولترامارین مقاله خرید و فروش پیگمنت آبی لاجورد را مطالعه نمایید). بنابراین میشه از رنگ به عنوان یه پوشش حفاظتی که موجب افزایش طول عمر سطح رنگ شده میشه استفاده کرد. این تنوع ساختارها خود یکی از عوامل تعیین کننده قیمت پیگمنت های رنگی هستند. رنگدانه های طبیعی نوعی مواد افزودنی رنگی در مواد افزودنی غذایی است.

در کنار این منابع، مواد خوراکی از قبیل ذرت، گل همیشه بهار و شبدر، منابع غنی رنگدانه زرد لوتئین هستند که به عنوان منشاء طبیعی رنگدانه زرد به کار می روند.هر یک از این مواد اولیه حاوی ترکیبات رنگی، اثرات متفاوتی را بر روی رنگ زرده تخم مرغ می گذارند، به طوری که بر اساس گزارشات علمی، مرغان تخمگذار فقط قادر به انتقال ۹/۲۵ الی ۱/۳۱ درصد از گزانتوفیل ذرت به درون تخم مرغ هستند.در این مقاله سعی شده است تا چگونگی تاثیر چهارمین برداشت فلفل قرمز( فلفل قرمز در برداشت چهارم، مورد استفاده انسان قرار نمی گیرد) بر روی درجه رنگ زرده تخم مرغ در مقایسه با یک نوع رنگدانه مصنوعی مورد بررسی و مقایسه قرار گیرد.در یک آزمایش که بر روی مرغان تخمگذار نژاد های لاین ۲۲ هفته انجام گرفت، از جیره های غذایی استفاده شد که حاوی ۱۷% پروتئین خام و ۲۷۵۰ کیلوکالری بر کیلوگرم انرژی قابل متابولیسم بودند.

این پیگمنت ها در فامهای : زرد primerose، زرد روشن (زرد لیمویی) ، زرد متوسط ( زرد پرتقالی)، نارنجی روشن و تیره ( نارنجی اسکارلت) تولید میشوند. همانطور که مشخص است به هر میزان که از فام زرد primerose به سمت پیگمنت نارنجی اسکارلت پیش میرویم، شید رنگی نیز از زرد روشن به نارنجی متمایل میشود. چه نوع لیزرهایی برای از بین بردن لکه های پوستی و روشن کردن پوست وجود دارند؟ جهت جلوگیری از افزایش وزن پشت بام و تمامی سطوح پس از عایق کاری است. همچنین اثر محرک بر رشد فولیکول های موی داشته و باعث افزایش آبرسانی و انعطاف پذیری مو می شود. کرم موی آرگابتا دیکسون علاوه بر حجم دهی و بهبود کیفیت ظاهری موهای فر محافظت از مو و تقویت انسجام لایه های کوتیکولی و بازیابی ذخایر انرژی سلول های فولیکول های مو را میسر می سازد.

بنابراین وقتی مصرف کنندگان رنگ سبز یا زرد را می بینند، غذا را دارای طعم لیمو می دانند، رنگ نارنجی با طعم پرتقال میوه در ارتباط است. از آن جایی که رژ لبها مستقیم با پوست و دهان شما در ارتباط اند حتما باید از نمونه های استاندارد و با کیفیت آنها استفاده کنید تا سلامتی تان به خطر نیفتد و همراه با غذا و غیره وارد معده تان نشود. از آنجا که دایها محلول هستند، رنگ تنها از طریق جذب نور ایجاد میشود و موادی شفاف هستند. با وجود همه این دلایل، مهم ترین علتی که باعث ایجاد تیرگی در زیر بغل میشود، اصلاح مکرر این ناحیه با تیغ است. به این ترتیب واضح است که همه افراد نیازی به ترکیبات حاوی پیگمنت ندارند اما 3 گروه می توانند از این تکنیک برای افزایش قدرت رنگ دهی، ترکیبات رنگ مو استفاده کنند. رنگ مو را معمولاً به پنج دسته تقسیم میکنند: بور، قرمز، قهوهای، خاکستری و مشکی که هرکدام میتوانند دارای سایههای گوناگون باشند.

توجه داشته باشید که به غیر از ویترای بقیه موارد می تواند به طرز چشمگیری کیفیت لیکویید را پایین اورد . با توجه به ساختار کرومی این پیگمنت ها، آنها را در بازار پیگمنت کرومی مینامند. این شرکت علاوه بر رنگدانه ها، در زمینه تامین مواد افزودنی رنگ و پلاستیک فعالیت می کند. عایق رطوبتی نانو به صرفه جویی در زمان و انرژی کمک زیادی می کند. بدون نیاز به تخریب و هزینه ای به راحتی کار شما کمک زیادی می کند. کلروفیل در واقع به حذف فلزات سنگین از بدن که در اثر بلعیدن محصولات غذایی آلوده ایجاد شده اند، کمک می کند. یکی از کاربردهای اصلی پیگمنت ها ، خاصیت رنگ دهی آنها است. این مواد همچنین با پیگمنتهای آلی برای رقیق کردن رنگ و حجیم کردن مخلوط پیگمنت نهایی که به مانند ماده اصلی میبایستی در تکمیل به کار روند، مخلوط میگردند. چین با تولید 49 درصد از کل تولید جهان در سال 2006 ، تولیدکننده اصلی این مواد در دنیا به حساب می آید.

برگهای پهن این درختان دارای سه تا پنج لوب است که برخی گونهها برگهای پهن، چرمی و بدون لوب و بریدگی دارند. H محلول این رنگدانه در محدوده 3 تا 7 اندازه گیری شده است. هدایت الکتریکی برای ترکیب PB15:1 کمتر از 400 اهم ثانیه بر سانتی متر اندازه گیری شده است؛ میزان جذب روغن برای این پیگمنت آلی، 35 تا 45 % ثبت شده است. همینطور با بهره گیری از بازار خدمات مناسب می توان به این مواد با کیفیت برتر هم دسترسی پیدا کرد.

در این خانواده علاوه بر فام های زرد و نارنجی، امروزه پیگمنت سبز نیز در دنیا تولید میشود که تحت نام پیگمنت سبز 17 شناخته میشود. در گیاهان سبز کلروفیل در واحدهای غشایی مانند تیراکوئیدها در اندامک هایی به نام کلروپلاست وجود دارد. حتی ممکن است چشم شما نیز تحت تاثیر این بیماری قرار بگیرد، در اینصورت رنگدانهسازی، بیشتر در محیط اطراف شبکیه اتفاق می افتد، این عارضه با نام پیگمانتاسیون شبکیه شناخته می شود. یک مزیت دیگری که این پیگمنت ها دارند این است که علاوه بر رنگهای پایه حلالی ، در رنگهای پایه آبی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. امروزه خرید و فروش پیگمنت رنگی شکل گسترده تری به خود گرفته و روز به روز شاهد افزایش مصرف این دسته از پیگمنت ها در صنعت ایران و جهان هستیم.

با توجه به موقعیت مناطق هند و شرایط جغرافیایی، انواع پیگمنت هندی از مواد آلی تامین می شود و به همین دلایل پیگمنت آلی هندی با شناخت و اعتبار بیشتری در صادرات این مواد همراه گردیده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید. سرانجام پس از مدیریت تولید بر این شاخصه ها، این رنگدانه ها به مرحله مصرف می رسند و واردات آنها آغاز می شود.

در این میان پیگمنت های زرد لیمویی و زرد primerose مقاومت نوری کمتری دارند و در برابر آفتاب به تدریج تمایل به تیرگی از خود نشان میدهند. جهت بررسي نمونه هاي سنتز شده از روش هاي SEM،XRD و آزمون رنگ سنجي در سيستم CIE-LAB استفاده شد پس از بررسي تاثير زمان كلسيناسيون، نتايج نشان داد كه با عمليات حرارتي نمونه هاي تهيه شده در دماي 1400oC به مدت 4 ساعت، رنگ قرمز مطلوبي به دست ميآيد كه داراي پايداري مناسب حرارتي و شيميايي حتي در دماي 1200oC مي باشد. درصد روغنهای به کار رفته در رزین آلکید متفاوت است هرچقدر درصد روغن استفاده شده بالا باشد رزین خواص روغن را بیشتر می تواند نشان بدهد که این خواص عبارتند از حلالیت در حلالهای که ارزان هستند مانند آلیفاتیک و باعث رنگدانه خوری راحت می شود زمان خشک شدن رزین آلکید به تعداد پیوندهای غیر اشباعی که دو گانه یا سه گانه هستند و در روغن پیدا می شوند بستگی دارد هرچقدر تعداد این پیوندها زیاد باشد سرعت خشک شدن این رزین هم با هوا بیشتر می شود همچنین هر چقدر روغن بیشتری در ساخت آن استفاده شود در نتیجه یک رزین آلکید نرم خواهید داشت و بلعکس هر چقدر میزان روغن مصرفی کم باشد رزین آلکید سخت تری خواهید داشت رزین آلکید هر چقدر بیشتر پیوندهای دوگانه داشته باشد رنگ زرد پر رنگ تری دارد و هرچقدر کمتر رنگ کم رنگ تری دارد.