هر آنچه که درباره بازاریابی اینترنتی باید بدانیم!

وقتی از بازاریابی تبلیغاتی استفاده میکنید، پیامها یا بنرهای خاصی را ایجاد میکنید تا مردم را تشویق به کلیک بر لینک مورد نظر شما سایت marketingjobs کنند. از لحظه ورود کاربر به وبسایت شما تا زمانی که از شما خرید میکند. به بازاریابی برونگرا معروف است در واقع همان فرایند تبلیغات و بازاریابی پیوسته به روش مستقیم برای افزایش فروش محصولات است که بر خلاف بازایابی درونگرا که مشتری به سراغ شما می آید، شما به سراغ مشتری می روید. مثلا برای شروع ممکنه شما تو ذهنتون این باشه که بخواید یک فروشگاه اینترنتی در حوزه محصولات دیجیتال بزنید، موبایل و تبلت و لپتاپ مثلا بفروشید. وب سایت آن همچنین دارای نسخه مبتنی بر موبایل نیز است. در این مقاله روش های مختلف بازاریابی آنلاین مانند تبلیغات آنلاین ، تبلیغات موبایل ، ایجاد وب سایت های دوستانه برای SEO ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی پست الکترونیکی و همچنین وب سایت های آنالیز برای بازاریابی آنلاین را شرح می دهیم. بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از پلتفرم ها و وب سایت های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات است. در گذر زمان و تجربهای که ما در زمینه دیجیتال مارکتینگ بدست آورده ایم نشان میدهد ویدیوهایی که کابرد یک محصول را نشان میدهند و نقاط مثبت محصول را به مخاطبان نشان میدهند رشد هشتاد درصدی در فروش خواهند داشت پس هرگز از اهمیت تولید محتوای ویدیویی یا موشن گرافیک غافل نشوید.

زمینه تخصصی فعالیتهای راسا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، طراحی وب سایت، تولید محتوای فارسی، تولید محتوای انگلیسی و تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی است. سئو به این دلیل انجام می شود که وقتی وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشند، یک وب سایت بازدیدکنندگان بیشتری از موتور جستجو دریافت می کند. به زبان ساده میتواند گفت همکاری در فروش همان فروش محصولات و خدمات شرکتهای دیگر به ازای دریافت کمیسیون است. مخاطبی که خودش به دنبال خدمات و محصولات شما می گردد مسلما هدفمندترین مخاطب شما خواهد بود. شما می توانید با تولید محتوای ویدئویی و تولید انیمیشن های فوق العاده، احساسات مخاطبان خود را درگیر کنید، اگر خودتان بتوانید در تولید محتوای ویدئویی حضور داشته باشید و ویدئوهایی را از خودتان ضبط کنید، فوق العاده خواهد بود و کاربرانتان به راحتی به شما اعتماد می کنند و شما به شدت، احتیاج به جلب اعتماد کاربرانتان دارید، زیرا ۹۷ درصدی افرادی که برای اولین بار به وب سایت های مختلف سر می زنند، از آن سایتها، هیچ گونه خریدی انجام نمی دهند و این موضوع دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین دلایل آن، اعتماد نداشتن کاربر، به وب سایت است.

شفافیت نرخ بازگشت سرمایه را شاید بتوان یکی از مهمترین موهبتهای دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز دانست. مقوله تولید محتوا اساس تمامی خدمات در حوزه دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این قسمت قرار است سایت های معتبر انگلیسی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند را نام ببریم. گروه نرم افزاری رنگارنگ با بهره گیری از نویسندگان آشنا به حوزه فعالیت شما، مطالب موثر و مفیدی برای سایت یا شبکه های اجتماعی شما فراهم میکنیم. این مطالب برای بالارفتن آمار بازدید سایتش ما و ایجاد ترافیک موثر است. ما می توانیم یک سری زمانبندی از اقدامات بازاریابی، براساس داده های واقعی ایجاد کنیم و سپس این طرح را به روشی محاسبه شده در بین کانال های رسانه ای که توسط مشتریان ما ترجیح داده شده، اجرا کنیم. به آن دسته از کاربرانی گفته میشود که در ازای پرداخت هزینه ای و از طریق تبلیغات به وبسایت شما هدایت میشوند؛ مثل تبلیغات ادورز ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و غیره.

در این مقاله تمامی اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ را به طور کلی تعریف کردهایم. در این مقاله تعاریف مختلفی را از زبان بزرگان بازاریابی گردآوری کردهایم تا به یک مفهوم جامع برسیم که تعریف بازاریابی چیست و در ادامه با ۲۵ تعریف، انواع، اجزا و تفاوت آن با فروش آشنا خواهیم شد. در شرایط فعلی باید به نحوی این مشکل را حل کنیم که در ادامه مدل جدیدی از دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسبوکارها و تمام کسانی که به دیجیتال مارکتینگ علاقهمند هستند ارائه خواهم کرد که یک دید بسیار عمیق و کلی نسبت به فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ کسبوکارتان پیدا کنید تا بعدا اگر خواستید کاری را واگذار کنید یا بین کارمندانتان تقسیم کنید یا خودتان انجام دهید حداقل بدانید که مدل جدید دیجیتال مارکتینگ چیست، شامل چه بخشهایی است و هر کدام از بخشها چگونه میتواند کار خود را انجام دهد تا از سایت و رسانههای اجتماعیتان یک نتیجه عالی بگیرید و فروش و برندسازی قابلتوجهی توسط این ابزارهای دیجیتال انجام شود.

چند نکته ای که در ادامه گفته میشود چیزهایی هستند که معمولا در بهبود تجربه کاربری از آنها استفاده می شود. نکته دیگری که باید در زمینه گوگل ادز بدانید آن است که تبلیغات گوگل به طور مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر ندارند بلکه رفتار کاربران نسبت به دیدن تبلیغات است که باعث افزایش بازدید سایت و در نتیجه بهتر شدت سئو سایت شما و رتبه گرفتن در صفحه نتایج جستجو با کلمات کلیدی میشود. آژانس دیجیتال مارکتینگ راسا از سال 1390 در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکند. رایا مارکتینگ مجری درج خبر در بیش از 200 سایت خبری معتبر ایرانی، با تولید محتوای رایگان صفر تا صد کار را برایتان انجام خواهد داد. مخاطب باید وجه تمایز میان شما و شرکت رقیبتان را بشناسد تا به سمت شما بیاید. از آنجایی که قیمت تبلیغات به دلار محاسبه میشود در ایران هزینه این نوغ تبلیغات بسیار زیاد است اما نگران نباشید از آنجایی که تبلیغات در گوگل به صورت کلیکی CPC پرداخت میشود نگران هزینهها نباشید شما به همان میزان که کاربران رو تبلیغات شما در گوگل کلیک میکنند باید هزینه پرداخت کنید.

بازاریابی همهمهای هنگامی بسیار عالی عمل میکند که در ابتدا با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و برای ایجاد هیجان و حتی شاید موارد رازآلود، برنامهی جایگزینی داشتهباشید. در سطح استراتژیک، بازاریابی رسانههای اجتماعی شامل مدیریت یک کمپین بازاریابی، مدیریت، تعیین دامنه (به عنوان مثال استفاده فعال یا غیرفعال) و ایجاد «فرهنگ» و «لحن» رسانههای اجتماعی مورد نظر یک شرکت است. شش استراتژی که به آنها اشاره شد آنهاییست برای اطمینان از موفق بودن در بازاریابی اینترنتی وجود دارد.اولا شما میخواهید یک وبسایت دوستانه و مناسب برای مشتریان ایجاد کنید. چرا آپارات خیلی راحت برنده شد؟ یکی از دلایلی که موشن گرافیک ها باعث رشد سریع سایت شما میشوند آن است که ب طور کلی محتوای تصویری خیلی راحت تر باعث جلب اطمینان مخاطبان میشود و موشن گرافیم نیز از این قانون مستثنی نیست. این واژه کلی تر از بهینه سازی سایت است و باعث افزایش فروش در سایت توسط موتور های جست وجو میشود .

وب کراولر که به خزنده هم معروف است،ربات های اینترنتی بوده که وظیفه بررسی سایت های مختلف و دسته بندی اطلاعات و ذخیره آنها برای موتور های جست وجو را دارد. استراتژی های بازاریابی ایمیلی معمولاً به دنبال دستیابی به یک یا چند هدف از سه هدف اصلی، ایجاد وفاداری، اعتماد یا آگاهی از برند هستند. بازاریابی وب سایت معمولاً به معنای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو است برای اینکار باید وارد جزئیات بیشتر بازاریابی سایت شد. به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، سئو نحوه کار موتورهای جستجو، الگوریتم های برنامه ریزی شده کامپیوتری که رفتار موتورهای جستجو را دیکته می کند. بهینه سازی شبکههای اجتماعی (SMO)در واقع مجموعه اقداماتی است که برای افزایش اطلاعرسانی، آگاهی از برند و به کارگیری روشهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی مختلف خود انجام میدهید. بازاریابی دیجیتال میتواند شامل روشهای مختلفی چون بازاریابی شبکههای اجتماعی، بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی، تبلیغات کلیکی و غیره شود. گروه نرم افزاری رنگارنگ با بهره گیری از روش های مختلفی همچون، طراحی سایت، بازاریابی محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی، سئو در مرحله اول هویت شرکت شما را تعریف و جایگاه شرکت را در دنیای مجازی تثبیت می نماید.

در دنیای دیجیتال امروز یکی از روشهای تبلیغات استفاده از بنرهای ثابت و متحرک در سایت ها و شبکه های اجتماعی است که باید با توجه به نیاز کسب و کار و رفتار کاربران تهیه شود. یک کارشناس فروش باید از قدرت تغییر و انعطاف پذیری آگاهانه برخوردار باشد. به تغییر وضعیت کاربر از بازدید کننده به کاربر علاقه مند و خریدار گفته می شود. برای بازاریابان حرفه ای این قضیه بسیار اهمیت دارد که اولین نتایج جستجو وب سایت های مربوط به محصولات آن ها باشد. بازاریابی مشترک (Co-Marketing) یک استراتژی بازاریابی است که در آن دو برند یا کسب و کار مشابه تلاشهای بازاریابی خود را برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگری ترکیب میکنند. کسب و کارها با تمرین طراحی وب سایت SEO، درک و رتبه بندی وب سایت آن شرکت را در نتایج جستجو برای موتورهای جستجو آسان تر می کنند که می تواند منجر به افزایش رتبه و ترافیک شود. در بازاریابی درونگرا شما مستقیما به سراغ مشتری هدف نمیروید، بلکه با ایجاد پایگاههای تبلیغاتی خصوصا در فضای اینترنت، مشتری هدف را به جستجو و یافتن خود مجاب می کند و با انتقال پیامهای جذاب و مشوقانه سعی می کند او را به مشتری کالاها و خدمات خود تبدیل کند.

بسیار عالی، حالا با در نظر داشتن این معیارها به سراغ دوره های مختلف دیجیتال مارکتینگ میرویم و تک تک آنها را بررسی میکنیم تا در نهایت بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را شناسایی کنیم. از سوی دیگر رسانههای آفلاین بسیار گران هستند، در صورتی که در دیجیتال مارکتینگ با روشهای رایگان و حتی ارزان قیمتتر میتوانید مشتری بیشتری جذب کنید و هر جایی مانع یا مشکلی وجود داشت نیز از سر راه بردارید. رایا مارکتینگ با به کارگیری بیش از 7000 نویسنده متخصص در تمامی زمینه ها نوید با کیفیت ترین محتواها را با کمرین هزینه ممکن برایتان دارد. اگر به حوزه موسیقی علاقهمند هستید و در این زمینه تبحر دارید، میتوانید در این زمینه بهعنوان استاد موسیقی فعالیت کنید. محبوبیت و مقبولیت هر یک از این شبکه های اجتماعی به نوبه خود سبب شده است که کسب و کارها و برندهای مختلف در هر زمینه ای برای بازاریابی، تبلیغات، شناختن خود به مخاطبان، عرصه محصولات و خدمات و… چه برای ثبت نام در یک خبرنامه چه خرید محصولات خود، از یک پیام هدفمند برای ترغیب مخاطبان خود به تعامل با کسب و کارتان استفاده می کنید.

با توجه به این تعاریف جایگاه دیجیتال مارکتینگ در هر شرکتی همچون قلب تپنده ای می ماند که سایر فعالیت های شرکت را در قدم اول به گوش مردم و مشتری هایش برساند و در قدم بعدی مردم را ترغیب به استفاده از محصولات و خدمات شرکت بکند. مطلبی از پیج های دیگر را در صفحه خود گذاشته و بازدیدکننده ها را ترغیب کنید به آن صفحه هم سر بزنند. همه و همه با تولید محتوا جزو برترین سایت های ایران هستند. اگر جزو مشاغل کوچکی هستید و بازار خود را به خوبی می شناسید، میتوانید مستقیماً به ناشران خاصی درباره تبلیغات در سایت آنها مراجعه کنید. برای سنجش آن باید هدف خاصی را برای بازدید وبسایت خود در نظر گرفته و بر اساس آن بسنجید. شاخص کلیدی عملکرد (Key performance indicator) یک متغییر قابل اندازی گیری است و نشان دهنده این بوده که یک کمپین یا فعالیت بازاریابی چقدر به اهداف خود نزدیک شده است .با مشخص کردن بازه زمانی خاصی میتوانید اندازه گیری دقیقتری داشته باشید.

نکته کلیدی اینکه به جای تمرکز بر تاکتیکهای خاص، توانایی سازگاری سریع را تقویت کنید. آنچه افراد جستجو می کنند، عبارات جستجوی واقعی یا کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو و اینکه کدام موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد نظر ترجیح داده می شوند را در نظر می گیرد. فراموش نکنیم بخش اعظمی از مردم حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند و طبق آمار ها ۷۵ درصد قبل از خرید هر چیزی در مورد آن در اینترنت جستجو می کنند. او. ال از این روش استفاده می کنند. چون با توجه به نیازش شما را انتخاب می کند. باید حتما قبل از انتخاب این شغل، بدانید که بلاگر کیست؟ و در آخر با پیدا کردن محل حضور مخاطبین, رسانه های مناسب برای نمایش برندمان را انتخاب نماییم. طراحی سایت با اصول به طراحی و توسعه وب سایت های سئو پسند اشاره دارد. به فرایندی که برای بهتر شدن وضعیت نرخ تبدیل انجام شده، گفته میشود.

به این روش میتوانیم فروش محصولات و خدمات را افزایش دهیم.ترویج در حقیقت به ارائه اطلاعاتی که شرکت به مشتریان خود ارائه میدهد تا نظر آنها را جلب کند گفته میشود. ایمیل مقرون به صرفه ترین روش تبلیغ محصولات شما به حساب میآید که میتواند برقراری ارتباط با مشتریان و دستیابی به اهداف فروش را به راحتی محقق کند. شیوه ای از تبلیغات پولی است که به شما این اجازه را می دهد تا گروهی از مشتریان را که قبلا از وبسایتتان دیدن کردند، مورد هدف قرار داده و آنها را دوباره به وب سایت خود هدایت کنید . این نوع از بازاریابی تا حد زیادی متکی به شبکه اینترنت می باشد و عنوان دیجیتال مارکتینگ را از آن خود کرده است. مارکتینگ به شما کمک می کند تا بفهمید که مشتریانتان به کدام قسمت برند کسب و کار شما علاقه مند هستند و آنها را در پروسه ی کاری تان سهیم می کند. در برخی از تبلیغات، این مقدار تا یک سوم کل کلیکها هم میرسد. محبوبترین موتور جستجو در دنیا گوگل است پس بهترین مکان برای دیدن شما هم گوگل است. برای داشتن تبلیغات در گوگل در ابتدا نیاز است که شما سایت خود را در گوگل ثبت نام کنید و نوع تبلیغات مدنظر خود را مشخص کنید.