مفاهیم: بازاریابی چیست؟

در روش های سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، شما نمی توانید به اندازه رقبای بزرگتر خود هزینه کنید. استفاده از بازاریابی دیجیتال برای مشاغل اینترنتی و حتی سنتی سبب افزایش فروش خواهد شد. مثلاً ممکن است 20 درصد ترافیک سایت شما از تلگرام باشد که رقم بالایی است و شاید تصمیمبگیرید منابع بیشتری برای تلگرام صرفکنید. تبلیغات کلیکی با سرعت بسیار زیادی در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی در حال گسترش می باشد که شما باید برای افزایش سود از این تبلیغات پولی و کلیکی برای سایت و محصولات خود بهره بگیرید. همچنین باید در جایی که بیشترین آمادگی را دارند، اطلاعات مورد نظر خود را منتقل کنید. ساکنین عصر یخبندان فکرش را هم نمیکردند که روزی یخهایی به آن بزرگی از هم میپاشند. اما فراموش نکنید که برای صرفه-جویی در زمان و نظم بیشتر کار، از اهمیت بالایی برخوردار است و می توان از آن در مواردی مانند: ارسال ایمیل های تبلیغاتی، برنامه ریزی پست های شبکه اجتماعی، ردیابی فرایندهای بازاریابی و گزارش گیری ها استفاده کرد.

زیرا کاربران نام برند و سایت شما را در سایتهای بسیار معتبر خواهند دید و در کنار سایر برندهای معتبر خواهند شناخت. هر مدیری برای سایت خود باید استراتژی محتوایی داشته باشد تا بتواند کاربران را به مشتری تبدیل نماید . اما این شروع کار میباشد و باید پیام متناسب با خواست و نیاز مخاطب را تهینه کنید. ابزارهای مورد استفاده در بازاریابی دیجیتال بسیار متنوع و گوناگون می باشند که باید به صورت اصولی و صحیح از آنها استفاده کرد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. مبادله فقط یکی از انواع روشهاییست که مردم به وسیله آن کالای مطلوب خود را به دست میآورند. زمانی که عبارت « بازاریابی اینترنتی چیست » به گوشتان میخورد یا آن را جایی میبینید، نخستین چیزی که به ذهنتان میرسد چیست؟ گیمیفیکیشن یا بازی سازی به معنی آن است که با کمک بازی و روش هایی که برای افراد جذابیت ذهنی ایجاد می کند تلاش کنیم در آنها برای رفتار بر طبق میل خودمان انگیزه ایجاد کنیم. در پیدا کردن بهترین و با صلاحیتترین افراد به شرکتها کمک کنید. اینکار با پیدا کردن ماموریت, چشم انداز و ارزشهای برند آشکار می شود.

اگر شما دارای یک کسب و کار کوچک و یک وبلاگ هستید و به کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی می پردازید، احتمال این که نسبت به دیگر رقیبانتان که وبلاگ ندارند، موفق تر باشید 126 درصد است. امروزه میتوان فعالیتهای بازاریابی دیجیتال را به چند بخش کوچک در قالب یک قیف فروش تقسیم کرد که در تصویر زیر آورده شده است. احتمالاً بازاریاب ایمیلی با ارسال ایمیل هایی به مشتریان محصولات مشابه، قسمتی از کار را به عهده خواهد گرفت. احتمالاً تاکنون با برخی از آن ها برخورد داشته اید. اگر شما محصولات و خدمات را به مشتریان حقیقی ارائه می دهید، احتمالاً ترجیح می دهید استراتژی های دیگری را دنبال کنید. سپس تبلیغات هدفمندی در کنار پروفایل شما ظاهر می شوند که فیسبوک از قبال آن کسب درآمد می کند؛ دقیقا محتوایی برای شما به نمایش در می آید که شما به احتمال بیشتری آنها را مورد بررسی قرار می دهید و از محصولات و خدمات آن استفاده می کنید.(در اصل بیشترین قرابت معنایی و ظاهری را با کاربر دارد).

برای مثال Google AdWords نوعی از تبلیغات PPC است که به پرداخت برای جستجوی تبلیغات نیز شهرت دارد. برای مثال احتمالاً نیاز به تمرکز بیشتری بر وب سایت خود خواهید داشت تا شبکه های اجتماعی. علاوه بر آن داشتن یک وب سایت معتبر در افزایش اعتماد مشتری به برند شما خواهد شد. مقالات کامل در زمینه بازاریابی و فروش را می توانید در بخش مقالات آموزشی وب سایت دلیران دنا (دناکو) پیدا کنید. امیدوارم مطالبی که در این مقاله در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای مورد استفاده در این روش بیان کردیم، شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کند و تغییر بزرگی در کسب و کار شما ایجاد نماید. حال با توجه به بازار رقابتی بکارگیری روش های به روز و پیشرفته برای موفقیت در کسب و کار نیز بسیار حائز اهمیت می باشد که دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارها و استراتژی های خاص و منحصر به فرد در زمینه بازاریابی اینترنتی به شما در شناخت بازار هدف و رسیدن به موفقیت کمک شایانی خواهد کرد. همانطور که متوجه شدید، بهترین سیستم PPC دنیای تبلیغات کلیکی، گوگل می باشد که موتورهای جستجو با راهنمایی های لازم شما را به سمت موفقیت در بازار رقابتی سوق خواهند داد.

اگر شرکت شما خدمات و محصولات به شرکت های دیگر ارائه می دهد، با توجه به بازار هدف شما، کانال هایی که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود. استفاده از شبکه های اجتماعی نه تنها موجب رونق بازارهای مختلف (با توجه به علایق و سلیقه ها) می شود، بلکه این امکان را به شما می دهد تا با بکارگیری یک استراتژی منعطف در بازاریابی، بتوانید متناسب با بیزینس تان، مشخصات خود را به نحوی اصلاح کنید که در دنیای مجازی توسط مشتریان بالقوه راحت تر شناسایی شوید و از تمام پتانسیل ها برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنید. سئو ارگانیک به مراتب موفق تر از تبلیغات جستجوی هزینه بر عمل کرده است. در سال 2020 در هر ثانیه به طور متوسط تنها 83787 جستجو در موتور جستجوی گوگل صورت گرفته است.

4. در این روش بازاریابی به طیف گسترده ای از مشتریان آنلاین می توان سایت marketingjobs دست یافت. در این روش شما به یک سایت منتشر کننده تبلیغ (Publisher) به ازای هر تعداد کلیکی که بر روی لینک تبلیغ شما در آن سایت انجام می شود، مبلغی پرداخت می کنید. هرچه الگوریتم های گوگل تغییر میکنند و آپدیت های متفاوتی روی آنها صورت میگیرد، در هیچ کدام از آنها نقش محتوا کمرنگ نمیشود و اتفاقاً گوگل هر دوره اهمیت بیشتری به آن می دهد. لازم به ذکر است که در محاسبه اعتبار قابل پرداخت، همه خدمات موجود در اولین سبد خرید مدنظر است و چنانچه سبد خرید بیش از یک قلم باشد بابت هر کدام بصورت جداگانه اعتبار دریافت خواهید کرد. بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ کدام شرکت ها هستند؟ 3. دیجیتال مارکتینگ بهترین روش شناخت بازار هدف و تبدیل مشتریان بالفعل به بالقوه برای کالا و خدمات به شمار می آید.

هنگامی که اینترنت هنوز در سالهای شکل گیری خود بود، بازاریابی مردم به رسانه های سنتی مانند تلویزیون، رادیو، کیف دستی، بیلبورد، روزنامه و مجلات متکی بود. در حوزه بازاریابی دیجیتال استفاده از یک اسپانسر خارجی، نه تنها موثرتر از تبلیغات رسمی شما خواهد بود، بلکه کاراتر نیز هست. استراتژی توزیع و پخش برای یک خردهفروشی بسیار ساده و از پیش مشخص است. مثال: مواد غذایی ما در 17 شهر بزرگ ایران توزیع میشوند. 84 درصد از مخاطبان انتظار دارند که شرکتها به جای بزرگ کردن ویژگیهای محصول یا خدمت خود، آن را در قالب یک تجربه سرگرمکننده و مفید ارائه دهند. با بازاریابی درست و مدیریت آن میتوانید مشکلات کنونی فرایند مارکتینگ خود را پیدا کنید و استراتژیهای مناسب برای حل آنها بچینید. اگر این طور است، تبدیل شدن به یک محقق اینترنتی می تواند یک کار خانگی مناسب برای شما باشد. بازاریابی دیجیتال به شما یک دید جامع از پارامترهایی مانند: تاثیرگذاری، اشتراک ها، بازدیدها، کلیک ها، ترافیک سایت و حتی زمانی که بازدیدکننده در یک صفحه گذرانده است، می دهد. برای مثال: ترافیک ارگانیک یک وب سایت تجاری. برای مثال، بر سفر مشتری تمرکز بیشتری داشته باشید تا فاصله زمانی که مشتری بالقوه وارد وب سایت شما می شود تا زمانی که خرید صورت می گیرد را کاهش دهید.

از طرف دیگر هم روی رتبه گرفتن سایت و افزایش ترافیک تاثیرگذارند. درآمد یک وب سایت معمولاً چقدر است؟ برای آنکه وب سایت خود را به یک ابزار تولید سرنخ و برندینگ،تبدیل کنید باید چند روش برتر را رعایت کنید. کانال های ارتباطی دیجیتال به شما کمک خواهد کرد تا تلاش های روابط عمومی خود را به حد مطلوبی ارتقا دهید. پونه مدیا با استفاده از تجربه چند ساله خود در دیجیتال مارکتینگ همواره بهترین پیشنهاد را با توجه به کسب و کارتان برای شما ارائه می دهد. توجه ویژه ای داشته باشید تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنید. به عنوان مثال سایت هایی مانند آپارات یا یوتیوب در زمینه تبلیغات چند ثانیه ای فعالیت گسترده ای دارند که به بازاریابی ویژه ای منجر خواهد شد. خصوصاً با توجه به تنوع بالای روشها و ابزارهای بازاریابی در دهههای اخیر شاهد رشد و پرورش مشاغل و مهارتهای ویژه در زمینه بازاریابی شده ایم که تاثیر به سزایی در ایجاد اشتغال داشته است. بنابراین جلب توجه مشتریان نسبت به قبل سخت تر شده است. لازم به گفتن نیست که نقش بازاریابی دیجیتال نیز به تبعیت از این تغییرات روز به روز پررنگ تر می شود.

ما در پونه مدیا با بهره گیری از تجربه چندین ساله خود در زمینه دیجیتال مارکتینگ، بیشترین پیشنهادات را با توجه به نوع کسب وکار شما ارائه خواهیم کرد. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و فراگیر شدن ابزارهای دیجیتال و اینترنت، راه اندازی کسب و کار آنلاین برای کلیه مشاغل به یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کار تبدیل شده است. همه میدانند که در طول چند دهه گذشته با پیشرفت های دنیای دیجیتال، سبک زندگی مردم در همه حالات از جمله نحوه خرید و فروش اجناس و خدمات، روش های ارتباطی، اشتغال و حتی سرگرمی ها دستخوش تغییرات بنیادی بوده است. چیزی که در روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی و بیلبوردهای تبلیغاتی مقدور نبود.

البته مشخصاً استراتژی بازایابی دیجیتال، برای هر شرکتی متفاوت خواهد بود. در این نوع بازاریابی کانال هایی مانند اینستاگرام اغلب مناسب تر از پلتفرم هایی مانند LinkedIn خواهند بود. زمانی که شما به جای استفاده از تبلیغات بالاپر (pop-up ads) که بسیار آزاردهنده هستند، رو به وبلاگ نویسی و تولید محتوای مناسب می آورید یا اینکه تاکید بیشتری بر بازاریابی ویدئویی دارید تا آگهی های تجاری، از بازاریابی ربایشی بهره می برید. همچنین می توانید به بازخوردها و کامنت های آنلاین مخاطبان خود واکنش مناسب نشان دهید. 2. روش بازاریابی دیجیتال بسیار مقرون به صرفه از لحاظ هزینه و زمان می باشد. به طور کلی، ویدئو مارکتینگ، مناسبترین و قدرتمندترین روش بازاریابی برای کسانی است که قصد دارند پیام خود را به سرعت و به صورت گسترده منتقل کنند. درک همه این دادهها و استفاده از آنها برای تصمیمگیری استراتژیک، بخش مهمی از کار یک بازاریاب دیجیتال است و آنها را از همتایان سنتی خود متمایز میکند.  رقابت ارزان کانال دیجیتال : رقابت در کانال های دیجیتال نسبت به ابزارهای سنتی ارزان تر و وسیع تر است و برای هر کسب و کاری با هر اندازه ای به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی کارآمد است.

انجام این امور ساده نیست و نیازمند مدیریت ارتباط با مشتریان قدرتمند است. ، دیگر نقش تبلیغات در این شبکه ها بر کسی پوشیده نیست. این مفهوم اشاره به ابزاری دارد که برای اتوماسیون عملکردهای بازاریابی شما به خدمت گرفته می شود. این نوع بازاریابی در مقایسه با بازاریابی مصرفی تفاوتهایی دارد که اینگونه میتوان بدان اشاره کرد. انتظار می رود با پیدایش ویروس کرونا و اقبال بی سابقه از دنیای دیجیتال به عنوان یک راه حل موثر در کاهش خطر سرایت، این روال سرعت بیشتری نیز پیدا کند. از آنجا که این نوع بازاریابی دربرگیرنده یک مفهوم کلی است، می تواند انواع دیگر بازاریابی مانند تبلیغات شبکه-های اجتماعی را نیز در خود جای دهد. امروزه کمتر مدیری اهمیت تبلیغات دهان به دهان را نادیده می گیرد. با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آن ها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد، اهمیت بالایی پیدا کرده است. تبلیغات به صورت کلیپ های چند ثانیه ای در سطح اینترنت و معرفی کالا به این شیوه تاثیر بسزایی در جذب مشتری خواهد داشت و به عنوان یک روش موثر در سطح اینترنت محسوب می شود.

تکتو آموزش پاسخگویی تلفنی برای بخش بازاریابی و فروش و همچنین بخش خدمات پس از فروش را برای شرکت های تولید و توضیع کننده تدارک دیده است. یعنی هر چیزی را که به شما آموزش خواهم داد را باید در کسب و کارتان عملی کنید تا نتایج را بگیرید. اگر هم مهارت و تخصص های لازم را ندارید توصیه می کنیم در یک دوره آموزش بازاریابی محتوا و آموزش تولید محتوا شرکت کنید. این فضا غالب و سوار بر مفهوم بازاریابی شده و گسترة جدیدی را حاصل کرده است. به زبان ساده زمانی که شما از یک کانال دیجیتال خاصی استفاده می کنید و نرخ بازگشت سرمایه ROI مناسبی حاصل نمی شود، می توانید درباره ادامه فعالیت خود در آن کانال تصمیم گیری کنید. اگر شما یک کسب و کار کوچک با بودجه محدودی را اداره می کنید، احتمالاً بر روی شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسی یا سئو بیشتر سرمایه گذاری خواهید کرد زیرا با کمترین هزینه، ROI بیشتری حاصل می شود. بازاریاب دیجیتال معمولاً بر روی شاخص های عملکرد کلیدی مختلف (KPI) در هر کانال تمرکز کرده و عملکرد آن را مستقلاً بررسی می کند.