قیمت و خرید انواع دیزل ژنراتور صنعتی و نیمه صنعتی

از دیزل ژنراتور معمولا برای مصارف برق اضطراری در زمانی که شبکه سراسری قطع یا زمانی که در دسترس نیست استفاده می شود ولی کاربردهای مصرفی دائم نیز دارند . دیزل ژنراتور از دو قسمت موتور و ژنراتور به صورت جدا از هم تشکیل شده است، که معمولا یک کارخانه موتور و کارخانه دیگر ژنراتور را تولید می کند سپس آن ها را روی شاسی قرار داده و به اصطلاح آن را کوپله می کنند. دیزل ژنراتور نقش بسیار مهم و پر رنگی در صنعت برق ایفا می کند به صورتی که تقریبا تمامی نیروگاه های هسته ای در آمریکا از دیزل ژنراتور به عنوان منبع برق اضطراری بهره می برند و در نیروگاه های بزرگ معمولا حداقل یک دیزل ژنراتور وجود دارد. ضمن آنکه برخلاف ژنراتورهای دیگر، می تواند جهت تبدیل کردن برق متناوب به برق DC، از یکسو کننده بهره ببرد.

گارانتی ژنراتور در هنگام خرید نکته دیگری است که خریدار باید نسبت به آن توجه نماید. در نیمه دوم تغییرات، جاروبک ها به کموتاتور مخالف سوئیچ می کنند و همین امر باعث می شود که پلاریته ولتاژ خروجی تغییر نکند. این روتور دارای سه ترمینال برای فازهای خروجی که ترمینال ها به رینگ انتهای شفت متصل می باشند. نبايد فراموش کرد ماموت ديزل طي فرايندي برق توليد ميشود که مدل ديزلي. بدینوسیله چگالی شار فاصله هوایی و در نتیجه ولتاژ متناوب خروجی را کنترل کرد. از این نوع ژنراتور به دلیل عدم پایداری ولتاژ در ازای تغییر بار در پایانه های آن، نمی توان به عنوان یک منبع ولتاژ ثابت مناسب استفاده کرد و درصد تنظیم ولتاژ بالایی نیاز دارد. متناسب با نیاز دستگاه مورد استفاده نیز می تواند در میان گروه های مختلف مصرفی قرار گیرد.

توان ژنراتورها بر حسب کاوا سنجیده میشود که عبارت است از واحد اندازهگیری استاندارد در تولید برق که به کیلوولت آمپر کاراسهند نیز شناخته میشود. ظرفیت موتور برق 0.4 تا 30 کیلووات (همچنین 0.8 تا 37.5 کیلو ولت آمپر) برای خانه ها ، مغازه های کوچک و دفاتر استفاده می شود. ژنراتور در مقیاس کوچک در مواضع صحرایی میتواند در کمپهای کویری مورد استفاده قرار گیرد. این نوع مولدهای برق با نامهایی مانند دیزل ژنراتورهای کوچک، خانگی و آپارتمانی نیز در بازار شناخته میشوند. اگر مقدور هست در مورد ژنراتورهای هیدرولیکی یا دور پایین توضیح بدهید به همراه تصاویر و انیمیشن. در رتور قطب صاف، قطب ها هم سطح رتور هستند و در ژنراتور سنکرون و توربوژنراتورهای ۲ یا ۴ قطبی استفاده می شوند. نیروگاه islanded برای منبع برق اولیه از شبکه جدا شده در نظر گرفته شده “Prime Power” و غالبا دارای حداقل 3 ژنراتورهای دیزلی ، که حداقل دو دستگاه برای تامین بار مورد نیاز است.تا تعداد دستگاه های کمتر از بیست مورد را می توان برای حالت جزیره ای کردن یک شبکه منطقی دانست.

انواع دیزل ژنراتور ژنراتورهای تک فاز بزرگ، معمولاً به صورت تجارتی و انبوه ساخته نمی شوند، سهم عمده در بازار متعلق به ژنراتورهای با توان KVA 1 تا KVA ۵ است. واحدهای ژنراتوری تک فاز که از یک ژنراتور تک فاز به همراه یک موتور بنزینی تشکیل شده است، نیز متداول بوده و به صورت قابل حمل و یا ثابت ساخته می شوند. پس اگر به ژنراتور تک فاز یک دسته سیم پیچی دیگر که مشابه با سیم پیچی اول بوده، با این تفاوت که نقطه شروع آن ۳۰ درجه نسبت به نقطه شروع سیم پیچی اول چرخش دارد، اضافه کنیم یک ژنراتور دو فاز به دست می آید. یک برند معتبر مانند کشتیران تا سالها پس از خرید با ارائه خدمات پس از فروش همراه شما خواهد بود و در تعمیرات و سرویسهای دورهای شما را تنها نمیگذارد.

کاربرد دیزل ژنراتور

کاربرد این ژنراتورها در نیروگاه های برق و تغذیه تحریک ژنراتورهای AC است. وظیفه رتور در ژنراتورها و ساختمان آن: رتور ژنراتورها وظیفه دارند تا علاوه بر تحمل سیم پیچ های تحریک، یک مسیر مغناطیسی با مقاومت مغناطیسی کم را برای شار مغناطیسی مهیا نموده و گشتاور نامی را از توربین به عکس العمل الکترومغناطیسی در فاصله ی هوایی منتقل نمایند. ‫همزمان با لزوم جانشینی تکنولوژی جهانی، شركت موتورهای‪ Lovol در جهت تأمین انرژی در كلاس جهانی اختصاص داده شده و در طی چندین سال‫گذشته بیش از 150000 موتور دیزل ‪ Lovol جهت تأمین انرژی كامیون ها،ژنراتورها، دیزل ژنراتورها و سایر ماشین آلات ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار‫گرفته و در این زمینه موفقیت های زیادی داشته است.

این مدل از دیزل ژنراتور ها امکان دارد فقط تعداد دفعات محدودی در ماه استفاده شود. با سلام خواستم ببینم میشه عضو سایت الیکا الکتریک بشیم یا اینکه فقط ازطریق سایت میشه ارتباط برقرارکرد. چپگرد یا راستگرد یا اینکه اهمیتی نداره؟ با توجه به اینکه سرعت محور توربین در نیروگاه های حرارتی بسیار بالا است، بنابراین تعداد قطب آن کم می باشد و روتور از نوع قطب صاف ساخته می شود. در موتورهای برق برای اینکه عملکرد و میزان بازدهی بهبود پیدا کند، اجزای آن را حتما باید روغنکاری کرد. برای افزایش جریان و ولتاژ ژنراتور باید قطر سیم را افزایش داد و دیودهای مغناطیسی و موتوری که بتواند جریان را هنگام استفاده ثابت نگه داره فراهم کرد.

با چرخش حلقه سیمی در میدان مغناطیسی، حلقه شکاف دار کموتاتور می چرخد؛ هر نیمه حلقه شکاف دار با جاروبک ها در تماس است. ژنراتور سه فاز ابتدایی که حلقه هایش ۱۲۰ درجه اختلاف زاویِۀ مکانی دارند. و از آنجایی که یک موتور دیزل خنکتر از یک دستگاه با بنزین کار میکند، تعمیر و نگهداری آن راحتر است. و آنها می خواهند شما یک موتور الکتریکی با کیفیت و قابل اعتماد داشته باشید که بدون هیچ مشکلی برای آنها کار کند. دیزل ژنراتورهای خورجینی یا نوع V به دقت بالایی نیازمند هستند و تعمیر و بالانس مکانیکی آنها متفاوت است. نمایندگی آنها در ایران، ضمانت نامه یکساله به خریداران می دهد. اگر تنها به دنبال کیفیت دیزل ژنراتور هستید، مدلهای اروپایی را انتخاب کنید. اگر دیزل ژنراتوری بزرگ دارید پس لرزش های آن هم بالاست و در نتیجه باید به گونه ای آن را مستقر کنید که از شدت لرزش های موتور و تاثیر آن بر سایر اجزاهای دستگاه جلوگیری شود.

معمولا در اماکنی که موقتا به برق نیاز دارند به کار می آیند. منابع بسیار زیادی برای این مقاله استفاده شده که عمدتا مقالات خارجی بوده. همانگونه که از نام این دستگاه مشخص است از ان برای برای تولید انرژی الکتریکی جهت مصارف، خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی استفاده می شود. در این مطلب ما نحوه کارکرد یک دیزل ژنراتور، اجزای اصلی و نحوه عملکرد آن به عنوان یک منبع ثانویه انرژی الکتریکی در زمینه های مسکونی و صنعتی بررسی را می کنیم. حلقۀ ثانویه که با ۹۰ درجه اختلاف زاویه به حلقۀ اصلی اضافه شده است. در دینام یک میدان مغناطیسی در اطراف استاتور ایجاد می شود که موجب تولید جریان برق خواهد شد. بنابراین جریان سیم پیچ تحریک و جریان آرمیچر با هم برابر است و عبور جریان آرمیچر از سیم پیچ تحریک موجب تأمین ولتاژ سیم پی تحریک می شود.

از کاربردهای پیچیده تر آن می توان به ژنراتور ثانویه برای تامین برق اضافی شبکه، پارالل شدن جهت پشتیبانی نیروگاه ها و ارسال برق به شبکه برق رسانی می توان اشاره کرد. سپس با ارسال درخواست همکاران ما قیمت ژنراتور دیزلی شما را برآورده کرده و آن را در قالب یک پیش فاکتور برای شما ارسال میکنند . سال ها پیش که صنعت برق نوپا بود، در برخی موارد، از سیستم های دو فاز استفاده می شد. زاویه مکانیکی بین این دو حلقه (در یک ماشین دو قطب) ۹۰ درجه است، و هنگامی که ولتاژ حلقه اول در مقدار حداکثر خود قرار دارد، ولتاژ حلقه دوم صفر است و بر عکس. کموتاتور یک حلقه رسانای استوانه ای لغزان دارای شکاف است که به آرمیچر متصل می شود و باعث سوئیچینگ (تغییر) جریان می شود. یک محفظه ضد صدا که معمولا از جنس استیل، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم می­باشد و از طرفی با توجه به طراحی مؤثر در خصوص جریان هوا باعث خنک شدن موتور می­شود.

موتور برق های بنزینی عموما برای کاربرد های خانگی و نیمه صنعتی استفاده می شوند و به طور معمول توان تولید، از 800 وات تا 10 کیلو وات را دارا هستند. در واحدهای اداری و صنعتی مانند فناوری اطلاعات، صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، صنعت هوایی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع معدن، صنایع راهسازی، صنایع دریایی، وسایل نقلیه، واحدهای صدا و سیما، مخابرات و غیره نیز برای تامین برق مورد نیاز خود از موتور برق استفاده میکنند. این عامل، تلفات و مشکلات بسیار زیادی را برای واحدهای مرغ داری به همراه دارد.

چپگرد یا راستگرد یا اینکه اهمیتی نداره؟ روش تبدیل یک ژنراتور سه فاز به یک ژنراتور تک فاز به این صورت است که ابتدا باید اتصال بین سیم پیچ­های استاتور آن در داخل یا خارج از سر ژنراتور را تغییر داد، در این صورت به یک ژنراتور با ولتاژ ۲۲۰ ولت تبدیل می گردد. در بحث موتورهای الکتریکی می بینم، ساختار موتورهای دوفاز ساده تر از موتورهای تک فاز است، اما در عوض همچنان که در شکل زیر نشان داده شده است، این سیستم ولتاژ نامناسب و غیر استانداردی را بین خطوط خارجی ایجاد می کند، که غیر مفید است. این دیزل ژنراتورها دارای کیفیت مناسبی هستند که از نظر هزینه نسبت به ژنراتور استمفورد قیمت کمتری دارند. این نوع ژنراتورها از نظر پایداری ولتاژ در ازای تغییر جریان بار، بسیار مناسب هستند. از این نوع ژنراتورها نیز برای شارژ باتری ها و هم چنین به منظور تحریک ژنراتورهای نیروگاه ها استفاده می شود.

قیمت دیزل ژنراتور

در این حالت شکاف هوایی بسیار بزرگ میان دو قطب میدان، مانع تولید چگالی شار مناسب شده، در نتیجه ولتاژ بسیار کمی در مولد القا می شود، بنابراین این طرح غیر عملی است. اگر سرویس دورهای دستگاه را جدی بگیرید مجبور به پرداخت هزینه زیاد در تعمیرات نخواهید بود زیرا اشکالات دستگاه در سرویسهای دورهای مشخص میشود و قبل از آنکه خرابی بیشتر شود، تعمیر انجام خواهد شد. مثلا یک واحد سردخانه را در نظر بگیرید که دارای چند صد کیلوگرم گوشت در یخچال های آن است، واضح است که در هنگام قطع برق شبکه و فقدان مولد کمکی این واحد خسارات زیادی را متحمل می شود. باید توجه داشت که موتور های کامینز ساخت کارخانه های چین و یا هند از نظر قیمتی نسبت به موتورهای دیزل تولیدات کارخانه انگلستان در رده قیمتی بسیار پایین تری قرار دارند.

دیزل ژنراتور در کارخانه ها، نیروگاه ها، مراکز تجاری و اداری، منازل، فروشگاه ها، مغازه ها و بسیاری دیگر از مکان هایی که به انرژی الکتریکی نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در شکل زیر یک حلقه سیم دیگر که دو انتهای آن به دو حلقه لغزان دیگر متصل شده است، به آن اضافه شده است. در این حالت قطب های میدان روی بخش متحرک ماشین، یعنی روتور قرار دارد و جریان سیم پیچ های آن توسط یک منبع dc و از طریق جاروبک ها و حلقه های لغزان تأمین می شود، روتور نیز توسط یک عامل خارجی با سرعت ثابتی چرخانده می شود. با ادامه چرخش سیم پیچ، ولتاژ و جریان القایی تا رسیدن به صفر کاهش می یابد تا جایی که سیم پیچ دوباره در حالت عمودی قرار (۱۸۰ درجه) قرار بگیرد. چرخش ۳۶۰ درجه ای سیم پیچ منجر به خروجی موج سینوسی AC می شود.

هیوندای یکی از قوی ترین شرکت ها در صنایع مختلف از جمله تولید موتور برق هیوندای است که پس از 6 دهه قادر به ارائه محصولات متنوع خود در بازارهای جهانی با کیفیت و قیمت مناسب است که باعث رضایت مشتری شده است. در صورتی که سوالی در خصوص مطالب بیان شده دارید می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید یا با ارائه پیشنهادات خود، ما را در بالا بردن کیفیت مقالات یاری کنید. معنی گاورنر : گاورنر محرکی می باشد که میزان انتقال ماده یا شاره مولد یا ذخیره کننده انرژی، به درون محفظه احتراق یا محفظه توربین یا محفظه رکتور هسته ای را کنترل می کند و در نتیجه ، تولید توان یا میزان تبدیل توان، تغییر کرده، به کنترل ما در می آید. برعکس، یک ژنراتور بزرگ که هرگز با تمام ظرفیت کار نمی کند، معمولاً با تجمع رسوبات کربن مسدود می شود. معمولاً تا رنج توان ۷۰۰ کاوآ را با استفاده از کنوپی و برای بزرگتر از آن با کانتینر پوشش میدهند.

دیزل ژنراتور چیست

هم چنین جریان بار و جریان تحریک از طریق سیم پیچ آرمیچر ژنراتور شنت تأمین می شود. کاربرد ژنراتور شنت بیش از ژنراتورهای تحریک مستقل است. به سیم پیچ آرمیچر ژنراتور شنت نسبت به ژنراتور تحریک مستقل جریان بیشتری وارد می شود. با وجود این می توان یک ترمینال از هر سیم پیچ را به عنوان نقطه مشترک (نقطه نول) به یکدیگر وصل کرده و فقط سه ترمینال باقی مانده را به سه حلقه لغزان وصل کرده، آن ها را از ماشین خارج کرد. ولتاژ در هر حلقه طی ربع سیکل یا ۹۰ درجه به حداکثر خود می رسد. این نوع اتصال، Y یا ستاره نامیده می شود. سه نوع سیم پیچی متداول برای این ماشین ها در شکل زیر نشان داده شده است. شکل زیر تفاوت ساختار ژنراتورهای AC و DC را به خوبی نشان می دهد. از این نوع رتورها برای ژنراتورهای ۴ قطب یا بیشتر استفاده می شود.