راهبردهای بازاریابی محتوا در استارتآپها

این محتوا باید بهنحوی باشد که خواستهی کاربر را پس از جستوجو برآورده سازد. البته کانتنت مارکنینگ اهداف دیگری را نیز دنبال میکند. عامل سومی که در الگوریتم Rankbrain بررسی میشود مدتزمانی است که کاربر پس از ورود به سایت شما در صفحه موردنظر سپری میکند. در این مرحله صفحات ایندکس شده بر اساس معیارهای موجود در الگوریتم های گوگل رتبه بندی می شوند. با تحقیق عبارات کلیدی (بر اساس تعداد دفعات جستجوی یک عبارت و مقصود کاربران از آن جستجو) میتوانیم موضوعهای مناسبی را انتخاب کنیم که در آنها به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ دهیم و به این صورت محتوای مفید برای کاربران تولید کنیم. این دقیقا مثل آن است که شما یک مهمانی مجلل با هزاران خدمه و چندین نوع غذا در یک تالار بزرگ برگزار کنید ولی یادتان برود مهمان ها را دعوت کنید! در اینجا راهنمای کاملی برای راهنمایی وجود دارد که می تواند به شما در هدایت تعامل مشتری ، افزایش آگاهی از برند و تولید نشانه ها در سال 2019 و بعد از آن کمک کند.

بازاریابی محتوا

به عنوان مثال اگر بخواهیم محصولی از فروشگاه اینترنتی خود را بفروشیم می دانیم که دقیقا مشتریان چه چیزهایی جست و جو می کنند و ما هم می توانیم با تمرکز روی آن ها نیاز اصلی مشتریان را شناسایی کنیم و به بهترین نحو برطرف شان کنیم. نقش مدیر رسانههای اجتماعی را میتوان به راحتی از عنوان آن استنباط کرد، اما این که کدام شبکههای اجتماعی در حیطه فعالیت آنها قرار بگیرد، به صنعت مورد نظر بستگی دارد. بعضی از الگوهای مورد علاقه ما شامل گرافیکهای شبکههای اجتماعی، تصاویر توضیحی و بنرهای وب میباشند. اگر وب سایتی دارید که نیاز به ارتقا و بهینه سازی دارد و از عملکرد آن رضایت ندارید، می توانید لینک وب سایت خود را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان شرکت دیجیتال مارکتینگ لوتوس به رایگان وب سایت شما را بررسی کرده و گزارش آن را به شما ارائه کنند. رضایت مشتریان شرکت دیجیتال مارکتینگ لوتوس، در بیش از یک دهه فعالیت، گواه نتیجه محور بودن ماست.

در این قسمت می توانید بیشتر و بهتر وارد بحث بازاریابی محتوایی بشوید. این است نکته ای که توجه به آن خیلی از کسب و کار ها را در حوزه بازاریابی دیجیتال سرآمد کرده است. در حالی که دستور العملهای وبمستران با توجه به موتورهای جستجو میتواند متفاوت باشد ولی اصول آنها یکی است تنها کاری که شما باید جدی بگیرید این است که سعی نکنید موتورهای جستجور را فریب دهید و بجای آن بر روی بالا بردن تجریه کاربری بازدید کنندههای خود تمرکز کنید.

در واقع مهارتهای اجتماعی به بازاریابان در نحوه درست برقراری ارتباط با افراد کمک میکنند. این روش با استفاده از بیلبورد و استرابورد در فضای مختلف شهری انجام میشود. بازاریابی با سمپلینگ یا محصول در ابعاد کوچک نیز در این روش مورد استفاده قرار میگیرد. این روش یکی از روشهای سرد تبلیغات است زیرا مجبور به فروش کالا و محصول به کسانی هستیم که ممکن است نیازی به آن نداشته و آشنایی با آن ندارند. همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم ما با تعدادی الگوریتم طرف هستیم که هر چند از هوش مصنوعی قوی گوگل در آنها استفاده شده است و موارد تحلیلی بسیار قوی ای دارند اما باز هم می توان آنها را فریب داد و ما با ماشین هایی طرف هستیم که صرفا به دنبال های معیار های مختلف بوده و با قضایا به صورت ریاضی برخورد می کنند.

از دیگر مهارتهای مهم مدیر دیجیتال مارکتینگ میتوان به مهارت بودجهبندی، تجزیهوتحلیل بازده سرمایهگذاری در کمپینهای بازاریابی، پردازش دادهها و آنالیز دادههای سایت اشاره کرد. مدیران دیجیتال مارکتینگ گاهی لازم است برای بهدستآوردن این شغل در زمینههایی همچون برنامهنویسی، بهینهسازی موتورهای جستوجو، تجارت الکترونیک و ابزارهای آنالیز وب مهارت داشته باشند. پس آنچه مسلم است، این است که بدون آنالیز امکان دادن رقم درست و منصفانه، کار سختی است. ساعات کار معمولاً ۳۷ تا ۴۰ ساعت در هفته است، اگرچه کمپینهای بازاریابی و کارهای پروژه زمان بیشتری به خود اختصاص میدهد. به مشارکت در رسانههای اجتماعی و کمپینهای شناخت برند کمک کند.

دیجیتال مارکتینگ این امکان را برای کسب و کار شما فراهم میکند تا تبلیغاتی هدفمند، برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر مخاطبین هدف خود داشته باشید. در نقش مدیر ارشد، تا ۴۰۰۰۰ پوند هم افزایش دیده شده است. منظور من این است که وقتی کلمات کلیدی سوال را به طور خاص هدف قرار می دهید، حتی اگر یک پاسخ چند قسمتی باشد، مطمئن شوید که در جایی از پست یک بیانیه صریح دارید که پاسخ روشنی ارائه می دهد و در عین حال سوال را مجدداً بیان می کند. آیا صفحات Doorway یک تکنیک سئو کارآمد هستند؟

مورد بعدی که ممکن است شما با آن برخورد کنید. در واقع همراه شدن بازاریابی سنتی با ابزارهای دیجیتال در این روش اتفاق افتاده است. در سالهای اخیر تغییرات بزرگی در حوزه بازاریابی به وجود آمده و از تلاش زیاد برای فروش محصولات که به نوعی با تبلیغات سنتی مرتبط بوده، به سمت ارائه محتوای ارزشمند به عنوان ابزاری برای توجه حرکت کردهایم. به صورتی این روش از تمامی تکنیکهای دیجیتال و راههای مختلف دیجیتال استفاده میکند تا بهترین خدمات را ارائه دهد. مدیریت زمان: مدیران دیجیتال مارکتینگ از وقت خود عاقلانه استفاده میکنند؛ و بعضی کارهای خود را به دیگران واگذار میکنند. مهارت ارتباطی: مدیران بازاریابی دیجیتال برای موفقیت در این شغل، به مهارتهای ارتباطی قوی و شفاف نیاز دارند. از مزایای این شغل، انعطاف پذیری (مثلا دور کار)، خود اشتغالی برای بازاریابهای باتجربه که تصمیم میگیرند مشاور مستقل شوند، است.

شاید بخواهید که این صفحه را آپدیت کنید یا کاملاً از شر آن خلاص شوید تا مطمئن شوید که بازدیدکنندگان شما تازه ترین و مرتبط ترین محتوا را متناسب با نیازهای خود دریافت می کنند. انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که شما میتوانید در استراتژی خود از آنها استفاده کنید. بعد از این مراحل کلمات کلیدی مختلفی را که می خواهید تحت آن رتبه بندی کنید انتخاب می کنید و هر بار که کاربر روی نتیجه شما کلیک کند، به Google هزینه ای پرداخت می کنید. در مرحله بعد تلاش بر برندسازی شما با نام وب سایت شما است و این اهمیت بالای انتخاب نام دامنه را تاکید میکند. با مشتریان شبکه یا شرکای وابسته ارتباط برقرار کند.

یک مدیر دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تفکر استراتژیک برای هدفمندکردن تبلیغات و بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی تلاش میکند؛ تا بیشترین بازدهی و بهرهوری را بهدست بیاورد. با این کار، هم شرکت توانسته محصول یا خدمت خود را با هزینه ای کم از طریق آموزش نیروی متخصص بدون هیچ گونه هزینه تبلیغات گزاف به دست بیاورد و هم جوان و دانشجو یا حتی خانم خانه داری که دنبال کار بود نیز به هدف خود برای کسب درآمد با آموزش رایگان حرفه ای جدید به هدف خود برسد. این امکان از آنجایی اهمیت دارد که کسانی که با سرچ به دنبال یک کالا میگردند با احتمال بیشتری آن محصول را خرید میکنند. اولین کاری که برای ورود بیزینس خود به دنیای اینترنت و دیجیتال انجام میدهید، داشتن محصول یا خدمات و طراحی یک وبسایت برای ارائه آنها است. وقتی یک صفحه در گوگل رتبه بگیرد، موجب افزایش ترافیک طبیعی و رایگان برای وبسایت، از طریق گوگل و دیگر موتورهای جستجو میشود.

آموزش از طریق کارآموزی شامل یادگیری و انجام بعضی از وظایف واقعی، زیر نظر یک سرپرست است. برای داشتن یک سایت خوب و پربازده، یک تولید محتوای عالی لازم است. وقتی که آنها ارزش خود را در محتوای شما یافتند، به طور قطع تمایل پیدا خواهند کرد که دربارهی شرکت شما بیشتر بدانند. تفکر استراتژیک: این مهارت شامل درک مدل فکرکردن مردم است؛ تا مدیران بدانند در پشت پرده فکرکردن مردم و خرید کردنشان چه میگذرد. مدیران دیجیتال مارکتینگ با تجربه، دارای مهارتهای ارتباطی، مدیریت زمان و تفکر استراتژیک هستند؛ که در استخدامها یا موقعیتهای شغلی جدید آن را بهکار میبرند. مدیران دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت در این مسیر شغلی به تعدادی مهارت سخت و نرم نیاز دارند.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

درباره فرصتهای جدید رسانه آنلاین، مثلا تلفن همراه، رسانههای اجتماعی، توسعه وبلاگها و انجمنها تحقیق کند. با رسانههای پولی، از جمله ارتباط با آژانسهای تبلیغاتی دیجیتال، در تعامل باشد. محتوا ارتباط میآفریند، ارتباط منجر به اعتماد میشود و اعتماد باعث افزایش فروش خواهد شد. محتوایی که درنهایت تولید میشود، همه افراد را درگیر و منقلب نمیکند، اما کسانی که درگیر محتوا میشوند، مشتریان و مخاطبان واقعی خواهند بود. برای آنکه دیجیتال مارکتینگ به درستی و به طور کارآمد انجام شود، نیازمند همکاری افراد متخصص در این زمینه است. معمولاً یک مدیر دیجیتال مارکتر با مدیران تیمهای پشتیبانی و فروشندگان برای راه اندازی کمپین همکاری دارد. اما مجموعهای از فرصتها با این همکاری به وجود میآید. با پاسخ به پرسش اصلی بازاریابی محتوا چیست و آشنایی با استراتژی کانتنت مارکتینگ زمان اجرای آن فرا میرسد.

اگر بخوایم از دیدگاه مارکتینگ به این موضوع نگاه کنیم طبیعتا میدونیم که سئو فقط ابزاری برای دیجیتال مارکتینگ هست پس باید در اهداف دیجیتال مارکتینگ شانار اون حرکت کنه. چنین لینکهایی نقش تکیهگاه را ایفا می کنند و بنابراین اگر لینک سایت شما سر از یک وبسایت بسیار معتبر درآورد، نهتنها ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد، بلکه در نگاه جستجوگر گوگل نیز اعتبار بیشتری مییابید. تعریف بزرگی دارد و خیلی خلاصه اگر در یک جمله بخواهیم بازاریابی محتوا را تعریف کنیم شاید بتوانیم این گونه توصیف کنیم که: بازاریابی محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسبوکار است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد. برای شرکت در این دوره آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوا چه پیش نیازی لازم است؟ کارآموز با آموزش مفید و تجربه مستقیم روبهرو میشود. مثلاً کسی که واژهی خرید پیراهن را در گوگل سرچ میکند، با احتمال بیشتری پیراهن خرید میکند تا کسی که در خیابان از کنار مغازه پیراهن فروشی عبور کند، در نتیجه آشنایی با گوگل ادز و امکاناتش برای هر کارشناس دیجیتال مارکتینگ واجب و ضروری است.

دیجیتال مارکتینگ چیست

ببینید در منطقه شما به چه میزانی از تحصیلات نیاز دارند. نیازمندی و ویژگیهای متناسب با منطقه خود را جستوجو کنید. ما با بهینه سازی سایت شما با هدف بهبود رتبه در گوگل، ورودی هدفمندتان از گوگل را افزایش میدهیم. این سرویس کمک میکند تا بفهمیم چه کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ما بیشتر مورد جستجو قرار گرفتهاند تا آنها را جایگزین کلمات کلیدی خود کنیم. به طور کلی محتوای بصری محبوبیت بالایی داره و بهتر در ذهن مشتریان نقش میبنده و دیرتر فراموش میشه. مدیران دیجیتال مارکتینگ بهتر است دانشآموخته بازاریابی، تبلیغات یا رشتههای مرتبط باشند.

دیجیتال مارکتینگ

در اینجا توصیه می کنم که حتما بجای دیدن یک فیلم آموزش آموزش سئو، این مقاله را با دقت چندین بار بخوانید و حتی نکات مهم آن را به صورت خلاصه یادداشت کنید. در بازار امروز، مشتریان نه تنها از کسب و کارها انتظار حضور دیجیتال را دارند، بلکه احتمال بیشتری برای اعتماد به یک شرکت با ردپای دیجیتالی وجود دارد. استراتژی بازاریابی را تدوین کرده، سپس با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ فعالیت خود را شروع می کند.دیجتال مارکترها معمولا برای هر کدام از ابزار دیجیتال مارکتینگ، KPI ( شاخص کلیدی عملکرد ) مختلفی را در نظر می گیرند. فردی که دارای مهارت ارتباطی است از مهارتهای مختلفی مانند مهارت گوشدادن، مثبتاندیشی، صبر و مهارتهای ارتباطی نوشتاری و کلامی نیز برخوردار هستند.

سئو داخلی (On-Page SEO) که به سئوی درون صفحه نیز شاخته می شود، بهینه سازی صفحات وب برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است. اصول SEO داخلی شامل تولید محتوای مرتبط و مناسب در مورد کلمات کلیدی هستش که قصد داریم برای اونا بازدید کننده و ترافیک بگیریم. امروزه یکی از مهمترین راههای بازاریابی کسب و کارهای آنلاین، سئو SEO یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو است. ممکن است کاربر یک تصویر، ویدئو، مقاله و یا عنوان خبری را جستجو کند و به صفحه وبسایت شما برسد. این تیم متخصص شامل یک مدیر و چند نویسنده خواهد بود تا بتوانند محتواها را به بهترین شیوه ممکن ایجاد و به اشتراک بگذارند، زیرا دنیای بازاریابی دنیای رقابت هاست و تیمی موفق تر خواهد بود که محتواهای جدید، مفید و بسیار زیبایی را خلق کند فارغ از آن که قصد تبلیغ چه محصولی را دارند. بسیار مهم است که به انگیزههای درونی پرسوناسی که خلق نمودهاید، بیشتر از نشانگرهای خارجی که منجر به خلق کلیشه میشود، تمرکز داشته باشید.