دیجیتال مارکتینگ [digital Marketing] چی نیست؟

به همین شکل، دانشگاهها و نهادهای غیر انتفاعی نیز از خدمات بازاریابی تلفنی در تامین منابع مالی و یا معرفی برنامههای خود، استفاده میکنند. علاوه بر برنامههای فرهنگی، نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان عشایر کشور هم در حاشیه این اردوی دانش آموزی برگزار شد. در ابتدا هر دو یکسان بنظر میرسند؛ هر دو در درجه اول در فضای آنلاین رخ میدهد، و هر دو تمرکزشان بر روی تولید محتوای دیجیتالی خوب برای مخاطب است. یعنی تعداد افرادی که اینترنت بخش جدایی ناپذیر زندگی شان شده افزایش پیدا کرده است. شاید بخش ایمیل مارکتینگ نیز بتواند از طریق ایمیل افرادی که کتاب را دانلود کرده اند، یک کمپین ایمیلی ایجاد کند و اطلاعاتی در خصوص شرکت برای افراد ارسال کند. چنانچه در این بخش از نمناک می خوانید کار خانگی یک منبع مهم اشتغال برای زنان است اما هر نوع کاری نمی تواند کار خانگی محسوب شود . دیجیتال مارکتینگ و محتوای دیجیتالی این روزها به حدی متداول است که مشتریان اکنون انتظار دارند و به عنوان راهی برای کسب اطلاعات از مشتریان به آن ها اعتماد دارند.

کسب و کارها از کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی، ایمیل، و دیگر سایت ها به عنوانی اهرمی برای ارتباط بهتر و قوی تر با مشتریان فعلی و هدف خود استفاده می کنند. SEO برای دستیابی به ترافیک، بیشتر طول می کشد اما بارها و بارها ترافیک ایجاد می کند. استفاده از خبرنامه الکترونیکی محتوا مناسب برای شما به وجود می آورد. تاکتیک های دیجیتالی برونگرا با هدف ارسال پیام تبلیغاتی مستقیم به همه افرد ممکن در فضای مجازی انجام میشود – بدون توجه به اینکه مناسب افراد هست یا خیر. بازاریابی اینترنتی همان فرآیند بازاریابی است که در محیط آنلاین و از طریق اینترنت انجام میشود. هدف بازاریابی محتوایی افزایش آگاهی از برند، رشد ترافیک سایت، تولید لید و همراهی با مشتری است. اگر شرکت شما B2B است، بیشتر فعالیت های دیجیتال مارکتینگ شما با هدف تولید لید انجام میگیرد تا بعد ها تیم فروش با لیدهای فروش صحبت کنند.

3. اگر در کلاس درس دیجیتال مارکتینگ خبری از استفاده ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مثل گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس یا سرچ کنسول نبود و مدرس با پاور پوینت و عکس این ابزارها را معرفی کرد، در این نوع دورهها نباید شرکت کنید. دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) مجموعه ای از اقدامات برای دست یابی به فروش بیشتر است که از طریق ابزارهای مختلف دیجیتالی صورت می گیرد. بر همین اساس، قیمت رپورتاژ آگهی در وبسایت های مختلف، متفاوت است. برای مثال، اگر دیدید که فقط 10 درصد افراد به صورت مستقیم با وارد کردن آدرس وارد سایت شما میشوند، متوجه خواهید شد که موتورهای جستجو باعث ورودی بیشتری است و شما باید بیشتر بر روی سئو سایت خود زمان بگذارید. و به این معنی است که فرصت های بی شمار زیادی برای شرکت ها شامل ایمیل، ویدیو، رسانه اجتماعی، یا بازاریابی های سایت محور وجود دارد. پنهان سازی اطلاعات (Encryption) یکی از روش های اصلی است که در این زمینه به کار گرفته می شود.

به همین دلیل، هدف استراتژی دیجیتال مارکتینگ جذب و تبدیل لیدهای خوب برای تیم فروشتان است و این جذب توسط سایت و شبکه های اجتماعی انجام میشود. ایمیل ها اغلب با هدف ترویج محتوا، ارائه تخفیف و اطلاع رسانی رویداد استفاده میشود. در بخش های بعدی درمورد استفاده از این ابزارها توضبحات کامل را می دهم، ولی پیشنهاد می شود در همان ابتدای ساخت اکانت اینستاگرام، آن را فعال نکنید. کافی است شما از این فضا و ابزارهای آن شناخت کامل داشته باشید. با استفاده از Buffer، شما یک راهحل کامل برای مدیریت رسانههای اجتماعی دریافت میکنید، پستهای خود را در شبکههای اجتماعی ایجاد و برنامه ریزی کنید. دیجیتال مارکتینگ در واقع مسیر رشد و توسعه یک کسب و کار را مشخص می کند و به کسب و کار ها کمک می کند تا در بستر تبلیغات بتوانند به بهترین شکل ممکن از ابزار های مختلف استفاده کرده و به رشد و فروش و همچنین محبوبیت بیشتر برسند. ایمیل مارکتینگ برخی از شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان روشی برای ارتباط با مخاطبانشان بهره میبرند.

این مورد به شما کمک میکند که بر اساس کانال هایی که مردم از طریق آن ها وارد سایت شما شدهاند تشخیص دهید برای چه کانالهای بازاریابیای زمان بیشتری بگذارید و برای کدامها زمان کمتری قرار دهید. علاوه بر این دلایل زیر هم می تواند بر این توجه و محبوبیت تاکید بیشتری داشته باشد. مثلا تا زمان محدود و به دلایل خاصی مثل مناسبتهای تقویمی، تخفیف خاصی برای خدمات جدیدیتان بگذارید. ابزارهای تحلیل ترافیک سایت در این راه به شما کمک میکنند. در ادامه هر کدام را به صورت مفصل در قالب نقشه راه تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی در دنیای وب توضیح میدهیم. اگر شما یک شرکت B2C هستید بسته به قیمت محصولات، هدف فعالیت های دیجیتال مارکتینگ شما نیز جذب افراد به وبسایت و تبدیل کردن آن ها به مشتری حتی بدون صحبت کردن با تیم فروش میباشد. جزو افرادی هستید که به به آموزش علاقه دارند؟

هدف بازاریابی شبکه های اجتماعی آگاهی از برند، آوردن ترافیک به سایت شما و تولید لید برای کسب و کارتان است. بازاریابی اینترنتی شامل اجزای بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم و به کارگیری سایر فناوری ها جهت ارتباط کسب وکار با مشتریان می شود. اما اگر کانال تلگرام یا گروههای خصوصی واتساپ را با این هدف راهاندازی کنید که مشتریان شما ارتباط راحتتری با شما داشته و دسترسی راحتتری به فایلها شما داشته باشند، انتخاب درستی کردهاید. بازاریابی در این روش، اینگونه است که کالا و یا خدمات تولیدکننده توسط بازاریاب به مخاطبین یا مصرف کننده معرفی می شود و آنها را به خرید این محصول جذب میکند. اهمیت ویدئو به مراتب بیشتر شده است و تنها 20 درصد افراد متن های صفحات را مشاهده کرده و حدود 80 درصد ویدئوها را تماشا می کنند. تحقیقات بازار می تواند در اینجا به ما کمک کند.

تبلیغات PPC ( پرداخت به ازای کلیک) یک راهی که شما میتوانید ترافیک سایت را افزایش دهید این است تبلیغات کلیکی کنید و به ازای هر کلیکی که بر روی محتوا یا لینک شما میشود مبلغی را پرداخت کنید. بهینه سازی موتور جستجو یا SEO فرآیند بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت به یک وب سایت یا یک صفحه وب از موتورهای جستجو است.سئو به جای ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی، ترافیک بدون پرداخت (معروف به نتایج “طبیعی” یا “ارگانیک”) را هدف قرار می دهد. بازاریابی دیجیتال در حوزه خدمات درمانی مقوله ای است که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت. آمارها نشان داده افراد اولین واکنشی که در مواجهه با بیماری از خود نشان می دهند، جستو کردن در خصوص آن مشکل در فضای وب است.

در کل هیچ راه مطمئنی نیست که شما بدانید آگهی مناسب بوده یا خیر. نهایتا میتوان اینگونه گفت بازاریابی درونگرا یک روانشناسی برای جذب ، تبدیل، نزدیک شدن و لذت آنلاین مشتری است.از طرف دیگر، دیجیتال مارکتینگ هر فعالیت بازاریای دیجیتالی است از هر نوعی، صرفنظر از اینکه مخصوص آن فرد است یا خیر. باید به شما بگوییم خیر. حتی اگر شما در یک روزنامه رسمی تبلیغ کنید، بسیار دشوار است که متوجه شوید چند نفر به آن آگهی توجه کردهاند و آن را خواندهاند. برای B2C ها، کانالهایی مانند اینستاگرام و پینترس اغلب بسیار باارزش تر است. و افزایش مشتری است. به همین دلیل تمرکز شما دیگر بر روی تولید لید نخواهد بود و بیشتر توجه شما باید روی سفری که مشتری در سایت شما خواهد داشت، باشد.

مشکل اینجاست که شما هیچ ایده ای ندارید که چند درصد از مردم بروشور را باز و مطالعه میکنند و چند درصد مستقیم آن را به سطل زباله میاندازند. استفاده از عکس و فیلم نیز میتواند ایده جالبی باشد، چرا که بر طبق آمار گرفته شده توسط توییتر، کاربران به توییتهایی که شامل جلوههای بصری بودهاند سه برابر بیشتر از سایر توییتها علاقهمندی نشان دادند. ساده شروع کنید؛ برای مثال اگر شما نویسنده حرفه ای هستید، بهتر است از از پست های معمولی استفاده کنید یا اگر می توانید از ویدیو های هفتگی برای ساخت محتوای تان استفاده کنید. حتی ممکن است نیاز به سرمایهگذاری برای تولید یا عرضه هم داشته باشند. اینترنت نسبت به سال قبل 5% در بین بزرگسالان بیشتر تثبیت شده است. انفجار داده های بزرگ امکان تفکر تحلیلی بیشتر در این بخش را باز کرده است. به طور کلی فرایند بازاریابی را میتوان در چهار بخش تقسیمبندی کرد. قرار است چه وعده هایی به مردم بدهم، قرار است جایگاه افراد و جایگاه برند خود را چقدر ارتقا دهم، قرار است مردم من را با چه نامی بشناسند، قرار است در استفاده از ابزار بازاریابی دیجیتال با استفاده از وب سایت چه حال خوشی را به مردم بدهم، چقدر آنها را با خودم وفادار کنم، پاسخ چه سوال هایی را قرار است بدهم .

مخاطب می تواند تحقیق کند و اطلاعات لازم رو بدست بیاورد.. یک ابزار قوی برای تولید و انتشار محتوای مناسبی که مخاطب هدف شما دقیقا به دنبال آن میگردد. بهینه سازی سایت در موتورهای جست وجو (seo)، بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و ده ها مور جذاب دیگر از جمله این ابزرها است که شناخت آن ها در این نوشتار نمی گنجد، کافی است با پذیرش ۲۴ همراه باشید تا در سلسله یادداشت های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ به اطلاعات جامعی در این زمینه دست یابید. با استفاده از مقالات می توانید راهکارهایی درباره موانع احتمالی که کاربر ممکن است با آن مواجه شود را ارائه دهید. راه اندازی بخش مقالات آموزش تخصصی، اخبار و اطلاعات: ما می توانیم با قرار دادن مقالات تخصصی و آموزشی در زمینه تخصصی خود و ارائه آگاهی در مقالات وب سایت، به جز آشنایی مخاطبان و بازدیدکنندگان، آنها را به محصولات خود جذب و حتی اعتمادشان را جلب نماییم.

بازاریابی محلی ( بومی ) زمانی است که شما محتوای خود را خاص محله یا منطقه خاصی قرار میدهید. در واقع، بازاریابی جستجوی محلی شکلی از بهینهسازی موتور جستجو است و به کسبوکارها کمک میکند تا در جستجوهای محلی بالا بیایند. این یک حقیقت است. پیش بینی رابطه بین متغیرهای بازاریابی و متغیرهای واکنشی در تصمیمات مربوط به فعالیتهای تجاری که ، در آنها بازاریابی و خرید و فروش بهم وابسته است ، از اهمیت برخوردار می باشد ، این مثال ساده را در نظر بگیرید که ، یک خرده فروش باید قیمتی که با آن کالایی خاص را به فروش برساند ، تعیین نماید . بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) نوعی از بازاریابی کارآمد است که شما به ازای دریافت پورسانت، محصول یا خدمات شخص دیگری را در سایتتان تبلیغ میکنید. توجه داشته باشید که قبل از تبلیغات بنری حتماً به مخاطبان، تعداد بازدیدها و رتبه سایتی که میخواهید تبلیغات خود را در آن منتشر کنید توجه کنید. شما نه تنها میتوانید تعداد افرادی که با محتوای شما ارتباط گرفته اند بدست بیاورید، بلکه هنگامی که آن را دانلود میکنند در حال تولید لید های واجد شرایط هستید. روابط عمومی آنلاین روابط عمومی در فضای مجازی نیز باعث ارتباط بیشتر با مخاطب میشود.

بنابراین با داشتن مهارت های کلیدی مانند نوشتن، اقناع مخاطبین و آموزش سایر اصول این حرفه جذاب طی شرکت در یک دوره بازاریابی محتوا، میتوانید درآمد قابل توجهی را سایت marketingjobs کسب کنید. همه ما برای شرکت در یک دوره آموزشی، یک روند ثابت داریم. و به این معنی نیست که همه شرکت ها باید استراتژی بازاریابی دیجیتالی مشابهی داشته باشند. آمار ها به خوبی اهمیت “دانستن در مورد دیجیتال مارکتینگ” را یادآور شدند. و بهترین دیجیتال مارکتر ها یک تصویر مشخص و واضح از هرکدام از ابزارها ودارایی های دیجیتالی خود برای دستیابی به اهداف کلیدیشان دارند. طراحی وبسایت برای معرفی کسبوکار، تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، اقداماتی که به صورت آنلاین در جهت برندسازی کسبوکار شما انجام میگردد، استفاده از بروشورهای آنلاین و… از سایت شخصی خودتان تا همه دارایی ها و ابزارهای آنلاین برند شما – تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و… از وبسایت گرفته تا دارایی های آنلاین کسب و کار، تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشور آنلاین و… تا جایی که می توانید از بازاریابی دیجیتال در ارتقای برند پزشکی خود استفاده کنید. این یعنی رسیدن به صفحه اول گوگل و در نهایت تبدیل کردن کاربران به مشتریان با استفاده از نحوه نوشتن درست و اصولی محتوا. همانطور که در ابتدا اشاره شد حوزه تخصصی بازاریابی دیجیتال شامل ابزارهای مختلفی است که همگی از طریق یک سلسه فرایند مرتبط بهم می توانند شما را تا رسیدن به هدف نهایی که همان جذب بیمار است همراهی کنند.