دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

فلسفه بازاریابی که توسط هر شرکتی مورد استفاده قرار میگیرد باید ترکیبی از علاقه سازمان، علاقه مصرفکننده و علاقه سایت marketingjobs اجتماعی باشد. گوگل آنالیتیکس به رهگیری کدهای استفادهشده در وبسایتها میپردازد و با استفاده از این کدها اطلاعاتی در مورد ترافیک، مشاهدهی صفحات، نحوهی دسترسی (منبع و رسانه)، مدت زمان باقیماندن در صفحات، میزان تعامل با صفحات دیگر یا ترک آنها را در کنار معیارهای دیگر، به مدیران وبسایتها نشان میدهد. از نظر فنی، صدا بیشتر یک نوع رسانه یا کانال است تا یک تکنیک تبلیغاتی، اما بر اساس مطالعه های انجام شده، افراد 12 سال به بالا در سطوح بی سابقه ای به محتوای صوتی آنلاین گوش می دهند. در بازاریابی سنتی، شرکت ها بر روی پیدا کردن مشتریان تمرکز می کنند.آنها از روش های بازاریابی بیرونی یا اوتباند مارکتینگ اینترنتی و چاپی و محیطی و رسانه ای استفاده می کنند.

این نوع بازاریابی تلاش میکند نام برند شما را در ذهن مخاطب هک کند، به عنوان مثال بیلبوردهای شیپور (اپلیکیشن ثبت آگهی) را در سطح شهر در نظر بگیرید که شاید محتوای آنها در نگاه اول حتی خندهدار به نظر برسد، اما همین کار باعث میشود تا نام برند این وبسایت بین مردم دهان به دهان چرخیده و در نهایت باعث ماندگاری این نام در ذهن مخاطب شود. از آنجایی که امروزه اینترنت در دسترس همگان قرار داشته و تقریبا اکثر اقشار جامعه در آن حضور دارند، بنابراین برند، خدمات و محصولات شما در معرض دید تمام این افراد خواهد بود، ضمن اینکه به دلیل ماهیت بستر دیجیتال شما هیچگونه محدودیت مکانی و زمانی نخواهید داشت، و مشتریان شما در هر ساعتی از شبانه روز و فارغ از شرایط و موقعیت جغرافیایی خود میتوانند تنها با یک کلیک خدمات شما را خریداری کرده یا از شما مشاوره بگیرند و این یعنی افزایش فوقالعادهی نرخ تبدیل (Conversion Rate) برای یک سازمان. امروزه پلتفرمهای جدیدی مانند اینستاگرام و تیک تاک نسبت به شبکههای معتبری مانند فیسبوک محبوبتر شدهاند. بعلاوه با ظهور پلتفرمهایی مانند تیک تاک و اینستاگرام هم فرصتهای زیادی برای تعامل و آموزش مخاطبان ارائه شده است.

وبسایتی که قابلیت ریسپانسیو را داشته باشد، به خوبی می تواند در اندازه صفحات مختلف به ویژه در تبلت و موبایل نمایش داده شود. پس طراحی ریسپانسیو سایت و محتوای آن که در تمام دستگاهها به درستی نمایش داده شود، باید در اولویت قرار بگیرد.بازاریابی موبایلی به دلیل دسترسی آسان به مخاطب هدف در هر زمان و مکان، ارزانتر بودن نسبت به سایر مارکتینگهای سنتی، سرعت بالای انتقال پیام، ارتباط بهتر و متقابل با مشتریان و سهولت تجارت الکترونیک در آن، یکی از اصلیترین و تاثیرگذارترین شیوههای دیجیتال مارکتینگ به شمار میرود. با این مشتری ها در ارتباط باشید. ارتباط با آژانسهای تبلیغاتی، شرکتهای تحقیقات بازار و…

باید از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و به خصوص دو موردی که در بالا درباره آنها صحبت شد، برای موفقیت و پیشرفت استفاده کرد. شبکههای اجتماعی: گفتوگوهای مصرفکنندگان به شبکههای اجتماعی منتقل شده و مشارکت برندها در آن ضروری است. اگر ویدئو جذابی تولید کنید امکان ویروسی شدن آن بسیار زیادتر خواهد بود. ویدئو هم یک فرمت محتوایی بسیار محبوب است. این دو را به طور یکپارچه به هم متصل کنید تا به تعداد بیشتری از شرکتها دسترسی پیدا کنید و خدمات عالی را به مشتریان ارائه دهید. از این رو در این بلاگ، موفق ترین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ را بررسی میکنیم. تهیه یک بلاگ، امری ضروری است زیرا نه تنها به بهبود سئو کمک میکند، بلکه به شما کمک میکند تا به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خودتان شناخته شوید و مخاطبان با کیفیتی را جذب کنید. به طور مثال شما میتوانید یک فیلم کوتاه از دفتر کار یا محصول جدید خود بگیرید و آن را استوری کنید تا مشتریان با محصول یا محل کار شما بیشتر آشنا شوند. به عنوان مثال فردی را در نظر بگیرید که صنایع دستی چوبی درست میکند و از طریق پلتفرمی مانند اینستاگرام آنها را در معرض دید میلیونها کاربر این اپلیکیشن قرار میدهد و از این طریق محصولات خود را به فروش رسانده و کسب درآمد میکند، پس هیچگاه تاثیر شبکههای اجتماعی را در پیشبرد کسب و کار خود نادیده نگیرید و با توجه به اینکه هزینهی چندانی برای شما ندارند سعی کنید از تمام پتانسیل آنها استفاده کنید.

برای اجرایی کردن بازاریابی موبایلی در کسب و کارتان، ابتدا باید جامعه هدف خود را مشخص و علایق و خواستههای آنها را شناسایی کنید، در مرحله بعد لازم است اهدافی را برای خود تعریف کرده تا در جهت رسیدن به آنها قدم بردارید. هدف از سئو، یافتن و استفاده از موثرترین عبارات کلیدی برای کمک به موتورهای جستجو جهت یافتن سایت شما خواهد بود. در حالیکه در دیجیتال مارکتینگ، میتوان از هر نوع رفتار، گرایش و الگوهای مشتریان بالقوه آگاهی پیداکرد و متناسب با آنها، تبلیغاتی سفارشی برای هر مشتری احتمالی انجامدهیم تا درنهایت، افراد بیشتری را به قیف بازاریابی واردکرده و افراد بیشتری را از آن خارجکنیم. همانطور که پیشتر نیز گفتیم، بازاریابی دیجیتال عبارتست از به کار گیری ابزار و روشهای موجود در بستر دیجیتال و رسانههای ارتباطی جهت ترویج، تبلیغ و در یک کلام بازاریابی محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک سازمان یا شرکت که ارزش افزودهی بسیاری زیادی را برای یک کسب و کار به همراه خواهد داشت. مخاطبان شما، درصورتی که محتوای مورد نظرشان را در سایت شما پیدا کنند، برای بازگشت تشویق می شوند به ویژه در صورتی که رقیب های شما این محتواها را نداشته باشند و یا در ازای آن پولی دریافت کنند.

اگر مورد شمارهی 2 را به کار گرفته باشید حال باید یک بانک اطلاعاتی منحصر به فرد از ایمیل مخاطبین خود به دست آورده باشید، کافیست، یک ایمیل در خصوص خدمت یا محصولی که به تازگی ارائه کردهاید برای کاربرانتان ارسال کنید و از آنها بخواهید محصول جدیدتان را ببینند، این افراد دقیقا کسانی هستند که میتوانند به مشتریان جدید شما تبدیل شده و محصولتان را بخرند، پس هیچگاه قدرت بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را نادیده نگیرید. شما میتوانید با توجه به نوع بیزینس و بودجه انتخابی، یک یا چندین مورد از این ابزارها را تست و آزمایش کنید و سپس با استفاده از ابزارهای آنالیز کمپینهای مختلف بازاریابی و تحلیل شخصی خود، برترین آنها را انتخاب کنید. باشد. بنابراین با توجه به نوع کاری که انجام میدهید، میتوانید یک یا چندین هدف انتخاب کنید و سپس با آزمایش استراتژیهای مختلف و تحلیل آنها به وسیله ابزار مخصوص مثل گوگل آنالیتیکس، از میزان موفقیت و سودآوری هر کدام مطلع شوید و سپس بهترین استراتژی را عملیاتی کنید.

آژانسهای سئو همیشه از بهترین شیوه های بهینهسازی موتور جستجو، از جمله پیروی از الگوریتم جستجوی گوگل، استفاده میکنند. برخی از مهمترین شیوهها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شامل بهینهسازی موتور جستجو، بازاریابی محتوا، تبلیغات همسان، بازاریابی شبکههای اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، موبایل مارکتینگ، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی پیامکی و بازاریابی ویروسی است. به جز مشاغل اینترنتی و آنلاین، صاحبان کسب و کارهای حضوری نیز میتوانند از بازاریابی پیامکی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی که بخشی از استراتژیهای موبایل مارکتینگ هستند، بهرهمند شوند. هر سال به تعداد کاربران موبایلی اضافه و تمایل مردم برای بازی، انجام کارهای روزمره، گشت و گذار در اینترنت و حضور در رسانههای اجتماعی به وسیله گوشیهای هوشمند، بیشتر میشود.

برای استفاده بهینه از گیمیفیکیشن در اپلیکیشن ها لازم است کمی خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید با کمک درک مناسب رفتار کاربران نیازها و علایقشان را کشف کنید به این ترتیب کار بسیار ساده خواهد بود. سعی کنید با کل شرکت و زمینههای فعالیت و ساختار آن آشنا شوید و اعضای کلیدی را هم – تا حدی که اطلاعات آنها در دسترس است – بشناسید. در این مقاله قصد داریم در ابتدا کمی با مفهوم دیجیتال مارکتینگ آشنا شده و سپس به بررسی مزایا و معایب این شیوهی بازاریابی بپردازیم و در نهایت تکنیکهای مختلف دیجیتال مارکتینگ را با هم بررسی کنیم، برای شروع بیایید در ابتدا کمی بیشتر با تاریخچهی این موضوع آشنا شویم. آنالیز تبلیغات یکی از مهم ترین اصول برای ادامه یک تبلیغات کارآمد است و هیچ جایی مثل بازاریابی اینترنتی این اختیار را به مخاطبش نمیدهد. این اقدام به شما کمک میکند نتایج بهینهای را در جذب ترافیک ارگانیک به وبسایت خود کسب کنید، جایی که سفر خرید بسیاری از مخاطبان شما آغاز میشود. حال که کمی با بازاریابی دیجیتال آشنا شدیم و معنا و مفهوم آن را درک کردیم خوب است با برخی از تکنیکهای و متدهای نوین بازاریابی دیجیتال آشنا شده و سعی کنیم آنها را در جهت بهبود کسب و کار خود به کار بگیریم، در ادامه به معرفی و بررسی این روشها میپردازیم.

بدون بازدیدکنندگان هم نمیتوانید کسب و کار خودتان را توسعه دهید. سئو را میتوان مهمترین تکنیک برای دیجیتال مارکتینگ به حساب آورد، هنگامی که کاربری خدمات و محصولات شما را در وبسایتی مانند گوگل جستجو میکند در حقیقت مستقیما به به دنبال شماست و میتواند به هدفمندترین مشتری شما تبدیل شود، از این رو اگر بتوانید وبسایت خود را در صدر نتایج جستجو قرار دهید خواهید توانست این کاربر را به مشتری خود تبدیل کنید. بنابراین تبلیغات همسان برای حل این مشکل و با هدف جلوگیری از نادیده گرفتن تبلیغات توسط مخاطبین ابداع شده و ساختار آن به گونهای طراحی شده که مشابه با فضای میزبان است. یک برنامه بازاریابی یک ابزار برای رفع نیازهای بازاریابی شما است، که بصورت روزانه به شما برای رسیدن به بازار هدف و سود مد نظرتان کمک می کند. همچنین باید گفت که از جمله راههای کسب درآمد اپلیکیشنها هستند و شما میتوانید با ساخت یک برنامه و یا تبلیغات درون برنامهای در سایر اپها، پول بدست آورید. هم چنین مهارت بالقوه ای در رفع چالش های کسب و کار خود در این زمینه را به دست می آورید. بسیاری از افراد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی (آنلاین) را یکسان میدانند، در حالی که دیجیتال مارکتینگ و اینترنت مارکتینگ دو مبحث متفاوت هستند، در بازاریابی اینترنتی فرایند کار تنها با استفاده از بستر اینترنت (مثلا سایتها و شبکههای اجتماعی) انجام میشود ولی در بازاریابی دیجیتال این فرایند علاوه بر ابزارهای آنلاین با استفاده از تمام پتانسیل بستر دیجیتال انجام میپذیرد، در حقیقت اینترنت مارکتینگ بخشی از دیجیتال مارکتینگ است.

همچنین ظهور شبکههای اجتماعی باعث ایجاد بستری مناسب برای تبلیغات ویروسی شدهاست که این مهم خود از قدرت عرضهکنندگان رسانههای سنتی میکاهد و قدرت را به خلق کنندگان محتوی میدهد. اگر به دنبال یک مرجع مناسب برای آموزش دیجیتال مارکتینگ، در همه شاخهها هستید، فکر میکنم مقالات آموزشی و دورههای جامع وب سایت novin بهترین انتخاب هستند. در بازاریابی دیجیتال بسیاری از مخاطبان، یا غریبه های کسب و کار ما از موتورهای جست وجو با برند ما آشنا می شوند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید شاید در نگاه اول این تبلیغ غیر عادی و عجیب به نظر برسد، اما همین کار باعث ماندگاری اسم برند شیپور در ذهن مخاطب میشود، در صورتی که به این نوع از بازاریابی علاقهمند شدید، حتما آموزش مرتبط با بازاریابی چریکی را بخوانید. در پایان باید بدانید که به کارگیری تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است، امروزه با توجه به گسترش روز افزون اینترنت و فضای مجازی نمیتوان از نقش پر رنگ بازاریابی دیجیتال چشمپوشی کرد و به جرئت میتوان گفت استفاده صحیح از این تکنیک عامل موفقیت یک کسب و کار خواهد بود.

در فصل دوم پادکست که میشه از قسمت ۸ تا ۱۷ در مورد راهاندازی صحبت کردیم. در نوع دوم کسب درآمد از اپلیکیشن، با پرداخت پول به دارندهی یک اپلیکیشن، تبلیغات خود را در حین بازدید کاربران از آن برنامه، نمایش میدهید و از این طریق افراد زیادی وارد صفحه فرودتان ( صفحهای که کاربر با کلیک روی آگهی، مستقیما وارد آن میشود) خواهند شد که این سبب افزایش نرخ کلیک و جذب مشتری میشود. این روزها دنیای کسبوکار به دنیای دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. درعوض، محتوای شما باید باعث افزایش کنجکاوی و هدایت افراد به سمت خدمات شما شود. ﺗﺄکید بازاریابی فراتر از فروش محصولات بیشتر به مصرف ­کنندگان رفته و به سمت درک مصرف­ کنندگان و ارضای خواسته­ ها و نیازهای آنها حرکت کرده بود. به فرایندهایی که برای رساندن سایت به صدر نتایج جستجو انجام میگیرد Search Engine Optimization یا SEO به معنای بهینهسازی برای موتور جستجو گفته میشود. بعلاوه، غالباً ذینفعان زیادی درگیر به نتیجه رساندن این فرآیند هستند.

در این روش، شرکتها بهجای اینکه همیشه درتلاش برای فروش به مشتریان باشند، سعی میکنند که رابطهای خوب با آنها برقرار کنند تا از این طریق به فروش بیشتر برسند. دنیایی پر از منابع اطلاعاتی گوناگون، کسب وکارهای نوین و خلاقانه، روشهای تبلیغاتی جدید و مطابق با آخرین دستاوردهای روز دنیا، هنر انسان این دوره است. لازم به ذکر است که از این عنصر مهم، تنها در وبلاگ استفاده نمیشود، بلکه نقش مهمی در بازاریابی داشته و در شبکههای اجتماعی و تبلیغات آفلاین نیز اهمیت دارد. بعلاوه، آنها این فرصت را ایجاد می کند که با مصرف کنندگان رابطه ای نزدیک و صمیمانه داشته باشند. با حضور دیجیتال در زندگی ما روش خرید و نوع مصرف تغییر کرده و دیگر رابطه ها خطی نیست. عصر دیجیتال، ارتباط میان بازاریابان و شرکتهای B۲B ( تجارت به تجارت) را تغییر داده است. این روزها دنیای بازاریابی و تبلیغات از روشهای سنتی مانند تلوزیون، بیلبوردهای تبلیغاتی، کاتالوگ و نامه به روشهای نوین و امروزی شامل اینترنت و فضای مجازی تغییر کرده است، اینگونه تبلیغات مزایای بسیاری نسبت به روشهای سنتی دارند، ارزانترند، همهگیر و در دسترس هستند، محدودیت مکانی و زمانی ندارند و در یک کلام میتوانند ارزش آفرینی بسیار زیادی برای یک کسب و کار به همراه داشته باشند.