بهترین لپتاپهای بازار ایران تا ۲۰ میلیون تومان

شما باید به این نکته توجه کنید که قصد دارید از لپ تاپ خود برای انجام چه کارهایی استفاده کنید و متناسب با آن در جستجوی دستگاهی باشید که یک پردازنده متناسب با بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون کار شما دارد. بسیاری از آنها هنگام انجام بازی بیش از ۲ یا ۳ ساعت روشن نخواهند ماند. هنگام خرید یک لپتاپ بازی، دستگاهی تهیه کنید که چند سال دوام داشته باشد. اینکه کدام یک از این دو کنسول بهتر است، بستگی فراوانی به این دارد که اهل چه بازیهایی باشید. Razer Blade 16 در مقایسه با نسخه قبلی خود تغییرات جزئی در طراحی بدست آوردن است، اما کیفیت کلی آن بهبود پیدا کرده است. بنابراین اگر بخواهید نسخه جدید God of War را بازی کنید؛ تنها راه داشتن ps5 است. تقریبا همه چیز دارد و موفقیت چشمگیری در مورد گیمینگ دارد، اما به نوعی نسخه کمی بزرگتر و بسیار بهتر G14 است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲

لپ تاپ گیمینگ هر اندازه پیشرفته باشد؛ به دلیل اینکه سختافزاری همهکاره و تقریبا عمومی دارد؛ نمیتواند رابط کاربری سریع و روانی مانند کنسول بازی ارایه دهد. به طور کلی برای انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون تومان توجه به ویژگی های اختصاصی و امکانات پیشرفته برای کاربردهای تخصصی و کارهای سنگین اهمیت زیادی دارد. برای مثال اگر یک گرافیست هستید که در کنار کارهای گرافیکی علاقهای هم به بازیهای ویدیویی دارید؛ بهتر است بر سر دو راهی لپ تاپ یا کنسول بازی، لپ تاپ گیمینگ را انتخاب کنید. با این وجود، نباید از یک لپتاپ معمولی که کاربرد عمومی دارد، انتظار اجرای بازیهای مختلف با کیفیت بالا را داشته باشیم. به خصوص اینکه کارت گرافیک بسیاری از لپتاپها به صورت چیپ بر روی مادربرد لحیم شده است. جالب است بدانید که این دو کارت گرافیک از تعداد هستههایی یکسان بهره برده و تنها تفاوت اصلی آنها میزان فرکانس کاری است.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

برای مثال، هنگام مقایسه یک لپ تاپ گیمینگ با ps4 میبایست توجه داشته باشید که رابط کاربری ps4 بسیار روانتر از لپتاپهای گیمنیگ است. وزن مورد دیگری است که در هنگام خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید. ما همچنین وب کم آن را آزمایش می کنیم، در صورتی که کاربران بخواهند از آن برای پخش بازی استفاده کنند. اما اگر به RTX 3060 یا بالاتر رسیدید میتوانید از 16 یا حتی 32 گیگابایت رم هم استفاده کنید. از آنسوی داستان نیز یک کامپیوتر گیمینگ با پردازنده Ryzen 5800X و کارت گرافیک RX 6700 XT را شاهد هستیم که از 16 گیگابایت حافظه رم با فرکانس 3200 مگاهرتز بهره میبرد.

این لپ تاپ با قیمتی کمتر از 1700 دلار عرضه میشود.

با توجه به پیشرفت علم سخت افزار باید اعتراف کرد که قدرت سخت افزارهای کلاس نوت بوک به طور قابل توجهی افزایش یافته و عملکرد آنها نزدیک به قطعات مشابه از کامپیوترهای شخصی است. به همین دلیل اگر قصد خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان را دارید، سعی کنید از بین گزینههای موجود لپ تاپی را انتخاب کنید که کارت گرافیک قویتری داشته باشد. این لپ تاپ با قیمتی کمتر از 1700 دلار عرضه میشود. کارت گرافیک کلاس دسکتاپ RX 6700 XT این روزها با قیمتی بین 800 تا 900 دلار (در صورت پیدا شدن) عرضه میشود. نکته دیگری که در این تست دیده میشود، عملکرد نزدیک دو کارت گرافیک Radeon RX 6800M و RX 6700 XT است. یقینا دانشجویان معماری که از برنامه اتوکد استفاده میکنند، بیش از هر کاربر دیگری به عملکرد بیشتر لپ تاپ خود نیاز دارند و باید در انتخاب یک لپ تاپ مناسب دقت لازم را داشته باشند.

در بازه کمتر از ۳۰ میلیون تومان، اکثر لپتاپهای گیمینگ از سری کارتهای گرافیک GeForce GTX 1650 بهره میبرند؛ کارتهایی که این روزها به حداقلِ لپتاپهای گیمینگ تبدیل شدهاند. مادامی که برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ اقدام میکنید، در ذهن خود سؤالاتی را مرور خواهید کرد؛ از جمله آنکه اگر با این بودجه اقدام به خرید یک PC میکردید بهتر نبود؟ 2- لپ تاپ های مالتی مدیا که عموما برای تماشای فیلم و مرور صفحات وب یا وبگردی مورد استفاده قرار می گیرد. این بدان معناست که نوتبوکهای بازی کمتر از 1000 دلار میتوانند به اندازه هر کاپیوتر بازیای قدرتمند باشند و در عین حال قیمت مناسبی هم داشته باشند.

حافظه داخلی این دستگاه نیز یک هارد SSD با ظرفیت 1 ترابایت از نوع M.2 NVMe PCIe 3.0 است که قابلیت ارتقا تا 2 ترابایت را دارد. شما با نصف آن هزینه میتوانید یک کنسول مانند Play Station 5 به همراه دو عدد دسته بازی و یک هدست سونی مخصوص دستگاه خریداری کنید. افزون بر این، دانلو و نصب بازیهای لپتاپ گیمینگ در بیشتر موارد جز هزینهای که برای اینترنت میپردازید؛ هزینه دیگری برای شما به همراه نخواهد داشت. شاید بتوان این لپتاپ را مستقیما با مکبوکهای ۱۲ اینچی مقایسه کرد، اما با هزینهای به مراتب پایینتر و البته، درگاههای بسیار بیشتر! در قسمت درگاههای ورودی نیز USB-C و USB 3 به همراه HDMI کاملا کاربردی و مناسب است و نیازهای کاربران را برآورده میکند. برای این کار باید از یک کابل HDMI استفاده کنید.

در این تست فارغ از بسیاری از نکات تنها به پرفورمنس و عملکرد خواهیم پرداخت. برای افزایش بیش از پیش سرعت عملکرد سیستم، مهندسین دل از 64 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 استفاده کردهاند. این لپتاپ گیمینگ حافظه رم ۱۶ گیگابایتی داشته که تا ۳۲ گیگابایت نیز قابل ارتقاء است. از دیگر داراییهای این لپ تاپ، 32 گیگابایت رم DDR4 و استفاده از 1 ترابایت حافظه SSD NVMe است. یکی از نمایندگیهای معتبری که محصولات ایسوس را به صورت آنلاین و حضوری (بیش از هشت شعبه حضوری) ارائه میکند، فروشگاه پلازا دیجیتال است. زیرا هزینهای که برای خرید لپتاپ گیمینگ میپردازید بیشتر از ps5 خواهد بود چه برسد به ps4!

با توجه به اینکه برند های مختلفی از لپ تاپ ها در بازار وجود دارند، بنابراین انتخاب و خرید لپ تاپ مناسب برای شما کار سختی خواهد بود و شاید ممکن است وقت زیادی را هم صرف تحلیل و بررسی برندهای مختلف و امکانات آنها بکنید. اینتل در این تست حضور دارد که از پردازنده Core i9-10980HK به همراه کارت گرافیک RTX 3080 بهره میبرد. این لپ تاپ با کارت گرافیک تازه وارد AMD Radeon RX 6800M و پردازنده پرچمدار Ryzen 9 5900HX همراه شده است که به نوعی سریعترین سخت افزارهای AMD در کلاس نوت بوک برای بازی هستند. علاوه بر این ، لپتاپ یاد شده دارای ویندوزی اورجینال و همچنین بدنهی باریک با طراحی خاص است که منجر شده تا این لپتاپ یکی از بهترین لپتاپها در نوع خود باشد و نظر کاربران را به خود جلب کند. طراحی بدنه باریک و سیستم خنک کننده کوچک و کم توان 14S به ایسوس باعث شده که نتواند ازGeForce GTX1050 استفاده کند و به نمونه ضعیف تر GeForce MX250 تجهیز شده است.

هم قسمت بدنه صفحهکلید و هم درب لپتاپ از آلومینیوم با رنگ خاکستری زیبا ساخته شدهاند. شاید یکی از مهمترین دلایل برتری کنسولهای بازی به لپتاپها، بازیهایی است که بهصورت انحصاری برای آنها تولید میشود. بدین ترتیب شما اگر از طرفداران یا بازیکنان یک بازی خاص باشید؛ تنها راهی که دارید این است که کنسول آن شرکت را تهیه کنید. البته میتوانید مدلهایی را هم پیدا کنید که از پردازنده Nvidia RTX 2060 و Nvidia RTX 3060 برخوردارند. این در حالی است که تجربه بازی حرفهایتر و البته جذابتری خواهید داشت. این در حالی است که توان حرارتی-مصرفی RX 6700 XT بالاتر از Radeon RX 6800M بوده و در بخش CPUها نیز همین مسئله حکم فرما است. تکنولوژی G-Sync که توسط کمپانی تولید کننده پردازشگرهای گرافیکی انویدیا توسعه داده شده در برخی از لپتاپهای گیمینگ گران قیمت دیده میشود. در این بخش به سراغ چند آزمون گیمینگ در بازیهای متفاوت رفته و عملکرد سخت افزارهای کلاس نوت بوک آخرین نسل از AMD را با جدیدترین کارتهای گرافیک این شرکت و همچنین کارتهای گرافیک انویدیا خواهیم دید.

ممنون علی جان. بستگی به زمینه کاری داره اما برای طراحی سنگین باید سراغ گرافیکهای ۴ گیگابایتی انویدیا مثل جی فورس 1060 یا 2060 بری. ایسر از جمله شرکتهایی به حساب میآید که کلی لپ تاپ برای هر کاری که فکرش را بکنید راهی بازار کرده است. کامپیوتر موجود در این تست با قیمتی در محدوده 1800 تا 1900 دلار اسمبل میشود که 15 درصد گرانتر از لپ تاپ گیمینگ Asus ROG Strix G15 است. بهترین لپتاپ گیمینگ در حال حاضر قیمتی بسیار بالا دارد. افزون بر این، هزینهای که بابت داشتن بهترین لپتاپ گیمینگ پرداخت خواهید کرد؛ احتمالا یک و نیم تا دو برابر هزینهای است که برای داشتن جدیدترین کنسول باید بپردازید. بسیاری بازی کردن را تنها یک سرگرمی میدانند که شاید هفتهای یکبار انجام دهند. اما لپ تاپهای گیمینگ میتوانند در مسافرتها نیز سرگرمی شما را فرآهم آورند. اگر خواست شما تنها بازیهای ویدیویی باشد؛ بدون شک هیچ وسیلهای نمیتواند جایگزین کامل کنسولها باشد.

اگر بخواهید لپ تاپی بگیرید که بازیهای گوناگون را به خوبی اجرا کند؛ نمایشگر باکیفیت و سیستم صوتی مناسبی داشته باشد؛ باید هزینه بسیار بالایی بپردازید. اینکه بخواهید کنسول یا لپ تاپ گیمینگ، لپ تاپ را تنها به دلیل قیمت بالاتر انتخاب کنید؛ کار خردمندانهای نیست! اینکه بخواهید بین لپ تاپ گیمینگ یا ps4 یکی را انتخاب کنید؛ لپ تاپ گیمینگ میتواند انتخاب برتری باشد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجربترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود. کنترلرهای بازطراحی شده جذاب، رابط کاربری جذاب و قدرت و سرعت بالاتر از نسل پیشین، تنها بخشی از بهروز رسانیهای ps5 بود. از زمان تولید لپ تاپ hp zbook تا به حال، شرکت اچ پی تغییرات زیادی را در طراحی و امکانات داخلی لپ تاپ ایجاد کرده است. سرعت پردازش داده در این لپ تاپها چندان بالا نبوده و نمیتوان از آنها انتظار پردازش بازیهای گرافیکی سنگین یا باز کردن برنامههای هم زمان زیاد را داشت.

بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون

بسیاری از گیمرها هر دو محصول را تهیه میکنند زیرا بازی کردن شغل آنها بهشمار میآید. اما اگر میخواهید در زمینه بازیهای ویدیویی پیشرفت کنید و نیمنگاهی هم به عنوان شغل آینده بهآن دارید؛ بهتر است کنسول را تهیه کنید. شغل و نوع استفاده شما از لپتاپ، تعیین میکند که به دنبال چه مشخصاتی در لپتاپ باشید. این صفحه نمایش از قلم هم پشتیبانی میکند و به همین دلیل به ابزار خوبی برای طراحان تبدیل شده است. با صفحه نمایش فوق العاده 16 اینچی 2560 x 1600 QHD و نرخ به روز رسانی 165 هرتز، می توانید تمام تنظیمات گرافیکی درون بازی را تا جایی که می خواهید بالا ببرید.

پردازنده گرافیکی مجتمع اینتل با نام Intel® HD Graphics 520 که میتواند تا مقدار زیادی کارهای گرافیکی سیستم را بدون نیاز به کارتهای گران قیمت و پر مصرف تامین کند و تا رزلوشن ۴K خروجی تصویر بر روی نمایشگرهای دیگر بدهد. حال اگر گیمری هستید که برای انجام کارهای خود لپتاپ یا سیستم مناسبی دارید؛ بهتر است سراغ خرید لپ تاپ گیمینگ نروید. ASUS ROG Strix G512 از پردازنده Intel Core i7-10750H استفاده میکند که یک CPU بسیار خوب برای بازی و سایر برنامههای مشابه است. در قسمت جلوی شاسی این لپ تاپ نورپردازی با الهام گرفتن از شفق قطبی در نظر گرفته شده که بر زیبایی این دستگاه می افزاید. لپ تاپ گیمینگ همانگونه که از نامش پیداست؛ پیش از هرچیزی لپتاپ است. همه این موارد در کنار یک پردازنده مرکزی قوی و خنککنندهای بینظیر از این دستگاه، بهترین لپ تاپ برای رندرینگ را ساخته است. این دستگاه برای کسانی مناسب است که میخواهند لپتاپی سبک و قابل حمل و در عین حال قوی داشته باشند.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ با PS4 کمی دشوار است؛ زیرا نسل جدید این کنسول محبوب با امکانات بسیاری عرضه شدهاست که تا اندازهای ps4 را به حاشیه راند. وقتی میخواهید لپ تاپ گیمینگ خریداری کنید به این فکر کنید که از لپ تاپ چه توقعاتی دارید و چه کارهایی میخواهید با آن انجام دهید. انتخاب بین لپ تاپ یا کنسول بیش از هرچیز به خود شما بستگی دارد. تردید در انتخاب بین کنسول یا لپ تاپ گیمینگ تا اندازهای به بودجه شما نیز بستگی دارد. طبق این بنچمارک، بین Intel Core i5-11300H و AMD Ryzen 5 5600H، صد در صد AMD بهترین گزینه است و شما AMD Ryzen 5 5600H رو انتخاب کنید. انتخاب بهترین لپتاپهای 4K برای شما بستگی به این دارد که برای چه کاری از لپتاپ استفاده میکنید. اما در کنار آن ویژگیهایی همچون نرخ بهروزرسانی تصویر بالا، چیپ وایفای یا درگاه LAN با کیفیت، باید از دیگر اولویتهای شم در خرید لپ تاپ گیمینگ باشد.

اقتصادی، گزینههای بسیار مناسبی هستند.

کدام را بگیریم؛ لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟ اما اگر شما شرایط یک گیمر را ندارید و نیاز دارید در کنار بازی کردن، با وسیله خود کارهایی هم انجام دهید؛ بدون شک کنسول نمیتواند نیاز شما را برطرف کند و باید سراغ لپتاپ گیمینگ بروید. برند MSI یکی از معروفترین برندها در زمینه تولید لپ تاپهای گیمینگ است و هر ساله حداقل یک محصول این برند در بین بهترین لپ تاپهای گیمینگ به چشم میخورد. درصورتیکه مایل به خرید لپتاپ مخصوص بازی در ایران هستید، میتوانید هرکدام از گزینههای بالا را بهعنوان اولویتهای خود قرار دهید. علاوه بر این لپتاپ بیان شده دارای نمایشگر 1080 پیکسلی با نرخ فریم 60 هرتز بوده که برای یک لپتاپ گیمینگ اقتصادی، گزینههای بسیار مناسبی هستند. زیرا گزینههای بهتری برای خرید وجود دارد. مدل ۲۰۲۲ این لپتاپ حدود ۴ هزار دلار قیمت دارد که از توان خیلی از کاربران خارج است و برای یک لپ تاپ گیمینگ هم بیش از حد گران است.