بازاریابی B2B و هرآنچه باید بدانید

در نتیجه میتوان درک کرد که چرا نگاه او به مسئله بازاریابی یک نگاه سنتی و دانشگاهی سایت marketingjobs است. خدمات سئو شامل اقداماتی که در راستای بهبود جایگاه سایت شما در نتایج جستجو گوگل انجام میشود را خدمات سئو می نامیم. زمانی که به شغلی مثل بازاریابی میپردازید، موفقیت دیگران موفقیت شما است. به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ هر گونه بازاریابیست که از دستگاه های الکترونیکی برای انتقال پیام های تبلیغاتی و اندازه گیری تأثیر آن استفاده میکند. در عمل نیز معمولاً به کمپین های بازاریابی اشاره میکند که در رایانه، تلفن، رایانه یا سایر دستگاه ها ظاهر میشوند. کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که مخاطبان و کاربران تان در گوگل و بقیه موتورهای جستجوگر تا نیازشان برطرف شود.

شخصیسازی در دیجیتال مارکتینگ گردشگری با شناخت نیازها، ترجیحات و علایق گردشگران فعلی و بالقوه، به بازاریابان کمک میکند تا دقیقاً همان چیزی که مشتری به آن نیاز دارد، به او ارائه کنند. روز بعد مغازه سمت چپی نیز تابلویی با عنوان “حراج بزرگ، 60 درصد تخفیف” نصب نمود و مغازه این شخص در میان ایندو بیش از پیش محقر بنظر میرسید. همچنین به شما بینشی در مورد نحوه رویکرد دیجیتال مارکتینگ از هر دو دیدگاه مشتری و آژانس ارائه میدهد. در بازاریابی آفلاین به سختی متوجه میشوید که چگونه فردی پیش از تعامل با فروشنده یا خرید، به تولید شما جذب شده است.

بسیاری از مصرف کنندگان با دانستن اینکه سازنده یک تبلیغ برای اجرای آن هزینه می پردازد، به این نتیجه می رسند که تبلیغ مغرضانه است و در نتیجه آن را نادیده می گیرند. دورههای آموزش بازاریابی دیجیتال از طریق یادگیری تعاملی و مشارکتی در کلاس درس، با استفاده از ترکیبی از سخنرانیها، کارگاهها، بحث و مطالعات موردی عملی ارائه میشود. در گذشته، تمایل به بازاریابی به عنوان یک صنعت خلاق دیده می شد که شامل تبلیغات، توزیع و فروش می شد. دقیقاً همینجاست که به یک مدیر بازاریابی نیاز است. مرحله دوم: تبدیل کردن، یعنی این بازدیدکنندههای عادی که الان اومدن صفحات وبسایت ما یا صفحه شبکه اجتماعی ما رو دیدن به یک طریقی باید اینها را تبدیل کنیم و منظور از تبدیل کردن اینکه اطلاعات تماس ازشون بگیریم یا شمارهتلفن یا ایمیل. وقتی از صحبت از بازاریابی دیجیتال است، منظور شناخت بازار با استفاده از ابزارهای دیجیتال، حل مشکلات و نیازهای بازار از طریق طراحی و عرضهی محصول است. جملات انگیزشی، تصور آیندهای با شکوه، دوندگیهای بیش از حد همه چیزهایی ست که نتورکها از سوی لیدرهایشان میشنوند و به سمت آن تشویق میشوند و هیچ عجیب نیست که بعد از مدتی روحیه دلالی و کاسبکارانه پیدا کنند و دیر یا زود همه تصوراتشان را برباد رفته ببینند.

یکی از عادتهای کاملا اشتباه این است که افراد نتایج را بسیار زود مورد بررسی قرار میدهند و این امر باعث می شود تا استرس زیادی به آنها منتقل شود. Proof یکی از انواع ابزار بازاریابی دیجیتال است که به CRM یا وب سایت شما متصل میشود و در افزایش تبدیل وب سایت مؤثر است. همه این موارد مزید بر علت میشود تا شما هرچه سریعتر دورههای آموزشی دیجیتال مارکتینگ را دریابید و به کمک کسب کار خودتان بروید. بازاریابی اینترنتی یکی از مقرون به صرفه ترین و موثرترین روش های بازاریابی تجاری است. این آموزشها برای انواع حرفهها و برای تمام سطوح بازاریابی و تجربه تجاری مناسب است و به شما کمک میکند تا درک کنید که چگونه استراتژیهای آنلاین و عملکرد سرمایهگذاریهای بازاریابی آنلاین خود را به حداکثر برسانید. در حالی که 33 درصد به وب سایت های برند تجاری و 26 درصد به دنبال برنامه های تلفن همراه هستند. همچنین باید این را هم بدانید که شما پیش از مراجعه به ابزاری که این عوامل را در اختیار شما قرار میدهند، باید بینش خوبی از کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود کسب کرده باشید. بازاریابی دهانی (به انگلیسی: Word of Mouth Marketing) که به اختصار WOMM هم نامیده میشود، به این معنا است که محصول و یا خدمات شما توسط مشتریانی که از کار شما رضایت داشتهاند به دیگران هم معرفی میشود و در واقع آنها مشتریان جدید را را به شما ارجاع میدهند.

جوانان 13 تا 24 ساله 13.7 ساعت را در اینترنت سپری می کنند. باید یک پیام بازاریابی منحصربهفرد را بر اساس یک استراتژی ارتباطی مناسب تعیین نمایید تا بتواند جایگاه مناسبی را در ذهن مخاطب کسب نمایید. در نتیجه Ahrefs برای تجزیه و تحلیل رقابتی عالی بوده و امکان بررسی وب سایت رقبا، صفحات پرمخاطب و.. فرآیند انجام یک پروژه سئو و بهینه سازی معمولا با بهینه سازی ساختار کدنویسی قالب و اعمال استانداردهای سئو در سایت آغاز میشود. برای کار شما باید درگیر حل مسئله و تفکر تحلیلی، کسب تخصص در موارد زیر بشوید: بازاریابی از طریق کانالهای دیجیتال، تعامل با برند دیجیتال، مدیریت شهرت برند دیجیتال و… Ahrefs یک ابزار SEO جامع است که به افزایش ترافیک و بازدید سایت شما کمک میکند. در این روش گاها افراد ایمیل های جذاب برای مخاطبین خود ارسال نموده و سعی در ترغیب آن ها برای بازدید از وب سایت محصول و در نهایت خرید محصول می نمایند. به عنوان مثال، بینش بازاریابی Think with Google نشان داد که 48 درصد از مصرف کنندگان درخواست خود را در موتورهای جستجو پیدا میکنند.

در این میان یکی از مهمترین مسائل پس از راهاندازی هر کسب و کاری، فرآیند جلب و حفظ مشتریان میباشد. هر سه معیار اصلی تنها در صورتی میتوانند کاملاً برآورده شوند که تیم بازاریابی شما به طور کامل آموزشهای لازم دیجیتال مارکتینگ را دورهدیده باشند و در درک و تجزیهوتحلیل بازار، روند دادهها و استراتژیهای بازاریابی دیجیتالی قبلی مهارت داشته باشند. در این استراتژی با در اختیار قرار دادن اطلاعات مرتبط و مفید برای مخاطبین، افراد علاقمند به صنعت شما که میتوانند مشتری شما باشند جذب می شوند و در هر مرحله از سفر مشتری (customer journey) ارزشی از محصولات برای مخاطب بیان می شود. شما باید دورههای بیشتری را در مورد برندسازی دیجیتال و تعامل و استراتژیهای بازاریابی آنلاین بگذرانید تا به یک دیجیتال مارکتور قهار تبدیل شوید. به کارگیری ویژگیهای محبوب تعداد بازدیدکنندگان زنده و اعلان Hot Streak درک مشتریان از برند شما را تقویت میکند و به مشتریان احتمالی اجازه میدهد تا نگاهی به نحوه واکنش افراد دیگر به محصول شما داشته باشند. علاوه بر این، نرمافزار کمتازیا بمنظور فیلمبرداری از صفحه نمایش مورد استفاده قرار میگیرد.

علاوه بر اینها شما قادر خواهید بود کمپینهای بازاریابی موبایلی و PPC هدفمند را به طور موثر توسعه دهید و برای بهینهسازی حفظ مشتری، ترافیک بازدیدکنندگان به وبسایت خود را اندازه گیری و تجزیهوتحلیل کنید. اگر متوجه شوید که مشتریانی که از کدام کمپین تبلیغاتی به کسبوکار شما روی آوردهاند بیشتر باعث درآمدزایی میشوند میتوانید بودجه بیشتری برای آن کمپین صرف کنید، اگر بدانید کاربران پس از چند دقیقه از وبسایت شما خارج میشوند یا بعد از چند کلیک از ادامه روند خرید آنلاین منصرف میشوند میتوانید کلیدهای بهبود وبسایت را در اختیار داشته باشید. این ارقام و آمار در بین کاربران اینترنت تلفن همراه حتی بیشتر است. برای موفقیت در کسب و کار آنلاین باید راهکارهایی که در این مقاله معرفی کردیم را انجام دهید تا تلاشهایتان به موفقیت در دنیای بازاریابی آنلاین بینجامد. همانطور که اشاره شد ایمیل ،رسانه اجتماعی،تبلیغات مبتنی بر وب، پیام متنی و چند رسانه ای به عنوان پلتفرم های بازاریابی است. استراتژی دیجیتال مارکتینگ یک برند ممکن است از چندین پلتفرم استفاده کند یا تمام تلاش خود را بر روی 1 پلتفرم متمرکز کند. سادهترین مزیت تبلیغات کلیکی آن است که تبلیغدهنده و نمایشدهنده دقیقا میدانند روی هر آگهی چه تعداد کلیک شده و با رهگیری دقیقتر نیز میتوان فهمید چه تعداد از این کلیکها به فروش یا هر اکشن دیگری ختم شده است.

از سوی دیگر URLهای محتوای فردی و پیوندهای داخلی و خارجی را بررسی کرده و به طور کلی خوانایی صفحه شما را ارزیابی میکند. شما با داشتن یک تقویم محتوایی و ذکر نام نویسندهها، ویراستارها، طراحها و مسئولان انتشار برای هر مطلب تا حد زیادی باعث شفافیت محدوده فعالیت ها شده و پایبندی تیم تان را به کارشان افزایش می دهید. به این ترتیب All in One SEO را میتوان یک گزینه عالی جهت آنالیز کل سایت، بهینه سازی صفحات برای WooCommerce و حتی بهبود سئوی محلی معرفی کرد. فشرده سازی تصویر، استفاده از داده های ساختار یافته و بهینه سازی پرونده های CSS ، همه از شکل های مختلف SEO فنی هستند که می توانند سرعت بارگذاری وب سایت شما را افزایش دهند.

وقتی شما دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ را پشت سر بگذارید میتوانید با بهبود نرخ تبدیل آنلاین، ترافیک بازدیدکنندگان جدیدی را به وبسایت خود هدایت کنید و همچنین کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین را ایجاد و مدیریت کنید. «بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ» (Neuromarketing) یکی از استراتژیهای بازاریابی است که از علوم عصبشناسی و شناختی و روانشناسی برای شناخت و درک نیازها و خواستههای مخاطبان و بهبود نتیجه کمپینهای بازاریابی بهره میگیرد. ارزش مشتری یا ارزش طول عمر مشتری (به انگیسی: Customer Lifetime Value) که به اختصار به آن CLV هم میگویند یکی از مفاهیم مهم در بازاریابی است. در ادامه بهترین روش های تبلیغات اینترنتی را معرفی میکنیم. در ادامه چندین روش از مهم ترین راه کارهای digital marketing را برای شما معرفی میکنیم. به صورت کلی، یک مورد مطالعاتی نگاهی پرجزئیات به یک سری از اعمالی است که برند یا بیزینس شما انجام داده است که نتایج قابل ارزیابی موفقی در پی داشته اند. در واقع برای انجام بازاریابی آنلاین و همچنین بهینه سازی و SEO سایت، شما نیازمند شناخت بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستید.

ویژگی های این روش این است که سریع است، وقت و انرژی کمتری از شما میگیرد و هم اینکه با مخاطبان بیشتری سر و کار دارید. پس از آن فرایند بازاریابی محتوایی و تولید محتوا سئو شده آغاز شده و فرآیند ایندکس و کسب جایگاه در نتایج جستجو گوگل شروع میشود. در واقع ترلو یکی از ابزارهایی که تیم وب جوان نیز از آن برای چیدن پلن استراتژی دیجیتالی تولید محتوا استفاده میکند تا بتواند بهترین زمانبندی را برای انتشار محتوا دانشنامه خود داشته باشد. “بازاریابی دیجیتال برای آدمکها” در واقع یکی از بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابهای دیجیتال تازه کار است.

مشتری احساس خوبی خواهد داشت وقتی بداند شما در جریان آخرین وقایع هستید. میدونین که محتوا با کیفیت بالا در اثر گذشت زمان، بازدید بیشتری ازش میشه که این مسئله به ایجاد اقتدار صفحه شما کمک میکنه. این استراتژی به مرحله ای از چرخه عمر که مشتریان بالقوه در آن قرار دارن و همچنین میزان بلوغ محصول بستگی داره. مشتریانتاین را از طریق اس ام اس از آخرین تخفیفها و آفرها آگاه سازید. از طریق بازاریابی محتوا می توانید به تعداد مشتریان وفادار کسب و کارتان بیفزایید همچنین، بازاریابی محتوا در نهایت باعث افزایش فروش و سود کسب و کار شما میشود.

گوگل ادوردز یک سیستم تبلیغاتی بسیار خلاقانه است که از طریق آن میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را راهاندازی و مدیریت کنید. این متخصص با استفاده از ابزار هایی به کل تیم بازاریابی اجازه میدهد تا رفتار مشتریان خود را درک کنند و از آنجایی که بسیاری از عملیات بازاریابی شرح داده شده در بالا بطور جداگانه از هم انجام میشوند مهم این هست که فردی باشد تا بتواند عملکرد کمپین ها را پیگیری کند. درحالیکه تبلیغات رادیویی به عنوان تبلیغات «قدیمی» در نظر گرفته میشود اما هنوز میتواند یک رسانه قدرتمند باشد، به ویژه برای شرکتهای B2C و کسبوکارهای محلی. بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO ، از نظر فنی یک ابزار بازاریابی دیجیتال است و نه نوعی بازاریابی! در ادامه چند کتاب معروف و معتبر معرفی میگردد؛ قطعا غیر از کتابهای زیر، کتابهای خوب دیگری در بازار موجود میباشد که با کمی جستجو در اینترنت میتوانید پیدا کنید و از آنها استفاده کنید. با توجه به جدید بودن موضوع دیجیتال مارکتینگ به خصوص در ایران، متاسفانه در این حوزه، کتابهای فارسی کمی منتشر شده است ولی در زبان انگلیسی، کتابهای آموزشی بسیاری با موضوع دیجیتال مارکتینگ پیدا میشود. از سوی دیگر چنانچه این ابزار دیجیتال مارکتینگ را به نسخه پولی ارتقا دهید، قابلیتهای مختلفی چون مدیریت محتوا و رسانههای اجتماعی تا ردیابی ایمیلها و ارتباط با کاربران را در اختیارتان میگذارد.