انواع دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در جلسه قبل درمورد مزایای ایمیل مارکتینگ که یکی از مهمترین ترفندهای مارکتینگ در دنیای دیجیتال است، صحبت کردیم. ایمیل همچنین توانایی پشتیبانی از سایر اهداف بازاریابی را دارد؛ بنابراین جای تعجب نیست که 73٪ از بازاریابان B2B میگویند که ایمیل ابزار اصلی آنها برای ایجاد سرنخ و درآمد است. بنابراین بازاریابی آفلاین دیگر به اندازه گذشته موثر واقع نمیشود و شما باید با رویکردی نو به سمت بازاریابی دیجیتالی بشتابید. شرکت ها از طریق تبلیغات آنلاین میتوانند دایره ی مشتریان خود را به اندازه ی وسعت کره ی زمین گسترش دهند و با آن ها ارتباط برقرار کنند . شناخت مشتریان : از طریق بازاریابی اینترنتی میتوانیم نیاز های مشتریان را با برگزاری نظرسنجی بهتر بشناسیم و هم راستا با نیاز افراد پیش برویم. سلام به تک تک دانشجویان ارزشمند آکادمی آموختن، هر سوالی که در زمینه بازاریابی اینترنتی دارید، در بخش نظرات مطرح کنید حتما به آن پاسخ خواهیم داد.

کمپینهای بازاریابی ایمیلی خود را شخصیسازی کنید. تقریباً هر 1 دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج میشود، میتوانید انتظار بازگشت سرمایه 42 دلاری را داشته باشید. مثلاً اگر قرار است از بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، حتماً به شکل شخصی نام مخاطب را بنویسید و حتی ترجیحاً ایمیل شخصی یکی از کارکنان خود را هم در آن بیاورید. هر زمان که شخصی اقدام خاصی انجام داد، مانند بازدید از صفحات محصول شما یا ثبتنام برای یک دوره آزمایشی رایگان، بر اساس مکانی که در چرخه خرید قرار دارند، ایمیلهای حاوی پیام مناسب را برای او ارسال کنید. همچنین باید یک سیاست مشخص و جدی ضد هرزنامه (Anti SPAM) داشته باشید و به محض مشاهده گزارشی مبنی بر مشکل هرزنامه ، نسبت به حل آن اقدام کنید. یک بازاریاب که شخصا اقدام به ارتباط با مشتری میکند باید این را بداند که فروشنده فقط این نیست که سر و زبان داشته باشد. حالا اینجا قابلیت طلایی دیجیتال مارکتینگ چیست که به شما کمک میکند از این نابرابریها فاصله بگیرید؟ نیز وجود دارند که به شما کمک میکنند تا بتوانید کانالهای مختلف ورودی و خروجی مخاطبانتان را بررسی کنید و به مشاهده رتبهی سایت خود و سایتهای رقیب در ایران و خارج از کشور بپردازید؛ با استفاده از اطلاعات به دست آمده، کمپینهای مختلف اجرا شده را بررسی و تحلیل کنید.

تا کنون شده به خودتان و آدم های دور و برتان دقت کنید و مدت زمانی خودتان یا دیگران پای اینترنت و شبکه های اجتماعی و به طور خلاصه تکنولوژی صرف می کنید را در نظر بگیرید و آن را بسنجید؟ از جمله این تغییرات می توان به زمانی که افراد در روز پای اینترنت و گوشی و رسانه های انلاین صرف می کنند اشاره کرد که با یک حساب سر انگشتی می توان به زمان بسیار زیاد ان پی برد. انجام این کار همچنین به شما این امکان را میدهد که بلافاصله اطلاعات ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود جمعآوری کنید تا بتوانید کمپینهای بازاریابی موثرتری ایجاد کنید. امیدواریم آشنایی با آنها به شما کمک کند تا با تصمیمگیری و انتخاب مناسب، کمپینهای بهتر و موثرتری اجرا کنید. در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می­شود، شما با استفاده از اینترنت، اپلیکیشنها، موتورهای جستجو و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق­تر با مشتریان ارتباط برقرار می­کنید و هرکدام از کمپین­های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. در بازاریابی فیزیکی که اغلب توسط پخش تراکت و چاپ بنر انجام می شود، شما نه تنها مجبورید هزینه ی بسیاری برای این نوع تبلیغات بپردازید، بلکه مشتریان زیادی هم جذب نخواهید کرد.

سئو به بازاریابان کمک میکند تا بهطور ارگانیک برای کلمات کلیدی هدف خود رتبهبندی کنند، درحالیکه SEM افزایش ترافیک وبسایت از طریق تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است؛ به این صورت که به ازای هر کلیکی که دریافت میکنید باید هزینهای پرداخت کنید. سئو به بازاریابان کمک میکند تا با بهینهسازی محتوای آنلاین، ترافیک وبسایت باکیفیت بالا و پتانسیل تبدیل بالایی داشته باشند. بعد از گذراندن جلسات تبدیل به یک پشتیبان وردپرس خواهید شد. در ادامه به هرکدام از این شاخههای دیجیتال مارکتینگ میپردازیم و خواهید دید که کدامیک بیشترین پتانسیل را برای رفع نیازهای کسبوکار و مخاطبان شما دارد. بازاریابی محتوا یکی از بهترین انواع شاخههای دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی محتوا به بهبود محبوبیت، شهرت و اعتبار برندتان کمک زیادی میکند. SEM به بازاریابان کمک میکند تا تبلیغات پولی را در صفحه نتایج موتور جستجو قرار دهند. از نتایج مثبت این نوع بازاریابی باید به نرخ تبدیل بالا اشاره کرد زیرا تبلیغات مورد نظر تنها به مشتریان مرتبط نشان داده شده است و این افراد نیز علاقهمند به کلیک کردن روی تبلیغ هستند. بیشتر اهداف شما احتمالاً مربوط به ایجاد سرنخ، افزایش آگاهی از برند، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت، فروش بیشتر خواهد بود. این کانالها پلتفرمهایی هستند که میتوانید از آنها برای دستیابی به مخاطبان هدفی که متناسب با برند، محصول یا خدماتتان هستند، استفاده کنید و به اهداف بازاریابی خود نزدیک شوید.

پیشی گرفتن از رقبا : افراد با نظرهایی که برای محصولات به اشتراک میگذارند میتوانند باعث بهبود کسب و کارها شوند. آنها به شدت از سیستم عامل های شبکه های اجتماعی طرفداری می کنند زیرا شخصی تر از وبسایت ها هستند و به اشتراک گذاری آن ها آسان است و باعث افزایش اثر دهان به دهان “ویروسی” می شود که در رسانه های آنلاین بسیار رایج است. محتوای عالی همچنین بهاحتمالزیاد به اشتراک گذاشته میشود و به آن ارجاع داده میشود و شهرت شما را هم در بین مشتریان و هم در میان متخصصان صنعت افزایش میدهد. پس برای باقی ماندن و هرچه بهتر در این عرصه و رقابت در آن بهتر است دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ کالج را شرکت کنید و آموزشهای ارائه شده در آن را به کار ببندید تا به رشد و شکوفایی بیشتری در کسب و کار خود برسید و جایگاه شغلیتان را میان کسب و کارهای اینترنتی در حوزه ی مربوط به خود ارتقا داده و پیشرفت چشمگیری داشته باشید. شما نیاز به یک کانال بازاریابی منحصر به فرد دارید که با سرعت هرچه تمام رشد کنید.

سعی کنید در سایت خود خبرنامه فعال داشته باشید و در برخی از قسمت های سایت برخی از فایل های خود را طوری قرار دهید که کاربر ثبت نام کند یا ایمیل خود را وارد کند تا بتواند فایل مورد نظر را مشاهده یا دانلود کند. قیمت خدمات خود را مشخص کنید. قبل از برنامه ریزی برای تولید محتوا اهداف خود را مشخص کنید. در پاسخ باید بگوییم که باید هدف شما به طور واضح از فرآیند بازاریابیتان مشخص باشد. اگر بخواهیم تعریفی برای کلاس دیجیتال مارکتینگ ارائه دهیم ، باید بگوییم دیجیتال مارکتینگ تمامی اعمال و تکنیک هایی که جهت بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدمات در فضای دیجیتال صورت می گیرد را شامل می شود.

طبق آمار سایت الکسا، جذابیت شبکههای اجتماعی در ایران فراتر از بسیاری سایتهای دیگر است و با وجود فیلتر بودن بعضی از این شبکهها، آمار مراجعه به آنها همچنان قابل توجه است. بنابراین دلیل آنکه ویدیو مارکتینگ اثر قابل توجهی دارد، بدلیل بیشتر درگیر کردن احساسات انسان است. لازم به ذکر است که دنیای دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال گسترش است. برای اینکه یک کسب و کار در دنیای بازاریابی دیجیتالی خود به اهداف مد نظرش برسد، لازم است تا ۳ مرحله اصلی استراتژی بازاریابی خود را مشخص کرده و گام به گام آن را اجرا نماید. تبلیغ میکنید. در این نوع بازاریابی هزینهها بسیار مقرون به صرفه هستند و به دلیل امکان هدفگیری مشخص مشتری، برندسازی بسیار کارآمد و سریع است. اگرچه ممکن است این روشها «قدیمی» به نظر برسند؛ اما دلیل اینکه هنوز هم این نوع تبلیغات را در اطراف خود میبینید این است که برای بعضی از کسبوکارها خوب جواب میدهند و کارآمد عمل میکنند. همچنین این روش برای برندسازی به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف، چندان مناسب نیست.

شما باید بدانید چطور بصورت اصولی، صحیح و هدفمند فعالیت کنید تا بتوانید از تلاشهای خود نتیجه بگیرید و مشتریان جدیدی را بدست آورید. با استفاده از ابزارهایی که در اختیار شما قرار میدهد میتوانید بکلینکهای رقبایتان را پیدا کنید و به سمت خود جذب کنید. با به جود آمدن تجارت های الکترونیک مختلف و رقابت بالا بین آن ها نقش جذب افراد به سمت کسب وکار خود بسیار پررنگ تر از قبل شده است و ما باید بتوانیم از طریق تبلیغات اینترنتی قوی افراد را به سمت تجارت خود هدایت کنیم. اینترنت هرروز در حال رشد و پیشرفت است و میتواند تاثیر بسزایی در رونق کسب و کار ما بگذارد و تجارت ما را به یک منبع قوی برای کسب درآمد تبدیل کند . به طور مثال شما باید بدانید که استفاده از تبلیغات بنری نسبت به سایر روش ها و ابزار های دیجیتال مارکتینگ، نرخ تبدیل کمتری دارد و برای کسی که میخواهد در کمترین زمان به فروش بالا برسد، جواب نمیدهد. برندها و بازاریابان از این روش برای انتشار محتوایی که آموزش می دهد، الهام می بخشد، راهنمایی می کند یا مشکلی را برای مخاطبان هدف حل می کنند استفاده می کنند.

به عنوان مثال، اگر وقت خود را صرف شناخت پرسونای مخاطب کنید میتوانید به خوبی نیازهای مخاطبان خود را شناسایی کنید و روی ایجاد محتوای آنلاین با کیفیت برای جذب و تبدیل آنها تمرکز کنید، پس با وجود حداقل تبلیغات، در شش ماه اول احتمالاً نتایج خوبی با میزان خرج پایین به دست خواهید آورد. 10 سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می­شود به بیش از 100 سال پیش. حتی در این نوع، شما می­توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می­کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق­تر بوده تا دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می­شود هزینه­ها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد. شما باید به طور کامل کسبوکار و مخاطبان خود را بشناسید تا استراتژیای را انتخاب کنید که برای شما بهتر است. سئوی داخلی و خارجی با هم سیگنالهایی را ایجاد میکند که گوگل میتواند از آنها برای رتبهبندی سایت شما استفاده کند. روی log in with Instagram برای ورود به سایت با استفاده از اکانت اینستاگرام کلیک کنید.

در این روش هزینههای تبلیغاتی بسیار گران و گزاف هستند و چون نمیتوان جامعه خاصی را هدف قرار داد، گاهی این هزینهها هدر میروند. مزایایی چون امکان هدفمندسازی و قرار گرفتن پیش چشم مخاطبان هدف نیز رشد این فرآیند را تقویت میکند. هدف قراردهید تا تبلیغاتتان، فقط به آنها نمایش دادهشود. فقط کافی است در یکی از زیرشاخههای آن وارد شده و در آن متخصص شوید. امروزه مفهوم “بازاریابی جامع” فقط در رویاها قابلتصور است. امروزه شبکه های مجازی پر بیننده در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است و حضور در این فضا برای بازاریابی اینترنتی بسیار موثر خواهد بود. با توجه به اینکه امروزه افراد وقت بسیاری را صرف گشتن در فضای مجازی میکنند و وجود اینترنت و گوشی های هوشمند در بین افراد با هر سنی و درهرمکانی فراگیر شده است میتوان به این نتیجه رسید که تبلیغات اینترنتی میتواند اثر بسیاری بر روی افراد بگذارد. یکی از انواع تبلیغات دیجیتال، گذاشتن لینکهای تبلیغاتی و پرداخت هزینه به ازای هر بار کلیک شدن روی آنها است. بااینحال با سئو ماندگاری بیشتری برای دیده شدن در نتایج اولیه خواهید داشت. نوسانات و تغییراتی که رقبایتان در کیوردهای مختلف در نتایج گوگل داشتهاند، را مشاهده کنید و تحلیل رقابتی کاملی انجام دهید.

به عبارت دیگر در بازاریابی سنتی، هدف سهم از بازار است، در صورتی که در دیجیتال مارکتینگ آنلاین، سازمان به دنبال افزایش سهم خود از سایت marketingjobs مشتریان فعلی است. اما وقتی از نیازهای بازار خبر داشته باشیم و شرایط رقبا را هم بدانیم و به عبارت دیگر هم از وضع موجود و هم از شرایط هدف مطلع باشیم باید به ابزارهای رسیدن به اهداف فکر کنیم. با این تبلیغات SEM میتوانید کلمات کلیدی خاص (حتی کلمات کلیدی رقبا) و جمعیت یا منطقهای مشخص را هدفگیری کنید و آگاهی از برند و نرخ تبدیل خود را به همراه ROI صد درصدی افزایش دهید.

در این مقاله از کالج قصد داریم با بیانی ساده برای آن دسته از علاقهمندانی که در ابتدای مسیر آموزش دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) هستند، مباحث پایه و اساسی این نوع بازاریابی دیجیتال را توضیح دهیم. اگر شما هم در ابتدای مسیر یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستید، میتوانید با عضویت در این بلوک یادگیری، از برگزاری هر جلسه مطلع شوید و به صورت کاملا رایگان، این مهارت کاربردی دنیای امروز را کسب کنید. نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال به اصطلاح چتری است بر روی همه تلاش های بازاریابی آنلاین. ورای تلاش برای معرفی بیزینس در دنیای مجازی به مشتریان، می توان حداکثر استفاده را، از این دنیای مجازی با توجه به مزایای بیشمار آن به عمل آورد. معرفی برند: بسیاری از افراد خواهان خرید اینترنتی هستند اما محصول مورد نظر خود راپیدا نمیکنند ، پس شرکت با تبلیغاتی که در فضای مجازی منتشر میکند میتواند برند خود را در سطح جهانی معرفی کند و با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. ما هر روز در معرض آگهی های تلویزیونی، آگهی های اینترنتی محاصره شده ایم. در این مقاله از یکتانت همراه ما باشید تا با هم به بررسی موضوع پر طرفدار دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.