اصول طراحی داخلی در مطب دندانپزشکی

همچنین میتوانید لوگوی کلینیک زده می شود، کفپوش نیز نقش دارد و برای. برخلاف چیزی که اکثریت فکر می کنند، استفاده از کفپوش های تیره به خاطر این که آلودگی را کم تر نشان می دهند، کارایی ندارد بهتر است از یک کفپوش روشن که به راحتی پاک می شود استفاده کرد. بنابراین طراحی داخلی و چیدن وسایل درون این فضا ، همچنین رنگ هایی که برای وسایل و دیوارها استفاده می شود و نورهایی که در نورپردازی محیط استفاده می گردد در ایجاد روحیه ای شاد برای شخص پزشک و همچنین بیماران موثر خواهد بود.

دکوراسیون داخلی باید بر اساس شناخت فضایی که قصد طراحی آن را دارید به انجام برسد، طراحی پلان، چیدمان، سیرکلاسیون و دیگر موارد، باید علمکرد مناسب براساس کاربری فضا خلق نماید، در طراحی کلینیک زنان و زایمان بخش های تخصصی و مختلفی وجود دارد که هر کدام جداگانه بررسی می شوند که در نهایت با کنار هم قرار گرفتن بخش ها فضایی زیبا و کاربردی حاصل شود. نورپردازی در مطب چه از نوع طبیعی و یا مصنوعی باشد، فرقی نمی کند، باید در این زمینه یک حد اعتدال و میانه ای رعایت شود و نه به صورت زیاد و نه بسیار کم از آن ها استفاده نشود، چرا که درهر کدام از این حالت ها محیط را متشنج می کند. دفتر معماری زتا به فعالیت خود ادامه نمی دهد و هر دو معمار این پروژه هم اکنون دفاتر مستقل خود را مدیریت می نمایند.

طراحی داخلی مطب مامایی

از آنجایی که شما می خواهید از سبک مدرن در طراحی استفاده کنید بهتر است تا میز منشی شیک و مدرن طراحی شود. میز پذیرش با متریال اپوکسی به وسیله یک پارتیشن نظم دهی و جدا کرد. نکته سوم در نظر گرفتن فضای تاسیسات است برخی از تخصص های پزشکی دارای دستگاه های مختص خود هستند که جایی نمایی آنها می تواند به شما در پارتیشن بندی مناسب مطب کمک کند بخش مهم دیگر که گاهاً فراموش میشود توجه به دکوراسیون داخلی فضای مطب شماست سیرکولاسیون و نمای کلیه پارتیشن در نمای داخلی مطب شما تاثیر مستقیمی خواهد داشت بنابراین نوعی از پارتیشن را انتخاب کنید که محیط شما را باز تر و بزرگتر نشان دهد برای دریافت مشاوره بیشتر در نسخه پارتیشن بندی فضای مطب خود کافیست با نام معمار در تماس باشید. فضای سوم فضای درمانی است که شامل اتاق دندانپزشک، لابراتوار و اتاق استریلیزاسیون میشود. فضای استریلیزاسیون باید نزدیک به اتاقهای دندانپزشکی جانمایی شود و حتماً دارای سیستم تهویه هوا باشد.

رنگ صورتی نیز مانند رنگ آبی و سبز آرامش بخش است، این رنگ به فضا علاوه بر حس لطافت، تمیزی و نرمی را می بخشد. ایجاد قفسه کتاب در مطب ها جزو اصول و ارکان اصلی طراحی نیست اما به کاربردن آن یک امتیاز خواهد بود زیرا در اکثر مطب ها مجلات و روزنامه ها و مطالب پزشکی روی میز جلوی مبلی به صورت نامنظمی قرار دارد و وجود چندین قفسه روی دیوار یا هر قسمت ایده آل از این فضا نظم خاصی می بخشد. همچنین میتوانید لوگوی کلینیک خود را بر روی میز نصب کنید.

هدف اصلی در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی همانند مطلب پزشکان عمومی ، روانشناسان و نیز دکوراسیون دندانپزشکی این است که بتوان به بهترین شکل ممکن فضای داخلی مطب را بهینه نمود و همچنین میزان عملکرد آن را بالا برد. نکته بعدی که در طراحی داخلی مطب بسیار مهم است ، توجه به حال مراجعان می باشد. مراجعان مطب ها به صورت معمول از بیماری خاصی نیز رنج می برند. گاهی لازم است این بخش های جداگانه به یکدیگر مرتبط نیز باشند تا رفت و آمد بین آن ها به راحتی صورت بگیرد. انتخاب رنگ اتاق انتظار و رنگ اتاق پزشک یکی دیگر از نکاتی می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد. بهتر است نورپردازی اتاق پزشک و انتظار به شکل ملایم و غیر مستقیم باشد.

نور پردازی اتاق پزشک و همچنین اتاق انتظار بهتر است که به شکل ملایم و غیر مستقیم باشد. بهتر است که در طراحی دکوراسیون مطب پزشک دیپلم ها ، گواهی های دریافت شده و دیگر مدارک شناسایی و تحصیلی پزشک را قرار دهید تا اعتماد بیماران بیشتر جلب شود. برای بهتر گذراندن وقت بیمار می توانید ازآکواریوم، تلویزیون، رادیو، تابلو و مدارک پزشکی قاب شده و پوسترهای پزشکی متناسب با تخصص پزشک و مورد نیاز بیماران روی دیوار اتاق انتظار قرار دهید.

طراحی داخلی مطب

قبل از طراحی باید مطالعه دقیق استاندارد طراحی فضای بهداشت و درمان، آشنایی با ابزارها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز و فضا کافی برای تعداد پذیرش بیماران انجام شود زیرا تمامی این اطلاعات نقش بسزایی در طراحی مطب دارد. از این رو استفاده از فضای سبز طراحی داخلی مطب های امروزی رایج شده است. در واقع به همین خاطر است که بیشتر دکوراسیون اتاق های عمل و جراحی به رنگ سبز است. رنگی پویا است که باعث استخراج واکنش های هیجانی در مقیاس بزرگ می شود.رنگ آبی و سبز تاثیر آرامش بخشی دارند که اگر تنها استفاده شوند ممکن است خسته کننده باشند.

دکوراسیون داخلی مطب پوست و زیبایی

۸ سرویس بهداشتی کلینیک باید از نوع چینی و بدون پایه بوده و فاضلاب آن ها به طریق بهداشتی دفع گردد. رنگ ها می توانند هر مکانی را از جمله اتاق انتظار مطب شما ، را به فضایی تمیز و نو تبدیل کند.این مکان جایی است که بیماران بیشتر زمان خود را در آن جا می گذرانند تا نوبتشان شود، پس باید احساس راحتی کنند. طراحی دکور داخلیچنین محیط هایی از جمله سخت ترین پروژه هایی است که می تواند به یک شرکت طراحی دکوراسیون محول شود، زیرا لازم است علاوه بر مطابقت با سلیقه ی پزشکان محترم به گونه ای باشد که بتواند نیازهای این کسب و کار را فراهم آورد. مبلمان یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون مطب هست.انتخاب مبلمان و صندلی راحت و کابردی از موارد حایزاهمیت است.

نصب این تابلوها می تواند، تاثیر چشمگیری در دکوراسیون مطب دندانپزشکی باید استفاده کرد. پس به اولین چیزی که برای روحیه بیماران باید به آن توجه شود، رنگ مناسب برای فضاست. زیرا اتاق انتظار فضایی است که بیماران ساعت ها می نشینند و در انتظار رسیدن نوبت و ملاقات پزشک هستند و اکثرا دچار استرس و اضطراب می شوند زیرا دارای روحیه ضعیف تر و حساس ترند. برای اتاق پزشک می بایست جایگاه تمام دستگاه ها و نحوه ی نصب قرار گیری آنها را بررسی کرد. همانطور که گفتیم ، طراحی دکوراسیون تا حد زیادی به صنف آن مرتبط می شود، برای مثال قطعا دکور مناسب برای یک فروشگاه پوشاک و لباسنسبت به فروشگاه لوازم آرایش و بهداشتی متفاوت خواهد بود؛ هر چند که برخی از موارد کلی بین تمامی پروژه ها مشترک هستند. کلینیک شامل یک اتاق کارکنان، یک اتاق رادیوگرافی، مراکز ایزوله، سرویس بهداشتی و اتاق های درمان است که این اتاق ها با صندلی دندانپزشکی به طرزی هوشمندانه از دید بصری خارج گشته و از حریم خصوصی برخوردار است.

در کلینیکهای زیبایی و یا پوست و مو اکثر خدمات و یا درمان ها در حالی انجام می شود که بیمار یا مراجع در حالت دراز کشیده قرار دارد. ۷ آبدارخانه باید دارای رنگبندی دکوراسیون داخلی رنگ ها هستند که به زیبایی و. ۱۳ یخچال جهت مصارف دارویی باید جدا از اتاق ها در فضای داخلی اشاره می کند. شما می توانید برای طراحی فضای اداری، مغازه، رستوران و دیگر فضاها به مقالات دیگرمون مراجعه کنید. همچنین شما می توانید با نصب آثار هنری ، تابلوهای نقاشی زیبا و انتخاب رنگی مناسب برای اتاق انتظار این مکان را به محیطی آرامش بخش تبدیل کنید.

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

طراحی نورپردازی یکی از مهم ترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکان می باشد. اتاق انتظار یکی از مهم ترین بخش هایی است که بیمار بیشتر وقت خود را در مطب در این مکان سپری می نماید. بیمار باید وسایلش را با خیال راحت، در محل مناسب قرار دهد و سپس، آمادۀ انجام کارهای مربوط به زیبایی شود. سومین موردی که باید مدنظر قرار دهید، طراحی نورپردازی در دکوراسیون داخلی مطب پزشکی است. ما در گروه معماری هیرکاناسازه گرگان با تکیه بر تجربه چندین ساله در طراحی داخلی و تسلط بر اصول طراحی و ایده های خلاقانه، کاربردی و جذاب را برای طراحی مطب ارایه می کنیم. بدیهی است به دلیل کاربری متفاوت مطب های پزشکی، سبک طراحی به کار گرفته شده با همدیگر فرق می کند و آن طراح است که با در نظر گرفتن استانداردهای فیزیکی و روانی بهترین طرح را ارایه می دهد. مدل نیکمتی به خاطر تعداد بیشتری فضای نشستن که ایجاد می کند و همینطور هزینه ساخت کمتر، خصوصا در سبک مدرن، به انتخاب اول ما تبدیل شده است اما نباید از یاد برد که در دکوراسیون مطب پوست و مو با سبک کلاسیک، عموما از مبل چستر یا کلاسیک استفاده می کنیم.

انواع کنسول بازی میتواند ذهن بیمار را از محیط کلینیک دور کرده و با شاد کردن محیط موجب کاهش استرس او گردد. استفاده از وسایلی مانند آکواریوم با ماهی های جذاب ، گلدان هایی با گل و گیاهان زیبا نیز می تواند تا حدودی ذهن بیماران را تسکین دهد. ممکن است بیماران در وهله اول فقط کیفیت خدمات یا تخصص پزشک مورد نظررا توجه داشته باشد اما اون تصویری که از مطب شما در ذهن بیمار باقی می ماند، دید کلی او را تحت تاثیر دارد. بر اساس تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته در این زمینه، بهتر است، از میزهای گرد برای مطب استفاده کنید که باعث ارتباط صمیمی و بهتری را بین درمانگر یا پزشک و بیمار ایجاد می کند. اتاق انتظار برای بیماران و اتاق پزشک برای معاینه و هم چنین قسمت پذیرش و نشیمن باید نور کافی ایجاد کنید. اگر در اتاق پزشک پنجره وجود دارد بهتر است صندلی یا تختی( یونیت) که بیمار برای معاینه روی آن می نشیند را روبه روی پنجره قرار دهید تا بیمارحین دریافت خدمات احساس راحتی بیشتری کند.

معماری داخلی مطب دندانپزشکی

علم طراحی معماری کمک زیادی در رفع محیط کسل کننده و بی انرژی و حنثی بودن مطب کرده است و با استفاده از علم زیبایی شناسی و رنگ شناسی این دست فضا ها تبدیل به محیطی دلپذیر و صمیمانه خواهد شد و بیمار در حین انتظار احساس بدی نخواهد داشت و فضا را از لحاظ روحی به مکانی شاد و گرم تبدیل کنند زیرا ترس و اضطرابی که مراجعه کنندگان به هنگام ورود و در فضای انتظاردارند طراحی دکوراسیون درست می تواند کمک زیادی برای آرامش این افراد بکند و سهمی در ایجاد تجربه ای نو در بیماران و مراجعه کنندگان داشته باشد به نحوی که علاوه بر خدماتی که دریافت میکنند تمایل به حضور دوباره در محیط را داشته باشند.

طراحی داخلی مطب زنان و زایمان

احداث کلینیک جدید دندانپزشکی نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد تا از کارآیی آن مرکز و مکانی دلپذیر برای کار اطمینان حاصل طراحی داخلی مطب زنان زایمان شود. در طی صد سال گذشته ، استفاده از فضای سبز در قالب شکلی جدید و مدرن در عرصه دکوراسیون داخلی و دکوراسیون مطب جا باز کرده است. اما اگر ترکیب رنگ سبز نادرست باشد. رنگ ها از تاثیرگذارترین عوامل در طراحی داخلی مطب به شمار می آیند. در طراحی داخلی مطب پزشکی چیدمان وسایل درون فضا ، انتخاب رنگ دیوارها ، وسایل و طراحی نورپردازی از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و علاوه بر این شما می بایست بتوانید در دکوراسیون مطب پزشکی تصویری از پزشکی معتبر و حرفه ای را در ذهن بیمارها ایجاد نمایید. باید به گونه ایی طراحی شود که مخاطب حس فضای تکراری بیمارستان مانند را نداشته باشد وبعد از دیدن طراحی مطب ، حس بیمارستان را از ذهن خود خارج کند و نظرش به طراحی معماری مطب جلب شود و ارتباط برقرار کند و احساس راحتی کند.

طراحی داخلی مطب پزشک

فضای داخلی باید به گونهای طراحی شود که راهروها، اتاقهای معاینه و مناطقی که بیماران در آن منتظر میمانند، از نور طبیعی کافی و مناسب برخوردار باشند. تصور این موضوع برای بیماران که در اتاق انتظار نامناسب منتظر شوند یا سروصدای زیادی را تحمل کنند، میتواند بسیار ناخوشایند باشد. طراحان کلینیک دندانپزشکی و فضاهای اداری مطب بخش پذیرش، سالن انتظار و یا. برخلاف هزینه های مربوط به بحث اجرایی ساختمان هزینه طراحی مطب دندانپزشکی را می توان بر اساس مشخصات پروژه مشخص نمود هزینه طراحی مطب به چند فاکتور بستگی دارد. در ادامه طراحی قسمت های مختلف مطب را مورد بحث قرار می دهیم. فضای سبز انرژی منفی را از بین می برد. هم چنین می توان از قفسه کتاب ، وسایل دکوراتیو و استفاده از گیاه و فضای سبز در این فضا استفاده نمود. به همین دلیل شما میتوانید از رنگ قهوه ای برای طراحی داخلی کلینیک روانپزشکی خود استفاده کنید.