اجرای کمپین بازاریابی 360 درجه – آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان

PPC روشی برای هدایت ترافیک به وبسایت به ازای مبلغی است که بابت هر بار کلیک روی تبلیغ شما پرداخت میشود. در نهایت، بازاریابی دیجیتال شما را قادر میسازد تا تحقیقات لازم برای شناسایی پرسونای خریدار خود را انجام دهید و به شما این امکان را میدهد استراتژی بازاریابی خود را با گذشت زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به خریداران واقعی دست پیدا میکنید. به عنوان مثال، اگر در زمینه مشاوره به شرکت ها فعالیت میکنید، محتوایی به مشتریان ارائه کنید که کمک کرده آنها فروش چند برابر را نسبت به قبل تجربه کنند. بازاریابی دیجیتال به شما کمک میکند با استفاده از روشهای سنتی مخاطبان بیشتری نسبت به آنچه میتوانستید داشته باشید به دست آورید و افرادی را که به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خریداری میکنند، هدف قرار دهید. به عنوان مثال، تبلیغات بنری جذاب که در بالای بسیاری از وبسایتها مشاهده میکنید، سعی دارند تا کالا را به همه افراد نشان دهند که شامل افرادی نیز میشود که به آن کالا نیاز ندارند.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر این که به زبان ساده توضیح دهیم بازاریابی چیست، تفاوت بازاریابی و تبلیغات را توضیح دهیم و شما را با انواع کانالهای بازاریابی آشنا کنیم. اینفوگرافیها: گاهی اوقات، خوانندگان به دنبال تصویر هستند تا متن. ۴۹. ثابت قدم باشید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و به سکوت طرف مقابل نیز گوش دهید. علاوه بر این، شبکههای اجتماعی شما را قادر میسازند تا از طریق بازاریابی تاثیرگذار به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید. دسترسی گسترده به اطلاعات مربوط به کالاها و خدمات در اینترنت، موجب جابجایی رابطه قدرت از بازاریابان به مشتریان شده است.

بنابراین اقداماتی همچون استفاده از بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل خبرنامه به کاربران ، برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل هستند و بدین ترتیب به آماده کردن و متقاعد کردن مشتری بالقوه برای تبدیل شدن به مشتری بالفعل، lead nurturing میگویند. ارسال ایمیل خبرنامه: اتوماسیون ایمیل تنها امکان ارسال اتوماسیون ایمیل خبرنامه را به شما نمیدهد. بهترین کتابهای کوتلر، کتاب (مدیریت بازاریابی: تحلیل، برنامه ریزی و کنترل) به عنوان محبوبترین کتاب درسی برای کلاسهای رشته تجارت در بین اساتید و دانشجویان شناخته شده است. با تبلیغات در گوگل می توانید افرادرا براساس اهداف، چالش ها، شغل، مدرک تحصیلی، رفتار و غیره هدف قرار دهید. قرار دادن ویدیوی تبلیغاتی در یوتیوب و کسب درآمد از آن. کامنتهای دارای اینگیجمنت بالا بر روی وبسایت یا وبلاگ: همان کاری که شما در شبکههای اجتماعی برای پاسخ دادن به نظرات در پیش میگیرید، باید در مورد نظرات وبسایت و وبلاگ نیز انجام دهید و به این ترتیب میزان تعامل کاربر با وبسایت خود را افزایش دهید. کانالهایی که از SEO بهره میبرند شامل وبسایت، وبلاگ و اینفوگرافیک هستند. اینفوگرافیک نوعی محتوای بصری است که به بازدیدکنندگان وبسایت کمک میکند تا به مفاهیمی که به دنبال آنها هستند دست پیدا کنند. از آنجایی که بسیاری از فعالیتهای بازاریابی توضیح داده شده در بالا ممکن است جدا از یکدیگر انجام شوند، به همین دلیل بسیار مهم است که فردی تمام فعالیتهای بازاریابی را دریابی کند.

درصورتی که وب سایت، وبلاگ، اپلیکیشن یا حتی کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام داشته باشید، میتوانید به راحتی از طریق برنامه همکاری در فروش دیجیکالا کسب درآمد کنید. ما برای انجام کارهایی که در زندگیمان میکنیم هدف مشخصی داریم؛ مثلا میخواهیم نیازهای یک بازار مشخص را تامین کنیم. یادگیری فنون مذاکره درباره قیمت محصولات در این دسته قرار می گیرد. در دهه ۱۹۶۰، E Jerome McCarthy با ۴ p بازاریابی روبرو شد: محصول(product)، قیمت(price)، مکان(place)، تبلیغات(promotion). اگر قیمت بسیار بالا باشد یک مبنای منسجم مشتری را از دست میدهید. دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را میدهد، مخاطبان کاملاً مشخصی را شناسایی و هدف قرار دهید و پیامهای بازاریابی خود به صورت شخصی و با بازدهی بالا را برای آن مخاطبان ارسال کنید. ابزارهایی مانند پلاگین Yoast برای وردپرس وجود دارد که به بهینه سازی سئوی وبسایت شما نیز کمک می کند. به عنوان مثال شاخص کلیدی عملکرد (KPI) یک بازاریاب دیجیتال که مسئول سئو است، “ترافیک ارگانیک” وبسایت است – که این میزان با توجه به میزان بازدیدکنندگان وبسایت که از طریق نتایج جستجوی گوگل به وبسایت هدایت میشود، محاسبه میشود.

شما میتوانید با ارسال نامههای الکترونیکی خاص و محتوای خاص، هنگامی که هدف خاصی برای خود تعیین میکنید، این فرآیند را خودکار کنید. شما می توانید از طریق ایمیل مشتریان خود را در جریان اخبار مربوط به شرکت شما، رویداد ها، پیشنهادات، تخفیف ها و فرصت های ویژه قرار دهید و برای آنها خبرنامه، محصولات و خدمات سفارشی که مطابق با نیاز آنها طراحی شده است ارسال کنید. به این شکل زودتر شناخته شده و از سودی که به دست میآورید، میتوانید به بازار بزرگتر دست پیدا کنید. اتوماسیون بازاریابی میتواند به شما کمک کند هر آنچه را که انجام میدهید، بر اساس کمپین مرتب کنید و سپس عملکرد آن کمپین را براساس پیشرفتی که همه این مؤلفهها در طول زمان به دست میآورند، ردیابی کنید. کمپینهای تبلیغاتی توییتر: در این روش، برای قرار گرفتن محتوا در بالای فید توییتها هزینه پرداخت میشود و محتوای شما به مخاطبان بیشتری نشان داده میشود و همچنین میتوانید سراغ تبلیغاتی بروید که پروفایل شما به مخاطبان نشان داده شود. در سال ۱۸۹۵ جان دیر (به انگلیسی: John Deere) به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی، راهسازی و معدنی بیش از ۱٫۵ میلیون نسخه از مجله و دفترچه معرفی ماشین آلات خود را در ۴۰ کشور جهان در اختیار مشتریان خود قرار داد.

اگر شرکت شما (B2B) است، احتمالاً فعالیت شما در زمینه بازاریابی دیجیتال حول افزایش تبدیل آنلاین متمرکز است و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. اگر این مکالمات از اول تکرار میشد، چه تغییراتی در آنها ایجاد میکردید؟ دوره ی آموزشی بازاریابی اینترنتی، فروش و حسابداری، افراد علاقه مند به این حیطه را قادر می سازد تا برای رویارویی با چالش های حاضر در زمینه ی های مختلف کسب و کارها آماده شوند . یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را میدهد تا به طور مداوم تغییر داشته باشید و روند را عوض کنید تا اطمینان حاصل کنید که هرگز در کانالهایی که عملکرد خوبی ندارند، پولی تلف نمیکنید. همه اینها به هدف خاصی که شما از اجرای کمپین دارید مربوط میشود. بازاریابی اینترنتی به شدت به اینترنت وابسته است و این یک شکست بزرگ برای بازاریابی اینترنتی است.

2. می توانید بگوییید من سایتی برای شما طراحی می کنم که از نظر رقابتی شما را بهتر نشان دهد, از نظر جذب مشتری بهتر عمل کند و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری بهتری داشته باشد. در نهایت این کار به شما فرصت بیشتری میدهد تا بازدیدکنندگان وبسایت را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید و در نهایت لید را افزایش دهید. نمونه های آن را در اینستاگرام و یوتیوب یا نمونه داخلی آپارات مشاهده می کنید. همچنین به شما این امکان را میدهند تا محتوایی برای افزایش اطلاعات مخاطب و مشتری ایجاد کنید، برای کسب و کار خود افزایش لید به وجود آورید و مشتریان را در سفر خرید خود هدایت کنید. از این رو توصیه میشود که برای تضمین موفقیت خود در دنیای اینترنت از خدمات بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

این افراد در تیم بازاریابی با استفاده از روشهای مختلف به بهینه سازی وبسایت در موتورهای جستجو میپردازند، که این شخص ممکن است مستقیماً با تولیدکنندگان محتوا کار کند تا اطمینان حاصل کند که محتوای تولید شده آنها در گوگل به خوبی نتیجه خواهد گرفت – حتی اگر شرکت این محتوا را در شبکههای اجتماعی نیز ارسال کند. این نوعی تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن برای فروش محصولات یا خدمات شخص دیگری در وبسایت خود کمیسیون دریافت میکنید. بازاریابی دیجیتال تمام آن معیارهای مهم اندازه گیری را به شما ارائه میدهد – از جمله میزان نمایش، اشتراک گذاریها، بازدیدها، کلیکها و زمان ماندن در صفحه، تمام آن معیارهایی است که برای دیجیتال مارکتینگ مهم هستند. تبلیغات در لینکدین: در این روش، کاربران میتوانند با توجه به صنعت و پیشینه خود، هزینه کنند تا مستقیماً به کاربران خاص در لینکدین پیام ارسال کنند. برای تسریع در ترافیک وب سایت از پیوندهای تبلیغاتی پولی (سیستم عامل پرداخت به ازای هر کلیک – به عنوان مثال Google Adwords) و بهینه سازی موتور جستجو (به عنوان مثال گوگل ، بینگ ، یاهو) استفاده می کند – به طور خاص ، هدف این است که تا آنجا که ممکن است کاربران هدف را جذب کنید و بازدیدها را افزایش دهید.

اگر تا به حال در روزنامهها تبلیغ کرده باشید، متوجه خواهید شد که ردیابی میزان مشاهده آن صفحه از روزنامه که تبلیغ شما وجود دارد، چقدر سخت و حتی نشدنی است. همچنین باید بدانید که دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار وسیع و گسترده است به گونهای که نمیتوان برای شرح آن، تعریف مرجعی را ارائه داد. زمان بندی ارسال پست در شبکههای اجتماعی: اگر میخواهید کسب و کار خود را در شبکههای اجتماعی برجسته کنید، باید به صورت مداوم پست منتشر کنید. همانطور که در مسیر شغلی مدیر مارکتینگ آمده است، استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ در هر شرکتی از واجبات است. این مراحل حلقههای بههمپیوستهای هستند که عدم وجود هر کدام میتواند آسیبهای جدی به استراتژی بزند. پس از اینکه روشهای مختلف این شیوه بازاریابی را تست کردید، به این نتیجه میرسید که کدام روش تبلیغاتی برای کسب و کار شما کارایی و بازدهی بیشتری داشته است.

در شرکتهای بزرگتر، اهداف دیجیتال مارکتینگ بر دوش افراد متخصص در هر بخش است که هر کدام KPI مخصوص به خود را دارند. دیجیتال مارکترها معمولا روی یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) متفاوت برای هر کانال تمرکز میکنند تا بتوانند عملکرد شرکت را به درستی برای هر شاخص اندازه گیری کنند. پستهای وبلاگ: نوشتن و انتشار مقالات در وبلاگ به شما کمک میکند تا تخصص صنعت خود را به نمایش بگذارید و باعث ایجاد ترافیک از جستجوی ارگانیک برای تجارت خود شوید. آنها وظیفه آگاهی از برند و افزایش لید از طریق همه کانالهای دیجیتالی – چه رایگان و چه پولی – را در اختیار دارند که این کانالها شامل شبکههای اجتماعی، وبسایت خود شرکت، رتبه بندی در موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات کلیکی و وبلاگ شرکت میشود.

اصطلاح بازاریابی تلفنی برای اولین و به طور گسترده در اواخر دهه ۷۰ مورد سایت marketingjobs استفاده قرار گرفت. در ظاهر، این دو شبیه به نظر میرسند: هر دو در درجه اول به صورت آنلاین رخ میدهند و هر دو بر روی ایجاد محتوای دیجیتالی برای مصرف مردم تمرکز دارند. اگر به دنبال یک کتاب مفید و مختصر برای افزایش سطح دانش خود هستید، این گزینه میتواند برایتان مناسب باشد. برعکس، پاسخگوییهای شما باعث میشود که برند شما انسانیتر به نظر برسد و با پاسخ دادن اعتبار خود را حفظ و افزایش دهید. درنتیجه میتوانید هر زمانی که احساس کردید نیاز به بهبود دارید، تبلیغات خود را بهبود ببخشید. در تیم دیجیتال مارکتینگ استخدام مدیر دیجیتال مارکتینگ از اصلیترین کارها است تا این فرد بتواند تیم را برای رسیدن به اهداف بازاریابی هدایت کند.

به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، شما کنترل کاملی بر محل انتخاب پول خود دارید. همچنین میتوانید ایمیل یا شماره تلفن لیدها و مشتریان را بگیرید و محصولات را بر اساس پرسونا و علاقهمندی آنها معرفی کنید. شما میتوانید از هر روش بازاریابی دیجیتال ذکر شده در بالا، در طول یک استراتژی بازاریابی درونگرا استفاده کنید تا تجربه مشتری را به بهترین تجربه تبدیل کنید. بنابراین در مرحله دوم، وقتی این فرد وارد وب سایت شما شد، برای دریافت آموزشهای مشابه علاقهمند است و ایمیل واقعی خود را به شما میدهد. برخلاف بیشتر فعالیتهای بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه میدهد نتایج دقیق را در هر زمان ببینند. اینترنت با ایجاد قوانین جدید و نقش های جدید در دو طرف عرضه و تقاضا ، به فضای اصلی تجارت و محبوب ترین کانال ارتباطی تبدیل شده است و کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیکی به عنوان یک شغل عمده و مهارت تجاری در همه شاخه های صنعتی ظاهر شده است. بنابراین، قبل از اینکه به نسخه خلاقانه و چشم نواز بپردازید که می تواند کمپین شما را بترکاند، برای انتخاب کانالهایی که می خواهید در کمپین خود قرار دهید، باید داده های خود را جستجو کنید. اکثر مردم قبل از اینکه برای خرید اقدام کنند و ساعتهای زیادی را برای پیدا کردن مغازه مورد نظرشان تلف کنند، ابتدا به سایتها یا شبکههای اجتماعی مراجعه میکنند زیرا میتوانند با کمک گرفتن از کامنتها و نظرات مردم، بفهمند که آیا محصول شما میتواند نیازشان را برطرف کند یا خیر.