آمیخته بازاریابی Marketing Mix چیست؛ معرفی آمیخته بازاریابی ۷p ،۴p و ۴c

اگر تیم بازاریابی شما کوچک است، به احتمال زیاد تخصص لازم برای موثر بودن کمپین بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد خود را ندارید. متخصصان بازاریابی در آژانس های دیجیتال مارکتینگ نکات بازاریابی درونگرا، سفر مشتری (مراحل مختلف سفر مشتری از مرحله ای که مخاطب با محصول یا خدمات شمار آشنا می شوند تا مرحله خرید از شما) و الگوریتم های جستجوی موتورهای جستجو را می دانند. متخصصان بازاریابی در آژانس دیجیتال مارکتینگ نکات بازاریابی درونگرا، سفر مشتری و الگوریتم های جستجو موتورهای جستجو را می دانند. همچنین جالب است بدانید که این ابزار، محبوبیت زیادی در بین متخصصان سئو پیدا کرده است. الکسا یک ابزار تحلیلی و آنالیزی به حساب میآید که این امکان را به شما میدهد تا بتوانید برند رقبایتان را بررسی نمایید و دامنه وبسایت خود را تحلیل کنید. گرفته از وبسایت شما تا سایر فعالیتهای آنلاینتان به منظور شناسایی برندتان شامل تبلیغات در گوگل، تبلیغات دیجیتالی، بازیابیهای ایمیلی، بروشورهای آنلاین و فعالیتهایی از این قبیل همگی زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرند. تا زمانی که پس از فروش محصول خود، سعی بر کسب رضایت مشتری خود را دارید، در واقع قلمرو فعالیت شما حول محور دیجیتال مارکتینگ میچرخد. اما وقتی هر موضوع را متخصص مربوط به آن آموزش میدهد شما قطعا شاهد یک آموزش با کیفیت تر و سطح بالاتری خواهید بود.

است. در نتیجه یک بازاریاب آنلاین باید به خوبی با مفاهیم مربوط به موتورهای جست و جو آشنایی داشته باشد. آنها همچنین خدمات مربوط به پاسخگویی و واکنش به تعاملات مشتری در پلتفرم های رسانه های اجتماعی را ارائه خواهند داد. به عنوان مثال، شما نیاز به طراحی وب، سئو، روابط عمومی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید. تیم شما ممکن است در همه این زمینه ها تخصص نداشته باشد. هدف خاصی که در پس فعالیت کسبوکارها پنهان است در این صفحه طرحریزیشده و زمینه توسعه آن فراهم میشود. همچنین علم بازاریابی مشخص می کند که فعالیت شرکت مورد نظر در کدام زمینه سود ده و مفید است.

دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی چند وجهی است که هدف آن مورد هدف قرار دادن مخاطبان، دسترسی به مشتریان و ایجاد روابط با مشتریان به صورت آنلاین، در طیف وسیعی از کانالها است و در نهایت آنها را به مشتری وفادار و خرید بیشتر در آینده وادار میکند. بسیاری از رقبای شما با استفاده از دانش دیجیتال مارکتینگ، مشتریهای بسیاری جذب میکنند. در نتیجه شما هم میتوانید با استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، کارهای آنها را بررسی کنید و ببینید برای رونق کسب و کار خود چه کاری انجام میدهند. از آنجایی که آژانس های دیجیتال مارکتینگ در تبلیغ برندها به صورت آنلاین و ایجاد روابط آنلاین با مشتریان تخصص دارند، آنها می دانند که چگونه می توانند دامنه برند شما را به صورت آنلاین گسترش دهند. آژانس دیجیتال مارکتینگ میتواند شریک مفید و با ارزشی برای کسب و کار شما باشد.

آنها همچنین ممکن است شبکه ای از متخصصان یا آژانس های بازاریابی دیگر داشته باشند که می توانند شما را برای کمک بیشتر به آنها ارجاع دهند. دانلود رایگان این کتاب می تواند بزرگترین سرمایه گذاری در عرصه کار شما باشد. متخصصان آژانس های بازاریابی دیجیتال، کسب و کار شما، اهداف بازاریابی، قیف فروش و مخاطبان هدف ایده آل شما را می شناسند. سرویس سمراش از دیگر ابزارهای تحلیلی به شمار میرود که مورد استفاده بسیاری از دیجیتال مارکترها به خصوص متخصصان سئو و بهینه سازی است. شرکت ها به دلیل تخصص در بازاریابی آنلاین با آژانس های بازاریابی دیجیتال همکاری می کنند. این سرنخ ها همچنین سرنخ های با کیفیت بهتری خواهند بود که احتمال خرید آنها را افزایش می دهد. هنگامی که با یک آژانس بازاریابی دیجیتال کار می کنید، می توانید پیام مناسب را از طریق رسانه آنلاین مناسب و در زمان مناسب برای هر سرنخ در قیف فروش خود دریافت کنید. آژانس ها آخرین روندها، بهترین شیوه ها و بهترین ابزارها و استراتژی هایی را که برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال مورد نیاز است، می شناسند.

میدانید که تولید محتوا، یکی از ابزارهای با ارزش دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید و دانستن و رعایت استانداردهای آن، موضوعی حیاتی برای برند شما است. میدانید که آنالیز دادههای یک وبسایت، از عمدهترین وظایف دیجیتال مارکترها است؛ حال اگر بخواهیم بهترین ابزار را برای آنالیز وبسایت، رصد نمودن ترافیک دریافتی، ثمربخشی بازاریابی شبکههای اجتماعی و بررسی استراتژیهای جدید بکار گرفته شده به کارشناسان بازاریابی آنلاین معرفی کنیم، گوگل آنالیتیکس در اولویت قرار خواهد گرفت. در این مزایده هر شخص که Ad Rank آن بالا قرار گیرد برنده مزایده از سوی گوگل می شود ، همان طور که در تصویر مشاهده می کنید Ali با Ad Rank 0.32 از بقیه تبلیغ دهندگان بالاتر بوده و گوگل آن را در نتایج بالاتر قرار می دهد. برخلاف ترافیک ارگانیک رایگان، ترافیک پولی شامل صرف هزینه برای پیشنهاد کلمات کلیدی و قرار دادن تبلیغات در نتایج جستجو می شود. برخلاف بازاریابی سنتی ، بازاریابی دیجیتال بازده بالاتری از سرمایه گذاری و نرخ تبدیل بیشتری دارد یعنی شما با استفاده از استراتژی مناسب، با کمترین هزینه میتوانید برند خود را به مشتریهای خود معرفی کنید و شناخته شوید. ابتدا باید بازدید کنندگان را ترغیب به تبدیل شدن به مشتری بالقوه کرد که به آن lead generation گفته می شود و سپس مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری بالفعل کرد.

بازاریابی فرایندی جالب است برای پیوند دادن مشتریان و اربابرجوعان بالقوه با محصولات و خدمات مختلف. این امر در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان فعلی سازمان کمک می کند. امروزه بی گمان دیجیتال مارکتینگ به یکی از پرمخاطبترین حرفههای دنیا تبدیل شده است و با گسترش روز افزون کسبوکارهای اینترنتی، رقابت در این زمینه به اوج خود در چند سال اخیر رسیده است. چطور یک دیجیتال مارکتر شویم و در آژانس های دیجیتال مارکتینگ فعالیت کنیم؟ با تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک به نتایج خوبی خواهید رسید. آژانسهای دیجیتال مارکتینگ که در سئو (بهینه سازی موتور جستجو) تخصص دارند به وب سایت ها و محتوای وب سایت مشتریان خود کمک می کنند تا در نتایج جستجو در موتورهای جستجو گر رتبه بالایی داشته باشند. جالب است بدانید که این منبع، محبوبیت به شدت بالایی در میان دیجیتال مارکتر ها به خود اختصاص داده است و مطالعه مطالب آن، خالی از لطف نخواهد بود.

این بدین معناست که شما به هر درجهای از کمالات در این حوزه دست یابید، باز هم موظف به گسترش و به روزرسانی اطلاعات و مهارتهای خود خواهید بود. ما سعی نمودیم چهار ابزار کاربردی و البته محبوب را که به راحتی کفاف نیازهای آنالیزی و تحلیلی شما را میدهند معرفی کنیم. فرض کنید که شما در تلاش برای بازاریابی محتوا در سازمان خود هستید و عملکرد خوب تیمتان، رئیس را برای پذیرش این امر، کاملا قانع کرده است. بازاریابی درونگرا بر ایجاد و توزیع محتوایی متمرکز است که افراد را به وب سایت شما جذب می کند. این ابزار ماهیت تقریبا رایگان دارد اما شما با خریداری نسخه Premium آن، میتوانید از امکانات بیشتری که شامل آنالیز سئو هم میشوند، بهرهمند شوید. تیم مارکتینگ شما باید تیم قدرتمندی باشد که توانایی اجر کردن کمپینهای بازاریابی و تبلیغاتی را داشته باشد. این ابزار یکی از ابزارهایی است که میتواند حوزه نقشآفرینی شرکتهای کوچک و کارآفرینان مستقل را از طریق هزینه کمتر و بازگشت سرمایه بیشتر بسط دهد. شما از طریق بازاریابی دیجیتال میتوانید بفهمید مشتریان شما بیشتر از کجا هستند، برای مثال چند نفر از سایت شما بازدید کرده اند؟

کسب و کارها اغلب با آژانس های بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل شریک میشوند، زیرا تجربه انجام پروژههای خاصی را دارند که کسب و کارها باید انجام دهند، مانند کمپین های پرورش لید (تولید سرنخ یا مشتریان راغب) یا طراحی مجدد وب سایت. امروزه، 81 درصد از مشتریان قبل از تصمیم گیری برای خرید، تحقیقاتی به صورت آنلاین انجام می دهند، که به این معنی است که یک حضور قوی در فضای اینترنت که مشتریان را در طول سفر مشتری خود (مراحل مختلف سفر مشتری از مرحله ای که مخاطب با محصول یا خدمات شما آشنا می شوند تا مرحله خرید از شما) به صورت آنلاین درگیر کرده و پرورش دهد، ضروری است. این ابزار نیز مانند بقیه سرویسهای خدماتی بازاریابی دیجیتال، دارای نسخه Premium یا پولی است که شما با خرید آن، میتوانید از امکانات بیشتری بهرهمند شوید. زیرا امکانات و کاربردهای رایگان آن نیز میتواند تا حدودی به حرفه شما کمک کند. بنابراین شما کمتر به نظرات مثبت درباره دوچرخه اهمیت میدهید و تصمیم خرید خود را به کسی که واقعا او را میشناسید اختصاص میدهید. بنابراین تمام استراتژیها، فرآیندها، روشها و تکنیکهای که در جایگاهسازی، برندینگ، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی انجام میشوند به دنبال فروش قطعی محصولات و خدمات یک برند به عنوان یک هدف مشخص در بهوجود آمدن آن کسب و کار هستند.

گفته شد که امروزه، این حرفه بیشتر از گذشته مورد توجه همگان قرار گرفته است سرمایه گذاری در آن، یک تصمیم درست و البته مقرون به صرفه است! نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. آیا آنها از طریق سئو ، از طریق پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) ، شبکه های اجتماعی یا کمپین های ایمیل با شما آشنا میشوند؟ بهینهسازی تنها از طریق مشاهده و آنالیز رفتار کاربران ممکن است. بهینهسازی برای موبایل: همانطور که گفته شد، بیشتر افراد ترجیح میدهند جستجوهای خود را از طریق موبایل انجام دهند و به همین دلیل باید مطالب خود را بر اساس نمایش موبایل بهینهسازی کنید. علاوه بر این، آنها همچنین در تاکتیک های مختلف بازاریابی درونگرا مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانههای اجتماعی، طراحی وب و بهینهسازی موتورهای جستجو آگاه خواهند بود.

بازاریابی دیجیتال میتواند علاوه بر بهبود کسبوکار آنلاین شما، شیوه درست تجارت اینترنتی و همچنین شناخت مشتریان را برای شما به همراه داشته باشد. در تبلیغات کلیکی شما به گوگل مبلغی را بابت تبلیغ سایت شما در نتایج جستجو پرداخت می کنید و گوگل از این مبلغ به ازاء هر بار کلیک کاربر مقداری را کسر می کند. نتایج بازاریابی دیجیتال بسیار چشمگیر است. اگر با این صنعت آشنایی ندارید، انتخاب یک آژانس بازاریابی دیجیتال می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. یعنی ۲۰ درصد از مشتریان شما ۸۰ درصد از درآمدتان را تأمین می کنند. علاوه بر آن، شما قادر هستید در این سایت از تجربیات دیگر متخصصان این حوزه، بهره لازم را بگیرید.

یک آژانس بازاریابی دیجیتال معمولاً خدمات بازاریابی سنتی را ارائه نمی سایت marketingjobs دهد. آموزش بازاریابی دیجیتال میتواند به شیوههای گوناگونی صورت گیرد. برای معرفی برخی از مطرحترین شیوههای یادگیری دیجیتال مارکتینگ، میتوان به شرکت در دورههای آموزشی، خواندن کتابهایی در زمینه بازاریابی دیجیتال، استفاده از پکیجهای آموزشی، مطالعه نمودن منابع معبتر و … اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و دوست دارید به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا دیجیتال مارکتر در شرکت های بزرگ فعالیت حرفهای خود را آغاز کنید، وقت را از دست ندهید و در اسرع وقت در دوره دیجیتال مارکتینگ ثبت نام کنید. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همچنین نقاط ضعفی را در فعالیت های بازاریابی دیجیتال فعلی شما پیدا می کند. حالا باید در برنامهریزی و ساخت اکشن پلن دیجیتال مارکتینگ سراغ اهداف بروید.

تقسیم بندی بازار، شناخت جایگاه بازار، پیش بینی اندازه بازار و برنامهریزی سهم عملی بازار در مفهوم طرح بازاریابی جای میگیرند. حدودا فعالیتش را از انتهای سال 96 شروع کرده و به بازار دیجیتال مارکتینگ ایران وارد شده است. برای فعالیت در هر کدام از آژانس های دیجیتال مارکتینگ می بایست مهارت لازم را کسب نمایید. آژانس های تبلیغاتی دیجیتال می دانند چگونه تبلیغاتی با کلمات کلیدی پربازدید تولید کنند که با بهترین شیوه های پلتفرم های دیجیتالی که تبلیغات در آنها نمایش داده می شوند مطابقت داشته باشد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ طیف گسترده ای از تاکتیک ها، استراتژی ها و ابزارهای آنلاین مختلف را برای کمک به کسب و کارها در دستیابی به اهداف بازاریابی و فروش خود به کار می گیرد. برخی از آژانس ها در یک صنعت خاص یا خدمات مشخص تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند.