آموزش کامل بازاریابی دیجیتال و ابزارهای آن

با این حال کماکان بازاریابی سنتی و آفلاین نتایج ویژهای را برای مدیران و کسبوکارها به همراه دارد. به عنوان یک کسبوکار، چه زمانهایی در حال انجام بازاریابی دیجیتال هستیم؟ بازاریابی برای معرفی و تبلیغ محصولات و برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان امری ضروری است بنابراین توصیه میشود بیشتر تبلیغات خود را در مکانهایی که افراد بیشتری حضور دارند انجام دهید و در حال حاضر اینترنت بهترین مکان برای این کار است. کاتلر بر این باور است که گرچه بازاریابی مفهومی ساده دارد اما اجرای آن بسیار پیچیده است و برای استادشدن در آن یک عمر وقت لازم است. از جمله پلتفرمهای داخلی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن، نجوا است. از جمله شبکههای مختلف آن هستند. از برنامههای ترلو TRELLO و Meistertask میتوان برای ساخت editorial calendar استفاده کرد. خیلی مهم است که شما با تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید و برای هر کدام از انواع بازاریابی دیجیتال، فن و تکنیک خاص را با نهایت بازدهی به کار ببرید. از چه روشهای بازاریابی استفاده خواهید کرد و پیش بینی می کنید نتایج هر روش چقدر خواهد بود؟ شما باید بدانید هفته آینده، ماه آینده، شش ماه دیگر، و یا طی یک سال، چه کاری باید انجام دهید. جالب است بدانید که بیش از 80 درصد بازدید ماهانه وبلاگ وب سایت ها از پست هایی است که حداقل شش ماه قبل منتشر شده اند.

در نهایت تجربه مثبت کسب شده از سوی مخاطبان ارزش ویژهای برای برند شما به ارمغان خواهد آورد. می توانیم بگوییم آنها توسط یک رسانه خاص افسون می شوند و قبل از بررسی مشتریان و بازار وارد تبلیغ کردن برند در آن رسانه می شوند. اشتباهی رایج در زمینه بازاریابی آن است که فکر میکنیم این فرآیند مربوط به آینده و مشتریان بعدی ما خواهد شد ولی در بازاریابی چریکی نیمی از زمان به مشتریان فعلی اختصاص داده میشود و جمع آوری اطلاعات در مورد آنها سنگ بنای فعالیت های بعدی شما خواهد بود. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسا ما در پارماتیک تماس بگیرید و مشاورههای رایگان و تخصصی ما را دریافت کنید. گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر تولز) یکی از ابزارهای رایگان بسیار کاربردی و مهم ارائه شده توسط گوگل است که استفاده از آن برای صاحبان سایت ها ضروری است. ما در پارماتیک تمام نکات مهم در انواع بازاریابی دیجیتال را به شما ارائه میدهیم. تا به اینجا ما در پارماتیک تمام آنچه که باید در مورد بازاریابی دیجیتال، تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ، استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ، ابزار و انواع آن نیاز است بدانید را به شما ارائه دادیم. روشهایی که علاوه بر هزینه بر بودن آنها میتوانند یک آسیب جدی و مورد توجه برای طبیعت اطراف ما محسوب شوند.

اما برای ورود به بازار بینالمللی همه چیز به سادگی این جمله نیست. کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا، از جمله مشاغلی است که در ایران به تازگی شناخته شده و دارای بازار کاری بکر میباشد. حالا که توانستید مخاطب خود را جذب کنید، برای راضی نگه داشتن آنها چه کاری از دستتان برمیآید؟ در چه زمینهای میخواهید تبلیغ کنید؟ دقت کردهاید که گاهی اوقات آدرسی که میخواهید از وبسایت یا محصولات خود بگذرید، با یک لینک طولانی و کاراکترهای زیاد مواجه میشوید. از کوتاهکنندهی لینکهایی که میخواهید در شبکههای اجتماعی منتشر کنید، بهره ببرید. از روشهای احساسی در تبلیغات استفاده کنید. در مقایسه با بازاریابی سنتی، تبلیغات آنلاین بسیار دشوار است. بازاریابی موبایلی از دیگر اجزای اصلی دیجیتال مارکتینگ است.

اهداف: این مورد خیلی مهم است. این یکی از تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ برای جذب مخاطب بیشتر است. شما میتوانید از طریق یکی از بسترهای گفته شده برای ارتباط با مخاطب هدف خود استفاده کنید. این امر نیاز به علوم و آموزش هایی دارد که همراهی و ارتباط با مشاورین و همچنین کارشناسان ما می تواند زمینه لازم برای کسب علوم تخصصی و تضمین شده را برای شما علاقه مندان فراهم آورد. اگر احیاناً دسترسی به اینترنت ندارید، می توانید با ما تماس بگیرید و با پرداخت 40 هزارتومان هزینه اضافه، کل محتوای این پکیج را در منزل یا محل کارتان دریافت نمایید.

تبلیغات هزینه زیادی نیاز دارد، پس بهتر است این هزینه را به شرکتی دهید که مطمئن باشید به نتیجه دلخواه خود میرسید. بنابراین این اختلاف نظرها زندگی را برای سازندگان ابزارهای تحقیق در زمینه کلمههای کلیدی سختتر از حالت معمول کرده است. حال اگر این تجربه رضایتبخش بوده باشد و فرد دیگر با اعتماد به شخص اول از محصول استفاده کند، یعنی از طریق بازاریابی دهان به دهان یک کسب و کار مشتری جدید کسب کرده است. این ابزار ردپای رقبای شما را به شما نشان میدهد. متریکس یک تحلیلگر هوشمند و بیطرف است که گزارشهایی از جمله اینکه کاربران چه مشخصات و رفتاری در داخل اپلیکیشن دارند، از کدام منابع کاربران جذب خدمات و محیط شما شدهاند، میزان عملکرد و شاخصهای بهینهسازی و تخلف در کمپین شما چقدر است را ارائه میدهد. اما اینجا کمپین فعال سازی هوشمند با ردیابی موردعلاقهها و رفتارها و انتخابهای مشتریهای مختلف، ایمیلی را برای آنها ارسال میکند که احتمال باز کردن آن بیشتر باشد. 9. یک کمپین فعال سازی دوباره اتوماتیک و هوشمند طراحی کنید. به شما میگویند که در دیجیتال مارکتینگ، کمپین طراحی کنید و در نهایت میزان بازدهی و موفقیت آنها را بسنجید. این بدین معناست که بازاریابی را به طراحی محصول، قیمت گذاری، تبلیغات و تحقیق محدود نمیکند.

با کمک این ابزارها رتبه ملی و جهانی وبسایت خود و دیگر وبسایتها را میتوانید چک کنید. در این میان هر وب سایتی که کلمات کلیدی مفیدتری (در این روش کیفیت مطالب مهم تر است) در جهت رفع نیاز کاربر در اختیار او بگذارد به رتبه های برتر در موتورهای جستجو دست می یابد. هزینه بالا سئو و بهینه سازی سایت در موتور های جستجو. اما ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای سنجیدن سئو یا بهینه سازی موتور جستجو کدامند؟ سئو همان بهینه سازی موتور جستجو است. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، استفاده درست از ابزاری است که می تواند به شما کمک نماید تا سریع تر و چابک تر از دیگر همتایانتان بتوانید در هر مرحله بازاریابی، از جذب تا تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار و کسانی که شما را به دیگران معرفی می نمایند، بهتر و کارآمدتر فعالیت نمایید و از طرف دیگر به شما کمک می کند تا با بهبود جایگاه خویش در موتورهای جستجو و سئو به یکی از ارزشمندترین اهداف بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ به نام پیروزی در لحظه صفر خرید دست یابید که به واقع سرنوشت خرید در دنیای دیجیتال و به صورت کلی اگر بخواهم نظر شخصی خود را بیان نمایم، آینده یک کسب و کار را در دنیای بازاریابی امروز را مشخص و یا تغییر خواهد داد.

بنابراین ساختن پادکست میتواند بخشی از استراتژی بازاریابی اینترنتی شما باشد اما باید به خاطر داشته باشید که محتوای پادکست شما باید توجه مخاطب را جلب سایت marketingjobs کند. حالا شما باید این علاقه را تقویت کنید و از آن برای حرکت به مرحله بعد استفاده کنید. پوش نوتیفیکیشن برای این است که کاربران مختلف را دوباره وارد وب سایت یا فضای برند خود کنید. پوش نوتیفیکیشن مانند پیامک شامل متن یا تصویری است که با استفاده از بسترهای مختلف میتوان برای مشتریها فرستاد. شما دلتان میخواهد که مشتریها تمام ایمیلهای شما را چک کنند و هر روز خرید داشته باشند. نظرسنجی و نقد مشتریها را نشان دهید.

بعنوان مثال در سال 2016 محتواهای ویدئوی استقبال بسیار زیادی پیدا کردند و کسب و کارهایی که کمپین محتوای ویدئویی ساخته بودند شاهد ROI زیادی برای خود بودند. روش دیگر، استفاده از تبلیغات متنی در صفحات میانبر یا بینابینی است؛ صفحات میابنر به صفحاتی گفته میشود که قبل یا بعد از صفحه مورد انتظار شما باز شده و حاوی محتوای تبلیغاتی هستند. هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد. Google هنگام رتبه بندی صفحات شما، ابتدا به محتوای وب سایت شما نگاه می کند.

اینکه با انجام استراتژیهای خاص در پروسه دیجیتال مارکتینگ بتوانید در نتایج اول موتورهای جستجو از جمله گوگل قرار بگیرید. در اینجا اگر از ضمیرهای اول شخص را به جای دوم شخص به کار ببرید احتمال دارد که میزان بازدهی CTA را 24.95 درصد افزایش دهید. مراحل بازاریابی اگر به صورت اصولی انجام شوند احتمال فروش موفق محصول یا خدمت بیشتر میشود. فرایند تفسیر داده ها و تشخیص مسیر درست در روند اجرایی فعالیت های بازاریابی کسب و کار، باید به قدری با دقت نظر انجام شود که خطاهای احتمالی در کمترین مقدار خود بروز نماید؛ ازینرو افرادی که به کار گمارده میشوند باید مسئولیت پذیری لازم برای طرح و تفسیر ایده ها و فرضیات را داشته باشند و بتوانند با منطق لازم مسیر پیش روی شرکت را مشخص کنند. عنوانها و موضوعات یک خطی جذاب بسازید که افراد ترغیب شوند بر روی آنها کلیک کنند. محتواهای ویدیویی بسازید تا نرخ تبدیل تا 80 درصد بیشتر شود. مشاغل می توانند از فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و شبکه های اجتماعی مشابه استفاده کنند تا با گذشت زمان برداشت های خود را بر مخاطبان خود ایجاد کنند. شما امکان دارد که برای هر بار تبلیغ یک میلیون تومان پرداخت کنید اما امکان دارد بعد از چند ماه 10 تا 20 میلیون برای شما بازگشت سرمایه داشته باشد.

نه تنها در فرآیند تولید محصول، بلکه بعد از انتشار آن هم این ارتباط باید حفظ شود. را ارائه میدهید. نکتهی مهمی در این نوع دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. پخت و پز همیشه بخش مهمی از خانه دار بودن بوده است. یکی از این تغییرات، استفادهی روزافزون از اینترنت در بازاریابی است که مزایای خاص خود را دارد. خوبیِ این امکان این است که تنها وقتی بر روی کلید واژه و لینک شما کلیک میشود شما باید پول بپردازید و لازم نیست که پیشپرداختی داشته باشید. 3- بر روی شاخص های غیر مهم تمرکز نکنید. خیلی مهم است که محتوای رپورتاژ شما چگونه نوشته شود. پس این نیز یک تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای جذب ترافیک و مشتری است. هدف از این نوع محتوا تنها جذب مخاطب است پس یک نوشتار کاملا کاربر محور خواهد بود. تولید محتوای سئو محور و تبلیغ در گوگل در این دسته قرار میگیرند.

کاربران زیادی بر روی این لینکها کلیک میکنند که به دنبال خرید هستند. در نگاه اول، این دو مدل از بازاریابی مشابه با هم هستند. در این سایت شما میتوانید به سخنرانیهای مفیدی در زمینه دیجیتال مارکتینگ گوش فرا دهید و از نکات و مهارتهای گفته شده آنها استفاده کنید. پنجم استفاده و بهره وری از اشتراکات فرهنگی ، قومی و مذهبی در این مورد بارها در مصاحبه ها و رسانه ها تاکید داشتم به عنوان مثال در تاریخ ادیان جهان جایگاه ادیان عتیق و پیامبران و یا قدیسان این حوزه جایگاهی ممتاز است و در این خصوص مواردی چون مقبره دانیال نبی در شوش دانیال می تواند بهسازی و متناسب با یک مقصد گردگشری جذاب مورد بهره برداری قرار گیرد و یا مواردی که اشتراکات فرهنگی و مذهبی در ان وجود دارد مانند مشهد مقدس ، عید نوروز و مواردی از این قبیل توریست مذهبی.

5. از گوگل ترند و ابزارهای مشابه برای بهینهسازی استراتژی محتوا استفاده کنید و در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهید. گوگل آنالیتیکس یکی از همین ابزارها است. اجرای برنامههای دیجیتال مارکتینگ نیازمند آگاهی از ویژگیهای روشهای آن میباشد که در ادامه این مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت. این صفحات بخصوص برای جذب کاربران تلفنهای همراه بیشتری کاربرد دارد. بنابراین با روشهایی که توضیح داده شد میتوان گفت ابتدا محتوا، بعد گرفتن اطلاعات تماس که میتوانید با این روش ایمیلهای بیشتری را بگیرید.این موضوع نیز تغییری پایهای است که در بخش فعالسازی دیجیتال مارکتینگ اتفاق افتاده و اکنون مثل سابق نمیتوانید قولهایی بدهید که شخص نمیتواند آنها را ببیند و درخواست کنید که ایمیل یا اطلاعات تماسش را بدهد. هرچه شناخت مخاطب و توصیف کسبوکار از او، دقیقتر باشد، میتوان امید بیشتری به موفقیت بازاریابی داشت. مهم نیست که شرکت تجارت به تجارت(B2B)، یا تجارت به مشتری(B2C) باشد، مهارت های بازاریابی یکسان هستند.