آموزش بازاریابی از طریق اینترنت

همانطور که میبینید تا پیش از استفاده از دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها به اجاره بیلبوردهای شهر، صفحات روزنامه و مجلات، پخش پوستر و در نهایت بازاریابی دهان به دهان خلاصه میشد. تعامل با نقد و بررسیها و نظرات آنلاینی که در مورد شرکت شما صورت گرفتهاند: زمانی که افراد به بررسی شرکت یا محصولاتش در فضای آنلاین میپردازند، این موضوع به موفقیت رسانهای شرکت کمک میکند. مهمترین نکته در بازاریابی زنجیرهای این است که بر خلاف دیگر روشهای بازاریابی الکترونیک، شما فقط زمانی پول پرداخت میکنید که به نتیجه مورد نظرتان (که همانا جلب بازدید کننده است) دست پیدا کنید. برخی دیگر همچنان اعتقاد دارند که دوران بازاریابی دیجیتال در سال 1971 هنگامی آغاز شد که Ray Tomlinson اولین ایمیل را برای خودش ارسال کرد. همانطور که میدانید امروزه بیشتر مردم بخش زیادی از زمان خود را مشغول گردش در شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک (Facebook)، توییتر (Twitter)، اینستاگرام (Instagram)، لینکدین (LinkedIn) و… سئو سایت، یکی از مهمترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ است. از طرفی دیگر اگر تاکنون تلاش کردهاید که محصولات و یا خدمات خود را با استفاده از راههایی مختلف مانند طراحی سایت، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، سئو و…

به این نکته توجه کنید که اهداف دیگری علاوهبر موارد بالا نیز میتوان برای دیجیتال مارکتینگ تعیین و دنبال کرد. زیرا این شیوه دقیقا مانند یک قلاب عمل می کند و کاربران را به طرف خود میکشاند. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها برای انجام فعالیتهای مرتبط با دیجیتال مارکتینگ و راهاندازی و ارزیابی کمپینهای تبلیغاتی خود از آژانسهای دیجیتال مارکتینگ کمک میگیرند. بسیاری از دیجیتال مارکترها بر این اعتقادند که چشم انداز بازاریابی و تجارت با ظهور شبکه های اجتماعی در سالهای اخیر به شدت تغییرات مثبتی کرده است. 43. بازاریابی که به عنوان تبادل ارزش ها تعریف می شود،یک معامله دو طرفه ی ارزشمند میان مشتری و شرکت می باشد که هدف آن ارائه محصول یا خدمات مناسب به مشتری مناسب توسط ابزار مناسب است. ممتاز بودن وبسایت ازنظر موتورهای جستجوگر باعث قرار گرفتن آنها در نتایج اول جستجو و جذب مشتری خواهد شد. بازاریابی موتورهای جستجو نسخه پولی بهینهسازی برای وبسایت یا سئو به شمار میآید. با ارتباط با صاحبان وبسایتها و اشتراکگذاری لینکها، گذاشتن نظر در وبسایتها بهعنوان مهمان، لینک دادن به مطالب دیگر در سایت خود (لینک سازی داخلی) میتوانید بک لینکهایی در جهت ارتقای رتبه وبسایت خود در موتورهای جستجو ایجاد نمایید.

البته فراموش نکنید که اصول دیجیتال مارکتینگ همیشه به این سادگیها نیست و متناسب با مقیاس هر کسب و کاری چالشهای متفاوتی دارد. در ابتدای مکالمه یا پایان مکالمه مشتری ممکن است نسبت به خرید قبلی اعتراضی را بازگو نماید حتماً در اینگونه موارد به صحبتهای مشتری بهخوبی گوش دهید و با همدلی همدردی نماید. برای جلوگیری از اشتباه ایمیل مارکتینگ و از دست رفتن هزینه و زمان تیم بازاریابی حتما مطلب آموزش ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید. برای آشنایی بیشتر و مفصلتر با مباحث سئو میتوانید بلوک آموزش سئو را در کالج تپسل دنبال کنید. همچنین بهترین دوره آموزش بازاریابی هم بهتون معرفی کنیم. رسانه های اجتماعی یکی از بهترین بسترهایی است که در آن می توانید مشتریان خود را درگیر کنید. یکی از بهترین نمونههای تبلیغات در دنیای دیجیتال تبلیغات PPC یا همان پرداخت به ازای کلیک است. زیرا قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ باید بدانید چرا میخواهید به آن روی بیاورید.

در سوشیال مدیا مارکتینگ (به انگلیسی: Social Media Marketing) از رسانه های اجتماعی به منظور تبلیغ یک محصول یا خدمات استفاده میشود. پس از بازاریابی محتوا نوبت به بازاریابی موتور جستو (Search Engine Marketing) است. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) روشی نوین در علم بازاریابی است که در آن برای رسیدن به دو هدف اصلی بازاریابی یعنی فروش و برندسازی از ابزارهای آنلاین استفاده میشود. راههای زیادی برای فروش آنها وجود دارد: فروشگاه آنلاین خودتان را بسازید، آنها را به دوستان و اعضای خانوادهتان بفروشید، در فروشگاههای واقعی آنها را عرضه کنید یا در مراسمهای خانگیتان به فروش بگذارید. تکنیکهای سئو روز به روز تغییر میکند و شما باید با این تکنیکها آشنا بشوید و مدام خود را بروز کنید. این روند در حال انجام است و روز به روز شاهد رشد آمار اینترنتی شدن بازاریابی کسب و کارهای مختلف هستیم. از اهداف مهم شرکت طراحی سایت کاسپید در این زمینه هدایت هدفمند مشتری به وب سایت شما و صفحات شما است.

اگر قرار است شما فرآیند بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کار خود شروع کنید، بهتر است که از ابتدا نقشه مسیری را که باید طی برای رسیدن به موفقیت طی کنید را ترسیم کنید. بازاریابی (به انگلیسی: Marketing) فرآیند جذب افراد به محصولات یا خدمات است. فرآیند بازاریابی شامل تحقیق، تبلیغ، فروش و توزیع محصولات یا خدمات شما است. بنابراین بسیاری از مارکترها (Marketers) یا همان بازاریابان در کوتاه مدت تلاش میکنند تا با معرفی و ارائه محصولات و خدمات مختلف فروش را افزایش دهند. نرم افزار بازاریابی، پلی است که فروشندگان را به بازاریابان وصل می کند و محتواهای مناسبی که می توان برای سرنخ های فروش ارسال کرد را در اختیار فروشندگان قرار می دهد. به عنوان مثال اگر یکی از اهداف شما در استراتژی بازاریابی آنلاین افزایش 50 درصدی فروش یک محصول خاص باشد، کمپین تبلیغاتی شما میتواند شامل تولید محتوای اختصاصی و یا برگزاری مسابقه تخفیفی برای آن محصول باشد. این روش سالهای زیادی است که در دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار گرفته است و میتواند برای رونق هر کسب و کاری بسیار مفید باشد. علاوهبر ایجاد ارتباط با مشتری، بازاریابی با Email این امکان را به ما میدهد تا بتوانیم مؤثرتر رقابت کنیم. بنابراین استراتژی بازاریابی دیجیتالی، به مجموعهای از اقدامات در فضای دیجیتال و آنلاین گفته میشود که به کسب و کار شما برای رسیدن به اهداف خود با استفاده از کانالهای بازاریابی آنلاین کمک میکند.

کمپینها میتواند شامل مدلهای مختلفی از رسانه، رویدادها، تبلیغات مستقیم، مشارکتهای مالی، روابط عمومی و موارد دیگر باشد. این امر میتواند موقعیت های بسیار زیادی را برای برند و یا کمپانی شما به وجود آورد تا بتوانید محصول و یا خدمات خود را به گونه ای عرضه کنید که تحت هیچ شرایطی مشتری نتواند آن را نادیده بگیرد. یعنی در این روش شاید با نوشتن یک مقاله و یا اینکه تولید یک پادکست صوتی یا ویدئوی آموزشی بتوانید نیاز بسیاری از مخاطبان یک حوزه را برطرف کنید. در بازاریابی دیجیتال تمامی اقدامات در راستای شناخت بازار هدف و مشتریان ایدهآل است تا بتوانید آن را نسبت به کسب و کار خود جذب کنید. در نتیجه Content Marketing رویکرد استراتژیک بازاریابی نسبت به تولید و انتشار محتوای ارزشمند و متناسب با نیاز مخاطبان است.

این وب سایت ها در واقع مثل یک روزنامه معتبر در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند و به شما کمک می کنند تا از آخرین دستاورد ها در دیجیتال مارکتینگ آگاه شوید. ترک سبد خرید: درصورتی که کاربر، محصولاتی را در سبد خرید خود داشته اما این محصولات، خریداری نشده باشند میتوانید با ارسال ایمیلی او را از این موضوع آگاه کنید تا شانس بیشتری برای خرید کسب کنید. در حقیقت در این شاخه از دیجیتال مارکتینگ شما از طریق آموزش، آگاه سازی، سرگرم کردن و الهام بخشیدن به مخاطب اعتماد او را به خود جلب میکنید. امروزه بازاریابی محتوا به یکی از قدرتمندترین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها در هر اندازه و حوزهای تبدیل شده است. البته دولت در این زمینه کم عمل کرده است و به اندازه کافی این وظایف را انجام نداده است. افراد و مشاغل در هر اندازه و نوع از آن استفاده میکنند. در قسمت Type of Widget می توانید نوع ویجت را از بین گزینه های Grid، Slideshow و Columns را انتخاب می کنید. زیرا هر نوع فعالیتی در فضای دیجیتال قابل اندازهگیری به وسیله شاخصهای متفاوت یا اصطلاحا KPIs است.

یکی دیگر از محبوب ترین روشهای تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی است. ایجاد بازاریابی معرف به یکی از محبوب ترین اشکال بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. ما در فروش به دنبال آدم هایی هستیم که بتواند deal را ببندد. بهعنوان مثال، برای واحد فروش اینگونه هدف میگذاریم که تا ماه آینده باید تعداد فروش محصول نسبت به ماه قبل دو برابر شود. و بخش دوم مربوط به استراتژیها و تاکتیکهای بازاریابی. هدف اول و کوتاه مدت آن، فروش و هدف دوم و بلندمدت آن، برندسازی (Branding) است. در ادامه به بررسی تعریف دنیای فروش میپردازیم. بنابراین به مجموعهای از اقدامات که با هدف تبلیغ، فروش محصولات، ارائه خدمات و در نهایت برندسازی به کمک ابزارهای آنلاین انجام میشود، دیجیتال مارکتینگ میگویند. برخی از این اهداف به صورت مستقیم و در زمان کوتاهی به فروش و برندینگ منتهی میشوند و برخی دیگر زمینه ساز آنها میباشند. رکود بزرگ در آمریکا ثابت کرد که تولید کالاهای کافی یا کالاهای با کیفیت دیگر مشکلــی ایجاد نمیکند. به عبارت دیگر ، برای دستیابی به اهداف جانبی و اهداف اصلی خود ، به چه ابزارهایی نیاز دارید. اگر نمیدانید دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی دارد شما را دعوت به مطالعه مطلب زیر میکنیم. مارکتینگ به صورت کلی دو هدف اصلی را دنبال میکند.

پیش از شروع، برای اینکه بدانید منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست باید با مفهوم بازاریابی یا همان مارکتینگ آشنا شوید. شاید در ابتدا تصور کنید که بازاریابی دیجیتال یک مفهوم بسیار پیچیده است که برای درک آن باید تعداد زیادی کتاب دیجیتال مارکتینگ بخوانید و با مفاهیم مختلفی آشنا شوید. حال که با مفهوم مارکتینگ آشنا شدید، بگذارید به سراغ تعریف دیجیتال مارکتینگ برویم. پس برای رسیدن به این هدف باید یک راهبرد و استراتژی مشخص برای خود تعریف کنید و براساس آن اقدام کنید. پرورش این گلها و گیاهان دارویی یکی از مشاغلی است که درآمد خوبی دارد. آیا بازاریابی با فروش تفاوت دارد؟ این محتوا ممکن است یک پیام تبریک، معرفی یک محصول یا خدمت جدید، پیشنهاد فروش ویژه و… به عبارتی این استراتژی مدرک و سندی است که جزئیات مشخصی از فعالیت های بازاریابی کسب و کار را شرح می دهد و حاوی جدول زمانی برای اجرای طرح های مختلف بازاریابی است. گوگل بهترین موتور جستجوی اینترنتی است که اگر وب سایت شما در نتایج جستجوی آن رتبه خوبی داشته باشد، به راحتی میتوانید توسط مخاطبان پیدا و در نهایت دیده شوید. اگر علاقهمندید با وضعیت بازار کار دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا شوید و بدانید درآمد دیجیتال مارکترها در موقعیتهای شغلی مختلف چقدر است، مطالعه مطلب زیر را از دست ندهید.

اما با ظهور بازاریابی دیجیتال راه و روشهای بیشتری پیشروی کسب و کارهای مختلف قرار گرفت. سرهنگ مرتضی عسگری روز شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: در سالهای گذشته به منظور کاهش هزینهها، عرضه سریع و مناسب کالا و خدمات، تاکید بسیاری بر رونق بخشی به کسبوکارهای اینترنتی وجود داشت که با شیوع ویروس کرونا این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. اگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ یک آپارتمان باشد، کمپین های تبلیبغاتی بلوکهای تشکیل دهنده آن است که منتهی به نتیجه نهایی مورد نظرتان میشود. هدف اصلی بازایابی اینترنتی با استفاده از کمپین های تبلیغاتی شبکه های اجتماعی شناساندن برند، ساخت رابطه ی خوب با مشتریان و همچنین زنده نگه داشتن نام و برند شما در ذهن مشتریان می باشد. تمام دانشجویان پس از ثبت نام به سامانه پشتیبانی دوره دسترسی دارند و با توجه به اینکه در طول دوره، تمام دانشجویان بر روی یک سایت کار میکنند؛ برای پیشبرد کارها، میتوانند از تیم مشاوره و پشتیبانی همیار آکادمی استفاده کنند.. این کار می تواند به همین سادگی باشد که آنها را وادار به کلیک روی یک پیوند و ثبت نام در خبرنامه شما کنید. از دیدگاه تحلیلی، انتخاب تنها واسطه ها و کانال های مناسب برای کمپین بازاریابی ۳۶۰ خود به شما کمک می کند تا عاقلانه صرف کنید، بازده خود را صرف هزینه تبلیغات کنید و به نوبه خود، میزان کارآیی تبلیغاتی خود را بسنجید.

آیا استراتژی بازاریابی دیگری را می شناسید که در اینجا ذکر نشده است که ثابت کرده باشد برای مشاغل کارآمد سایت marketingjobs است؟ شاید در اینجا موانع زبانی وجود داشته باشند، یا افراد در سادهترین حالت، علاقهای به شما و کاری که انجام میدهید نداشته باشند. اگر سایتی به خوبی سئو شده باشد، میتواند به آسانی ورودی زیادی را از این طریق دریافت کند. سوشیال مارکتینگ میتواند تاثیر چشمگیری در پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد. برای اینکه بدانید ایمیل مارکتینگ چیست و با توجه به فراگیر شدن شبکههای اجتماعی آیا همچنان استفاده از آن تاثیر گذار است یا نه، مطلب زیر را مطالعه کنید. همچنین این روش در برندسازی و ارائه هویت برند تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت. از آنجا که اکثر شما تا کنون حتما با ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ از جمله شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی ، طراحی سایت و یا بازاریابی محتوا سر و کار داشته و درگیر بوده اید، قطعا به دنبال این موضوع هستید که بدانید مزیت و منفعت منحصر به فرد یک برند پیج نسبت به سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

همانطور که مطرح شد، بازاریابی دیجیتال همان اهداف اصلی بازاریابی یعنی فروش و برندسازی را دنبال میکند. تغییر دادهها و نیازهای بشر جهانی هستند و مشتریان به طور واضح در مورد بسیاری از محصولات که بدان علاقه مند هستند، سریعا مطلع می شوند، بنابراین فروش باید به گفتگو و بازاریابی بستگی داشته باشد ارتباط برقرار کردن و همکاری نه یک سخنرانی و تاکید بر بازاریابی مستقیم و کنترل شده به مشتری که راز یک بازاریابی و اصول مهم است. کافی است وضعیت کسب و کارهای امروزی را با چند سال پیش مقایسه کنید و میبینید که حوزه بازاریابی به سرعت در حال تغییر و تحول است.