آموزش استفاده از گوگل ادز

بنابراین اگر دیدید تبلیغ شما مکان ثابتی ندارد یا گاهی نمایش داده نمی شود (اگر دلیلی غیر از اتمام بودجه یا مسدود شدن تبلیغ داشته باشد)، اصلا تعجب نکنید. را قبول نمی کند و همچنین امکان ثبت تبلیغ برای موضوعات خاصی مانند قمار یا بیت کوین و … متاسفانه نام ایران در این سرویس از لیست کشورها حذف شده است و شما باید با نام کشور دیگری در گوگل ادوردز ثبت نام کنید. به عنوان مثال، ما در کشور امارات شرکتی را ثبت کرده و پرداخت مشتریان را از طریق آن انجام میدهیم. در ادامه مهم ترین این عوامل را مورد بررسی قرار می دهیم. بلکه مهم تر از آن، این است که چه میزانی از ورودی ها تبدیل به مشتری نهایی شما می شوند. کیفیت کار شما برای گوگل مهم تر از هزینه ای است که پرداخت می کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هر چقدر سایت شما بهتر باشد و کاربر از کیفیت آن رضایت داشته باشد، در نهایت میزان فروش شما هم بیشتر خواهد بود.

تبلیغات گوگل ادز چیست

تصور کنید که یک فروشگاه کفش دارید و میخواهید کلمات کلیدی مرتبط با کفش رانینگ را هدف قرار دهید. با این تفاسیر با رعایت این نکات که جاب تیم در مورد آن ها صحبت کرد میتوانید بیشترین بهره را از تبلیغات خود به دست آورید. چه اتفاقی می افتد که اگر در متن تبلیغ یکی از سایت ها نوشته شده باشد:«فروش اینترنتی گوشی سامسونگ»؟ در انتها میگوییم که کسب درامد از گوگل ادسنس یکی از راه های مطمئن و نامحدود برای صاحبان وبسایت ها می باشد، شما می توانید بخش های مختلفی را برای تبلیغات در گوگل برای وبسایت خود در نظر بگیرید. خیر، در عوض گوگل کلمه کلیدی های خاصی که کسب و کارها برای تبلیغ آن ها پول پرداخت کرده اند را فهرست بندی می کند. بد نیست برای درک بهتر، وضعیت سپیده و مریم را هم در جدول مقایسه کنیم.

ثبت نام در گوگل ادز

در جدول زیر میتوانید یک مقایسه کلی میان سئو و تبلیغات در گوگل را ببینید. گوگل ادز یه امکانی داره که به سایت های خاصی که یه هزینهای رو پرداخت میکنن، اجازه میده تا به صورت تبلیغات کوتاه تو هر فرمتی که دلشون میخواد نشون داده بشن. در عوض، اطلاعات و مخاطبان اپلیکیشن خود را در اختیار Google قرار داده و مبلغ را پیشنهاد میدهید. بنابراین، زمانی شما امتیازی خوبی در معیار مرتبط بودن تبلیغ می گیرید که: کلمه جستجو شده توسط کاربر با متن تبلیغ، و متن تبلیغ با صفحه ای که کاربر را به آنجا می فرستیم مرتبط باشد. در ادامه این معیار بسیار جالب را توضیح می دهیم.

گوگل نمایش تبلیغاتی را که در شبکه نمایش گوگل نشان داده می­شوند را هم ارائه می­دهد. برای نگاتیو کیوردی که Phrase Match هستند، اگر سرچ ترم شامل کلمههای دقیق نگاتیو کیورد و به همان ترتیب باشد، تبلیغ شما نشان داده نمیشود. مثلاً اگر فروشگاه لوازمخانگی دارید، میتوانید تبلیغات مربوط به یخچالها را در یک گروه و تبلیغات مربوط به ماشین لباسشویی را در یک گروه دیگر و به همین ترتیب گروههای دیگری را دستهبندی کنید. در قسمت پایین تر هم این صفحه شما می توانید تنظیمات مربوط به منطقه جغرافیایی که قصد دارید تبلیغات در آن نمایش داده شود را تنظیم کنید .از آنجایی که کشور ایران به علت تحریم نمی تواند از این خدمات استفاده کند، فقط کافیست در قسمت اول گزینه All Countries and Territories را انتخاب کرده و در قسمت دوم زبان Persian را نتخاب کنید که به این ترتیب تبلیغ شما در تمام کشورهای فارسی زبان از جمله ایران نمایش داده خواهد شد.

تکنیکی که تبلیغ بازایابی خود را به کاربرانی نشان می دهد که مشغول مرور در بخش های دیگر وب هستند و شما با استفاده از لیست کاربرانی که سایت شما را ترک کرده اند، در میان نتایجی که می بینند بار دیگر خود را یادآوری می کنید. همچنین با استفاده از این افزونه گوگل تبلیغات شما را بیشتر نمایش میدهد و هزینههای شما را کاهش میدهد. شما می توانید با گوگل ادز هدف گذاری کنید، به این معنی که کاربران چه تبلیغاتی را دنبال می کنند، که باعث بهبود تبدیل و کاهش هزینه برای هر کلیک می شود. این موضوع کمک می کند هزینه ریمارکتینگ گوگل را نیز کاهش دهید.

بنابراین هر چقدر کیفیت تبلیغ شما بالاتر باشد، گوگل تمایل بیشتری به نمایش تبلیغ شما در جایگاه بالاتر دارد و هزینه کمتری هم از شما می گیرد. برخی از بازارها رقابت زیادی دارند و هزینه کلمات در آنها گران و برخی بازارها رقابت کمتری دارند و نرخ کلمات در آنها پایینتر است. با این حال، آنها این حق را برای خود محفوظ می دارند که تبلیغاتی را که این خط مشی ها را نقض میکنند، غیرفعال کرده، خدمات تبلیغاتی را در صفحاتی که این خط مشی ها را نقض میکنند، پایان دهند، یا حساب های متخلف را ببندند. سئو سایت یا بهینه سازی موتورهای جستجو به فرآیندی گفته می شود که به واسطه آن وب سایت ها می توانند در نتایج موتورهای جستجو رنک بهتری را به دست آورند. زمینه جستجو: اینکه تبلیغ مربوط به عبارات جستجو، مکان، دستگاه، سایر نتایج جستجو و غیره باشد. از طریق تبلیغات گوگل می توانید تبلیغات سایت خود را در بین نتایج موتور جستجوی گوگل و سایر سایت هایی که پارتنرهای گوگل هستند نمایش دهید.

یعنی علاوه بر آنکه هزینه های شما کاهش می یابد، گوگل تبلیغ شما را بیشتر و در رتبه بالاتری قرار می دهد. زیرا ممکن است باعث کاهش رضایت کاربر و خروج فوری از سایت شما شود. زیرا شما رضایت کاربران را جلب کرده اید و گوگل هم به پاس زحمات شما، حاضر است با هزینه کمتری تبلیغ شما را در رتبه بالاتر قرار دهد. بهرهبردن از یک آژانس دیجیتالمارکتینگ که پارتنر گوگل است، اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا به شما این امکان را میدهد تا بتوانید به ویژگیهای مهم بتا دسترسی پیدا کنید. همچنین سعی کنید کاربر را به صفحه مرتبطی از سایت خود هدایت کنید.

مریم ۲/۰۱ درهم، سپیده ۱/۰۱ درهم و بابک هم به اندزه ای که گفته است هزینه می نحوه کار با گوگل ادز کند. گوگل (پس از دریافت پول شاد، خندان و با جیبی پر از پول)، تبلیغ میلاد را در رتبه اول، مریم را در رتبه دوم، سپیده را در رتبه سوم و تبلیغ بابک را در رتبه چهارم قرار می دهد. در قسمت بهینه سازی تبلیغ همه این موارد را به طور دقیق تر بررسی می کنیم. یعنی نفر اول که میلاد باشد، به جای ۴ درهم، به ازای هر کلیک تنها ۳/۰۱ درهم هزینه می کند. همچنین گوگل به ازای هر کلمه کلیدی، امتیاز جداگانه ای برای شما در نظر می گیرد. حالا که اینطور شد، امتیاز کمی به تبلیغ شما می دهم! وضعیت در حد میانگین یعنی باید کمی بیشتر تلاش کنید تا تبلیغ شما مرتبط تر باشد.

درامد از گوگل ادز

خب، احتمالا وارد سایت گوگل شده و عبارت «خرید گوشی اپل» را جستجو می کنید. همانطور که احتمالا قبلا شنیده اید، هنگام استفاده از گوگل ادز، نمایش آگهی تبلیغاتی و وب سایت شما در گوگل کاملا رایگان است. و اگر ببیند کاربران پس از کلیک روی تبلیغ و ورود به سایت شما، بلافاصله از آن فرار می کنند و دوباره به نتایج گوگل باز می گردد، نتیجه می گیرد که احتمالا سایت شما، سایت خوبی نیست. در نهایت شما به نتایج گوگل می رسید که موارد متعدد و مختلفی را شامل می شود، از جمله میزان رقابت آن کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید.

تا اینجا، احتمالا به گوگل بدبین شده اید و با خود گفته اید که این دیگر چه سیستمی است که فقط به نفع افراد ثروتمند است؟ برای مثال اگر 7 کلیک از 100 نمایش صفحه به کاربران به دست آوردهاید، پس نرخ کلیک سایت شما برابر با 7 درصد است. با مثال بالا خواستم بر این نکته تاکید کنم که قرار نیست آمار و ارقام جدول بالا ثابت بمانند. افزودنی پیشنهاد (Offer Extension): اگر در حال حاضر یک پروموشن یا تخفیف ویژه ای روی سایت خود دارید، می توانید با استفاده از افزودنی offer آن را در قالب تبلیغ گوگل ادز به کاربران نمایش دهید. قبل از اینکه کمپین گوگل ادز خود را شروع کنید، مهم است که با نحوهٔ قیمتگذاری تبلیغات گوگل آشنا شوید؛ برای اینکه بیشترین استفاده را از بودجهٔ تبلیغات خود ببرید، باید مطمئن شوید که کمپین تبلیغاتی گوگل شما بهینه شده و به کلمات کلیدی مرتبط است.

شاید سایت محتوای جذابی نداشته یا سرعت سایت به حدی پایین بوده که شما را از کرده خود پشیمان کرده است! و یا در قسمت پایین گزینه «تغییر به حالت حرفهای» ، (Switch to Expert Mode) را انتخاب کنید. وقتی کاربران روی تبلیغات کلیک می­کنند تبلیغ دهنده هزینه مشخصی را پرداخت می­کند. تبلیغات در گوگل باتوجه به اینکه شما را به جامع هدف نزدیک میکند بازخورد خوبی دارد و برای اینکه به طور کامل با چرایی تبلیغات در گوگل آشنا شوید حتماً مقاله 6 دلیل برای تبلیغات با گوگل ادوردز را مطالعه کنید، اما باید توجه داشته باشید که برای مدیریت هزینههای تبلیغات در گوگل نیازمند تجربه بالایی هستید و توصیه میکنیم که توسط متخصصین اینکار انجام گردد. برای نیل به این هدف قطعا نیازمند تبلیغات هستید. گزینه هایی برای اجرای تبلیغات در دستگاه های تلفن همراه و فیدهای RSS نیز در آن وجود دارد. زمانی که گوگل ادز بخواهد تبلیغی را به شما نمایش دهد، سابقه جستجوی شما (که در مرورگر شما ذخیره می شود)، زمان، مکان، زبان، دستگاه نمایش و متغیرهای دیگری را هم دخیل می کند تا در نهایت بتواند هدفمندترین تبلیغ را به شما نمایش دهد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

4. گزینههای تبلیغاتی متنوعی وجود دارد و چندین گزینه وجود دارد که میتوانید آنها را متناسب با ظاهر سایت خود سفارشی کنید. در بسیاری از موارد آنها ترجیح میدهند با ناشران برای دستیابی به انطباق با خط مشی کار کنند. بنابراین شما با استفاده از ااین حالت می توانید نتایج واقعی کسب کنید و در تنظیم و مدیریت کمپین تبلیغاتی خود صرفه جویی کنید. این به خدمات شما، کمپین تبلیغاتی شما و بهینه بودن وبسایتتان برمیگردد. در استپ و یا قسمت اول ما باید تنظیمات ساخت کمپین خود را درست کنیم.

سایت گوگل ادز

یعنی پس از مشخص شدن رتبه تبلیغ، هر فرد به اندازه ای هزینه پرداخت می کند تا جایگاه خود را نسبت به نفر پایینی خود حفظ کند. دلیلش کاملا مشخص است. البته یک فاکتور دیگر هم در این میان تاثیر گذار است که به آن کوالیتی اسکور (Quality Score) گفته می شود. افزونه دیگر نیز sitelink است که به تبلیغ دهنده این امکان را میدهد که علاوه بر صفحه فرود اصلی، کاربران را به صفحات دیگری نیز بفرستند و البته حجم تبلیغ، بزرگتر میشود و احتمال کلیک آن را افزایش میدهد. البته متغییرهای دیگری هم در تعیین رتبه تبلیغ شما تاثیر گذار هستند که در ادامه و قسمت های بعدی مقاله به آنها می پردازیم. تبلیغ گوگل یک روش موثر برای جذب لید و تبدیل آنها به مشتری است. این قسمت از آموزش گوگل ادز می تواند گزینه ای مناسب برای کسانی باشد که می خواهند در کوتاه ترین زمان بتوانند بیشترین مخاطب را به وب سایت خود جذب کرده و استفاده نمایند.

سومین و مهمترین موردی که در مقابل تبلیغات سنتی قد علم میکند، امکان جمعآوری دادههای مختلفی از جمله لیست مخاطبان Audience List است. در یک جمله، گوگل ادز به تبلیغ شما یک امتیاز کیفیت از ۱۰ می دهد و از این معیار در رتبه بندی شما استفاده می کند. امتیاز بالاتر از حد میانگین یعنی سایت شما مشکلی ندارد و کاربران از اینکه وارد سایت شما شده اند راضی هستند. 3. شفاف باشد؛ یعنی مشخص باشد که فروشنده به دنبال چیست و چه خدماتی دارد.

علاوه بر نتایج بالا که برای کمپین نشان داده میشود، عملکرد هر کدام از کیوردها نیز به طور جدگانه قابل مشاهده است. از آن جایی که ایران تحت تحریمهای ظالمانه ایلات متحده است، گوگل نیز ایران را تحت تحریم قرار داده و شما قادر به ساخت اکانت بهصورت مستقیم نیستید. همان گونه که در جدول بالا مشاهده می کنید، گوگل امتیاز هر تبلیغ دهنده را به صورت کاملا مستقیم در رتبه بندی تبلیغات و هزینه پرداختی دخالت می دهد. بنابراین شما باید سعی کنید این مسیر را به درستی ایجاد کنید تا امتیاز بالاتری از گوگل بگیرید.

سایت اصلی گوگل ادز