آشنایی با مفاهیم دیجیتال مارکتینگ، ابزارها و تکنیکهای کاربردی

حالا در بازاریابی فرخوان عمل ما به این فکر میکنیم که چطوری مثلا ایمیل افراد سایت marketingjobs رو جذب کنیم. به همین منظور در این مقاله سعی کرده ایم به روز ترین و مهم ترین آموزش های اصول دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم. سئو و یا همان بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو یکی از بهترین اصول دیجیتال مارکتینگ است. بهتر است قبل از معرفی هر گام یک تعریف دقیق از دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم. این روش بسیار متفاوت تر، دقیق تر و البته وسیع تر از بازاریابی در کسب و کارهای سنتی می باشد. مثل همیشه ویکی پدیا یکی از اولین نتایجی است که هنگام جستجو درباره « تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی » به آن بر می خوریم؛ تعریفی که البته چندان چنگی به دل نمی زند: «بازاریابی شبکه های اجتماعی، یکی از فعالیت های بازاریابی آنلاین و فرایند افزایش ترافیک یا ورودی وب سایت یا کسب توجه به یک موضوع، از طریق رسانههای اجتماعی است». اما در ایران به خاطر فشار تحریم ها روش های متفاوتی وجود دارد و آن هم قراردادن تبلیغات در وب سایت های پربازده است. همچنین 48 درصد از جمعیت ایران را کاربران فعال اینترنت تشکیل داده اند.

اما در روش دوم می توانید با قرار دادن پیکسل تبدیل (conversion pixel ) بر روی صفحات خرید وبسایت خود، از نمایش تبلیغات محصول یا سرویسی که مشتری شما در حال پرداخت برای خرید آن می باشد، جلوگیری کنید. روشهای زیادی برای نشان دادن تخصص در اختیار شما قرار میدهد. ترغیب مشتری: کاربران را قانع کنید تا در ازای دریافت مطالب ارزشمندT اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار دهند. پس شما می توانید از این فرصت برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنید. بنابراین اگر شما برای تبلیغات کشی و کار خود فقط از فضای آفلاین و محیطی استفاده کنید، کسب و کارتان را از دید بسیاری از مخاطبان در فضای آنلاین دور کرده اید. اگر شما علاقمند هستید در زمینه تجربه کاربری و افزایش فروش بیشتر بدانید پیشنهاد می کنم مقاله آموزش 12 تجربه کاربری ux برای افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی را مطالعه کنید. در آینده ای نه چندان دور در سال (2020) پیش بینی می شود سرچ های صوتی بیشتر شود و این نوع بازاریابی جدید، رونق بیشتری بگیرد بنابراین تدابیری برای موفقیت در این زمینه می تواند بر روی فروش و برند شما تاثیر بگذارد.

این درصورتی محقق می شود که شما بتوانید سایت و یا ساخت اپلیکیشن فروشگاهی خود را بر اساس رابط کاربری (ui) و تجربه کاربری (ux) حرفه ای طراحی کرده باشید. شما با بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو می توانید به صورت هدفمند تر مخاطبان را به سمت سایت و یا اپ خود هدایت کنید. هدف اصلی این است که مشتری شما را ببیند، به پیام شما توجه کند، از شما خرید کند و در نهایت کل این کار هم برای شما سود آور باشد. در مقابل بازاریابی جذبی، که توجه ویژهای بر جذب مشتریان جدید دارد، تمرکز بازاریابی مشتری بر نگهداری مشتریان فعلی شما، جلب رضایت آنها درمورد محصولات یا خدماتتان و خدمات به مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان وفاداری برای برندتان است تا آوازهی آن را گسترش دهند. چگونه مشتریان را به سوی خود جذب کنید؟ در دیجیتال مارکتینگ برندها برای فروش محصولات بیشتر فقط برای مشتریان بالقوه هزینه می پردازند همچنین در فضای آنلاین به راحتی می توان به این شناخت دست پیدا کرد و مخاطب مناسب کسب و کارتان (مشتری بالقوه) را ردیابی کنید.

بازاریابی محتوا نیز بخشی از دیجیتال مارکتینگ است. زیرا در دیجیتال مارکتینگ امکان تحلیل و آنالیز آمار بازدیدکنندگان وجود دارد. برای اینکه بتوانید بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ داشته باشید و یا آن را فرا بگیرید، باید آموزش ببینید. تعریف بازاریابی: بازاریابی فعالیتی است که به دنبال آموزش و تشویق کاربران برای استفاده از محصول و خدمات بوده تا از میان دیگر رقبا، شما انتخابِ مشتری باشید. خواه به معنای نرخ باز شدن ایمیل ، بازدید از صفحه اصلی شما یا خریدهای مستقیم باشد. افرادی که صفحه خرید شما دیدن می کنند آماده خرید می باشند. این آژانسها همچنین میتوانند عملکرد کمپین را برای دستیابی به حداکثر نتایج از طریق سایر شیوههای بازاریابی آنلاین مانند بهینهسازی صفحه فرود، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا و موارد دیگر بهینه کنند. ابزارهای سئو: به کمک ابزارهای سئو می­توانید اقدامات مرتبط با بهینه سازی برای متورهای جستوجو را انجام دهید از جمله نظارت بر وضعیت کلمات کلیدی در رتبه بندی،انجام تحقیق رقابتی،نظارت بر بک لینک ها،انجام تحقیق کلمه کلیدی و موارد مشابه را به اسانی و با کارآمدی بیشتری انجام بدهید. درواقع نباید اجازه دهید که در آخر شما تنها گناهکار تلقی شوید. ما یک روش ساده برای بازاریابی به شما معرفی می کنیم و آن روش 3M است.

برای مثال، اگر هدف شما فروش بیشتر است، اجرای کمپینهای پولی در گوگل نقطۀ شروع خوبی است. آمار نشان می دهد 97 درصد از افرادی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند به صورت متوسط هیچ کاری انجام نمی دهند. شرکتهای کوچک یا متوسط میتونن به این موضوع به چشم یک فرصت عالی نگاه کنن. بر طبق پژوهش های انجام شده به طور متوسط هر فرد عادی مجموع زمان هایی که در فضای مجازی صرف می کند از مجموع زمانی که در رسانه های آفلاین مثل (رادیو، تلویزیون، بیلبوردهای شهری، مجلات و روزنامهها و …) بیشتر بوده است و البته تمرکز هر فرد در رسانه های آنلاین بیشتر است. بازاریابی هم چنین می تواند یک حلقه باز خوردی بین یک سازمان و مشتریان آن و چشم انداز هایی باشد که به آگاهی و رشد شرکت کمک می کند. بازاریابی محتوا نیازمند بخش هایی است که خیلی کمتر نسبت به استراتژی یا سئو محسوس هستند اما شاید از همه مهم تر باشند.

گوگل ادز(Google Ads) امروزه یکی از محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC در دنیا است. جذب مشتری از شبکههای اجتماعی و صفحات اینترنتی امروزه یکی از راههای اصلی بازاریابی است. به همین منظور باید تلاش های بازاریابی خود را به گونه ای بر روی برندسازی متمرکز کنید که مشتریان را به جستجو و فعالیت در صفحات خرید و خواندن محتوای ترغیب کنید. اگر بتوانید در زمینه یک کلمه کلیدی خاص، در گوگل نتیجه بالای را اشغال کنید، احتمالاً سایر صفحات مربوط به آن کلمه کلیدی یا عبارتهای مشابه حتی برای آن صفحه، هم میتوانند ترافیک قابل قبولی را از گوگل دریافت کنند.

برای استفاده از ایمیل مارکتینگ فقط باید کاری کنید که کاربرانتان وارد سایت تان شوند و ایمیل شان را وارد کنند. در شرکت های کوچیک ممکنه یک نفر مسئولیت اجرای تاکتیک های بازاریابی دیجیتال رو که بالا گفتیم، رو به صورت همزمان داشته باشه و در شرکت های بزرگتر ممکنه به هر نفر فقط روی یک یا دو کانال بازاریابی دیجیتال . شما با یادگیری دیجیتال مارکتینگ میتوانید به جواب این سوال ها درباره یک بیزینس، مخصوصا بیزینس نوپا، به عالی ترین شکل پاسخ دهید. با داشتن اطلاعات جغرافیایی، هر برند و کسب و کاری متناسب با بودجه و هزینه های خود می تواند برای مشتریان بالقوه در محل خاص و یا شهرهای مختلف از دیجیتال مارکتینگ استفاده کند. ظهور اینترنت و تجارت الکترونیک نیز به نوبه خود تاثیر چشمگیری در حوزه ی بازاریابی داشته است، شما عموماً با انواع دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی شبکه های اجتماعی، سئو ، بازاریابی آنلاین، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوایی آشنا هستید. آیا تا به حال در کسب و کار خود ایمیل مارکتینگ انجام داده اید؟

این بدین معنی نیست که فروش و تبلیغات مهم نیستند زیرا گذشته از اینکه قسمتی از مجموعه فعالیتهای زنجیرهای بازاریابی هستند، به صورت ابزارهای بازاریابی با هم به کار میروند تا بر بازار تاثیر بگذارند. بازاریابی داخلی بر مبنای این ایده است که نگرش مشتریان در برابر یک شرکت فقط بر اساس محصولات یا خدمات شکل نمیگیرد، بلکه این نگرش بر پایهی تجربهی کلی آنها با شرکت است؛ بدین معنا که مشتریان با کارمندان مختلفی در بخشهای گوناگون (نهفقط تیمهای خدمات مشتری) تعامل دارند یا ممکن است با کارمندان به صورت آنلاین و از طریق شبکههای اجتماعی، ایمیل یا انجمنها ارتباط برقرار کنند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ و فرآیندهای آن، بخشهای تحلیل، ارزیابی و بهینهسازی همانند اجرا و یا حتی بیش از آن، اهمیت دارند. «دیجیتال مارکتینگ به هرگونه­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­گویند که از طریق دستگاه­های الکترونیکی انجام می­شود». رفتار مشتریان، تعاملات کاربران، علاقهمندی آنها و اطلاعات بی شمار دیگری از طریق بازاریابی دیجیتال به دست میآیند. که برای ارباب رجوع، مشتریان، همکاران و همینطور کل جامعه ارزشمند به شمار میروند. بازاریابی اینترنتی امروزه به یکی از مشاغل مهم در سراسر دنیا تبدیل شده است بصورتی که دوره های حرفه ای بازاریابی در بسیاری موسسات برگزار می شود.

در این نوع بازاریابی محتوا از کلید واژه استفاده می کنیم و درباره هر کلید واژه مختصرا توضیحی می دهیم. 7- چگونه برای ایجاد و انتشار محتوا برنامه ریزی و مدیریت کنیم؟ میتوانید با انتشار محتوای خود در رسانههای اجتماعی آن را تقویت کنید. اگر مناسب باشد شانس فروش را بیشتر خواهد کرد. یک استراتژی موفق بازاریابی، یک تیم قوی روابط عمومی و یک بخش فروش ورزیده میتوانند بسیار برای ارتقای جایگاه یک شرکت موثر باشند. یکی از مهمترین مفاهیم دیجیتال مارکتینگ است و به معنای خلق و ارتقای محتواهای ارزشمند با هدف ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، جذب مشتریان فعلی و بالقوه را بازاریابی محتوا میگویند. بدون ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ما نمیتوانیم کاری از پیش ببریم. باید بدانید که چه ابزارهایی در دنیای دیجیتال و فضای مجازی وجود دارد تا بتوانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر محصول خود را که شامل کالا یا خدمات است، به بهترین شکل به فروش برسانید. دقت کنید شما صرفا یک فروشنده آنلاین نیستید و دو مفهوم فروشنده آنلاین و دیجیتال مارکتر باهم متفاوت است. به طور مثال اطلاعات جمعیتشناسی و رصد آنها برای فرآیندهای بازاریابی دیجیتال شما ممکن است اهمیت ویژهای داشته باشد. مکمل کردن سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند جستجوی پولی یا سئو همیشه ایده خوبی است.

از این رو تلاش برای آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ بیشتر از گذشته اهمیت دارد. در روش دیجیتال مارکتینگ از هر نوع رسانه دیجیتالی استفاده می شود از شبکه های اجتماعی گرفته تا صوت و فیلم . امیدوارم که این مقاله توانسته باشد نیازهای شما را در زمینه دیجیتال مارکتینگ برطرف کند. بعضی از منابع در پاسخ به سؤال انواع مارکتینگ چیست، بیش از ۱۵۰ روش را معرفی میکنند. اگر سایتی بهینه داشته باشید، موتورهای جستجو راحتتر سایت شما را میخزند یا به عبارتی Crawl میکنند و در نتیجه راحتتر نیز میتوانند کاربران را به سایت شما هدایت کنند. شما باید دانسته های خود را در فضای وب به صورت عملی مورد سنجش قرار دهید تا ضمن فراگیری اصول دیجیتال مارکتینگ با شیوه های بکارگیری و عملکرد آن بهتر آشنا شوید. روش های جدید دیجیتال مارکتینگ هر روز روانه بازار می شوند اما در این بین کسب و کارهایی بیشتر موفق خواهند بود که بتوانند برای آموزش های اصول دیجیتال مارکتینگ تلاش کنند و خود را به روز نگه دارند. ۸۲ درصد از کسبوکارها بازاریابی ویدیویی را بخش مهمی از استراتژی خود میدانند از این آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ و به خصوص ویدیو مارکتینگ بسیار مهم است.بازاریابی ویدیو میتواند با مشتریان شما گفتگو کند و نظر آنها را جلب کند.

امروزه کاربران بیشماری در شبکههای اجتماعی مختلف حضور فعال دارند و صاحبان مشاغل، میتوانند با حضور در این شبکهها به افزایش درآمد کسب و کار خود کمک کنند. بر اساس آمارهای منتشر شده جوانان 16 تا 24 سال روزانه به صورت متوسط 3 ساعت وو 26 دقیقه در اینترنت حضور فعال دارند. در دنیای مجازی کاربران دوست دارند در سریع ترین زمان ممکن به اهداف خود برسند. اما قبل از آن باید بداند در چه زمینه هایی و با چه بودجه ای می تواند به اهداف خود برسد. این افراد احتمالاً به مطالب و آموزش هایی که منتشر می کنید علاقه مند هستند، اما این علاقه مندی برای خرید کافی نیست. تمام نکات مهم ارائه شده برای آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ به روز و بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سال 2020 می باشد. آیا شما هم به دنبال آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) هستید؟ دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)؛ اسمی که امروزه خیلی زیاد رواج پیدا کرده است و دیگر کمتر کسی پیدا میشود که این اسم به گوشش نخورده باشد. اگر شما هم به تازگی برای طراحی سایت فروشگاهی و یا هر سایت دیگر اقدام کرده اید برای رشد کسب و کار خود حتماً باید به فکر آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ باشید.

مهم ترین مساله در زمینه بازاریابی برای صرف هزینه های کمتر شناخت مشتری عادی از مشتری بالقوه است. هر مدیر و یا صاحب کسب و کاری برای موفقیت بعد از انتخاب بهترین طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید برای اجرای اهداف دیجیتال مارکتینگ وقت و هزینه صرف کند. با ورود تلفن های هوشمند و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای استفاده از دیجیتال مارکتینگ دیگر یک انتخاب نیست یک ضرورت است. دلیلش این است ک دنیای تجارت دارد به سمت فضای دیجیتال و آنلاین شدن پیش میرود و دیگر کمتر بیزینسی را میتوان پیدا کرد که به صورت سنتی فعالیت کند. این در حالی است که هزینه در تبلیغات آنلاین کمتر و ردیابی درست و دقیق تبلیغات بهتر خواهد بود. یکی از ابزار های خیلی قدرتمند حتی در ایران ایمیل مارکتینگ هست، البته خوشبختانه به تازگی ها قدرت این ابزار دیجیتال مارکتینگ بین ایرانی ها هم جا افتاده و کمتر بیزینسی هست که از ایمیل مارکتینگ استفاده نکنه . چرا بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ)؟ اصلاً چرا بدون خرید خارج شد؟ افزایش آگاهی از برند، گزینه مهمی است چرا که مردم را با برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید آشنا می کند. که شما با پیاده سازی و بکاربردن آنها می توانید مسیر بازاریابی و فروش خود را متحول کنید.